![]() |
EU bant auto's uit steden: we kunnen maar beter beginnen met een citytaks
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110328_146
overtreft de groenste verwachtingen, en een beleidsvisie van europa: Citaat:
Citaat:
- 1° een city taks ,die moduleert naar hybrid en electrisch verkeer, dus niet zoiets softs CO2 achtig maar keihard zero emission target - 2° een hybride - electrische chassis auto-industrie als 'Flanders technology' move from the second wave.. |
Helaas hinken we in België serieus achterop, zeker met de gunstmaatregelen voor dieselvoertuigen...
Dat men werk maakt van het weren van sterk vervuilende dieselvoertuigen uit de steden. En ja, dat betekent dat het niet allemaal op de kap moet komen van de automobilist, maar ook de stinkende dieselbussen van het openbaar vervoer moeten er zo rap mogelijk uit! Er zijn betere alternatieven zoals bussen op CNG (samengeperst aardgas) die een pak beter scoren qua emissies... |
In Antwerpen gaat BAM proberen van zoveel mogelijk auto's en vrachtwagens uit heel België e Europa aan te trekken door voor miljarden nieuwe wegen te leggen.
|
Ik meen ook vernomen te hebben dat transport van meer dan 300 km over het spoor of over het water moet.
Dat ze dan maar beginnen met een absoluut verbod op stakingen door het NMBS en ... personeel. |
Citaat:
Zo ?: "Dames en Heren autorijders en truckers van Europa in Antwerpen ligt een nieuw tracé, zoveel mogelijk daarheen !" Dan moeten die nogal blij zijn want vanwaar al die autorijders en truckers vertrekken naar Antwerpen worden de wegen aldaar dan veel rustiger. In het buitenland worden veel meer nieuwe wegen aangelegd als in Vlaanderen en toch rijden die Vlaamse/Europese autorijders en truckers niet naar die buitenlandse nieuwe wegen om zo onze wegen te ontlasten. Hoe komt dat toch ? ;-) |
Grappig voorstel. Typisch.
|
Gelukkig heeft België Europa nog die ons allerhande bindende zaken oplegt zodat we wel vooruit MOETEN gaan. Zonder Europa zou er hier buiten wat geknoei helemaal niks gebeuren door een totaal gebrek aan visie en moed van de beleidsmensen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het alternatief zou kunnen zijn, dat je autosnelwegen stroken maakt van bvb 20km aan een stuk, waar je zo 10minuten uw auto kunt opladen en tanken terwijl je rijdt als het ware. |
Citaat:
De euro is immers het papier niet waard waarop hij niet eens meer wordt gedrukt, en de dollar is ten dode opgeschreven. De Chinezen zullen olie kunnen kopen, het Westen zal daar geen geld meer voor hebben. En hopelijk zullen de Chinezen je volgen in je visie... |
De benzine/diesel-hybrides die de eerste 20 �* 60 km puur electrisch kunnen rijden, of wanneer het nodig is enkel electrisch te rijden in de stad zijn nu al op de markt. Zoiets noemen ze plug-in hybrides, of electrische voertuigen met een brandstofmotor als range extender (laad dan de accu´s weer op, eens buiten de stad). Ook fullhybrides kunnen dat.
Soit, info hieronder: Citaat:
In Los Angeles rijdt geen enkele dieselbus meer in de stad, in vele Zwitserse steden ook niet. Be heeft een redelijk dicht aardgasnet, en wat doen ze ermee voor het verkeer ? (bijna) Zéro. Ik denk dat er ondertussen 5 openbare CNG stations zijn, passen hier gemakkelijk alle 5 op, mss zijn er wel 6 (Berchem). :-D Citaat:
|
Citaat:
De financiële wereld kraakt wereldwijd in zijn voegen; het is duidelijk uit met de Westerse economische hegemonie, maar in de toekomstvisie van onze politici zal de ontwikkeling uit het verleden worden voortgezet. Het volk heeft meer toekomstvisie, het zal er meer hebben zodra de problemen zich duidelijker aftekenen, en vooral: het moet wel verder kijken dan het eind van een vierjarige ambtstermijn. Waarom ons dan laten vertegenwoordigen door verkozenen? Directe democratie vormt de enige garantie voor een beleid met toekomstvisie. |
Hier kan je de White Paper helemaal bekijken.
http://ec.europa.eu/transport/strate...e_paper_en.htm Ik heb twijfels bij de kwaliteit van de impact assessment, maar dat is een ander verhaal. |
Citaat:
vervang die werklozensteun door een franchisesysteem en je zult verwonderd zijn hoe onze economie kan groeien, we investeren gewoon geld in nietsdoen. |
Citaat:
De target is natuurlijk heel ambitieus 60% CO2 reductie. Maar kijk als je weet dat een electrische mobiliteit een electromotor is 90% efficient, de batterijconversie 60% dus 54%, dan weet je dat dit efficienter en dus minder verbruikt dan bvb een benzine/dieselmotor die 36% haalt. Dus ja het is ergens wel haalbaar gans die story. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit lijkt me zo wat op een verdoken plan om de autoindustrie weer wat centen te geven. En de burger op extra kosten te jagen. Want van die hybrids bestaat nog geen degelijke tweedehandsmarkt. Wie gaat er dan nog in het centrum rondrijden? Alleen mensen met een nieuwe wagen, de hogere klasse dus. En mensen die in het centrum wonen? Verplichten de wagen buiten de stadsrand te laten? Verplichten een nieuwe wagen te kopen terwijl je de oude dan niet meer aan de straatstenen kwijt kan? Of massaal exporteren naar het oosten, wij halen dan wel -60% maar dat er ergens anders +80% stijgt kan hun blijkbaar niet bommen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be