![]() |
electriciteitsprijzen pijlsesnel omhoog
dankuwel Groen!, dankuwel spa!
en nu van krommenaas gebaren freya (wat is dat een oud madammeke zeg) stief verniet zal eens goed lachen vanuit cuba |
Het produceren van groene energie is nog steeds stukken duurder,zeker als je de taksen erop ongewijzigd laat.
Subsidies zorgen indirect voor meer belastingen. De sossiesen zullen het nooit leren en de groenen nog minder.:evil: Van mij mogen ze hier nog drie kerncentrales bijbouwen en geen aardbeving of tsunami die daaraan iets kan veranderen.:twisted: Angstluizen.:roll: |
Dus de overheid deelt cadeautjes uit, die eigenlijk de boel vervalsen en de mensen mogen met zijn allen de rekening betalen.
Wat zou er gebeuