Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   terug naar af. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153385)

Garry 29 maart 2011 20:45

terug naar af.
 
Nu worden er terug paarden ingezet voor vuilophaling. De paarden blijken goedkope werkkrachten te zijn en vervuilen minder.

Nog even en we gaan terug naar de zeilvaart nu ze de kernenergie overal terug willen opbergen.

Het Duitse vrachtschip Preussen, het grootste zeilschip dat ooit werd gebouwd, haalde van 1902 tot 1910 een vergelijkbare snelheid. Het 124 meter lange schip (lengte over dek) voer hoofdzakelijk tussen Hamburg en Iquique (Chili) en deed daar op een enkele reis 58 tot 79 dagen over. De hoogste gemiddelde snelheid die tijdens zo'n trip werd opgetekend, was 13,7 knopen (25 km/h). Sneller dus dan de 12 knopen (22 km/h) van de containerschepen van Maersk. En dat helemaal zonder vuile dieselolie vuile stookolie.µ

Tres hombres 2 Het Franse bedrijf ‘Compagnie de Transport Maritime �* la Voile’ vervoert 60.000 flessen wijn van Bordeaux naar het Ierse Dublin via een traditionele 19e eeuwse zeilboot. In 2009 werden dit 2 miljoen flessen via die route getransporteerd worden, via twee zeilschepen. Tegen 2013 wil het bedrijf 7 schepen in de vaart hebben die ook naar Bristol, Manchester en zelfs naar Canada varen.

http://www.lowtechmagazine.be/zeilschepen/
http://www.lowtechmagazine.be/kernenergie/

den dinges 29 maart 2011 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5387033)
Nu worden er terug paarden ingezet voor vuilophaling. De paarden blijken goedkope werkkrachten te zijn en vervuilen minder.

Nog even en we gaan terug naar de zeilvaart nu ze de kernenergie overal terug willen opbergen.

Het Duitse vrachtschip Preussen, het grootste zeilschip dat ooit werd gebouwd, haalde van 1902 tot 1910 een vergelijkbare snelheid. Het 124 meter lange schip (lengte over dek) voer hoofdzakelijk tussen Hamburg en Iquique (Chili) en deed daar op een enkele reis 58 tot 79 dagen over. De hoogste gemiddelde snelheid die tijdens zo'n trip werd opgetekend, was 13,7 knopen (25 km/h). Sneller dus dan de 12 knopen (22 km/h) van de containerschepen van Maersk. En dat helemaal zonder vuile dieselolie vuile stookolie.µ

Tres hombres 2 Het Franse bedrijf ‘Compagnie de Transport Maritime �* la Voile’ vervoert 60.000 flessen wijn van Bordeaux naar het Ierse Dublin via een traditionele 19e eeuwse zeilboot. In 2009 werden dit 2 miljoen flessen via die route getransporteerd worden, via twee zeilschepen. Tegen 2013 wil het bedrijf 7 schepen in de vaart hebben die ook naar Bristol, Manchester en zelfs naar Canada varen.

http://www.lowtechmagazine.be/zeilschepen/
http://www.lowtechmagazine.be/kernenergie/

Niets is mooier dan zeilschepen.

D'ARTOIS 30 maart 2011 01:05

Het moderne zeilschip/jacht (weliswaar) Maltese Falcon, een vierkant getuigd schip, haalt met gemak een snelheid van tegen de 20 knopen. Lengte waterlijn speelt hierbij een zeer belangrijke rol want die bepaalt de max. snelheid van een (zeil)schip zonder in plané te gaan.
We zullen dan weer teruggaan naar het stukgoederen verkeer aangezien containers te onhandig zijn om te laden en buitendien bij een zeilschip het zwaartepunt zo laag mogelijk moet liggen.
De snelste zeilers uit de 19e eeuw waren de theeclippers zoals Thermopylae en Cutty Sark. Die haalden snelheden in de buurt van de 18 knopen en meer.
Maar als de olie op is of te duur wordt is er weinig keus meer.

Piero 30 maart 2011 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5387033)
Het Duitse vrachtschip Preussen, het grootste zeilschip dat ooit werd gebouwd, haalde van 1902 tot 1910 een vergelijkbare snelheid. Het 124 meter lange schip (lengte over dek) voer hoofdzakelijk tussen Hamburg en Iquique (Chili) en deed daar op een enkele reis 58 tot 79 dagen over. De hoogste gemiddelde snelheid die tijdens zo'n trip werd opgetekend, was 13,7 knopen (25 km/h). Sneller dus dan de 12 knopen (22 km/h) van de containerschepen van Maersk. En dat helemaal zonder vuile dieselolie vuile stookolie.µ

Tres hombres 2 Het Franse bedrijf ‘Compagnie de Transport Maritime �* la Voile’ vervoert 60.000 flessen wijn van Bordeaux naar het Ierse Dublin via een traditionele 19e eeuwse zeilboot. In 2009 werden dit 2 miljoen flessen via die route getransporteerd worden, via twee zeilschepen. Tegen 2013 wil het bedrijf 7 schepen in de vaart hebben die ook naar Bristol, Manchester en zelfs naar Canada varen.

http://www.lowtechmagazine.be/zeilschepen/
http://www.lowtechmagazine.be/kernenergie/

Vergelijk eens het tonnage en aantal matrozen bij zeilschepen en containerschepen.

ministe van agitatie 30 maart 2011 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5387241)
Niets is mooier dan zeilschepen.

Mijn lief.

Xenophon 30 maart 2011 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5388033)
Mijn lief.

Foto's of het is niet waar.

D'ARTOIS 30 maart 2011 18:47

@ Piero

Kan wel zijn maar waar niet is verliest de keizer zijn recht.

Mensen zijn er genoeg, die zijn niet aan uitsterven onderhevig.

Garry 30 maart 2011 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5387241)
Niets is mooier dan zeilschepen.

Dat hoor ik graag zeggen. Inderdaad, niets is mooier dan zeilschepen.
http://www.musee-marine.fr/site/fr/PAGE-UK
http://www.google.nl/images?as_epq=&...w=1024&bih=550

Garry 30 maart 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5388033)
Mijn lief.

Juist ja, maar dan alleen wanneer uw lief een zeilschip is.

Garry 30 maart 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5387754)
Vergelijk eens het tonnage en aantal matrozen bij zeilschepen en containerschepen.

Bekijk beter eens de energieprijzen, en stel vast dat die alleen nog maar veel en veel duurder zullen worden. Zeilschepen hebben helemaal niet zo een grote bemanning meer nodig als dat dat vroeger het geval was. Ook hier heeft de automatisering zijn intreden genomen. Mankracht wordt vervangen door elektrische bediening en zelfs ik heb op mijn klein jacht alle noodzakelijke apparatuur zoals autohelm/marifoon/AIS/zeekaarten van gans de wereld op computer gekoppeld aan GPS'muis/ automatische lenspomp/stroom op zonne-energie en noem maar op, alles wat het je aan boord vergemakkelijken kan.

Dus ook op een groot zeilschip kan men vandaag de dag het best stellen met een minimale bemanning.

http://www.lowtechmagazine.be/2007/1...ugkeer-va.html

Garry 30 maart 2011 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5387308)
Het moderne zeilschip/jacht (weliswaar) Maltese Falcon, een vierkant getuigd schip, haalt met gemak een snelheid van tegen de 20 knopen. Lengte waterlijn speelt hierbij een zeer belangrijke rol want die bepaalt de max. snelheid van een (zeil)schip zonder in plané te gaan.
We zullen dan weer teruggaan naar het stukgoederen verkeer aangezien containers te onhandig zijn om te laden en buitendien bij een zeilschip het zwaartepunt zo laag mogelijk moet liggen.
De snelste zeilers uit de 19e eeuw waren de theeclippers zoals Thermopylae en Cutty Sark. Die haalden snelheden in de buurt van de 18 knopen en meer.
Maar als de olie op is of te duur wordt is er weinig keus meer.

Inderdaad. Maar dat de lengte bepalend is is niet alleen zo voor zeilschepen maar voor ieder schip wat niet op zijn boeggolf kan.

Het terug gaan naar stuk- of zakgoed betekend alleen maar meer werkgelegenheid, iets waar het land van vertrek en aankomst baat bij heeft. Bij de consumptie van massa's brandstof is echter de oliesector de begunstigde.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be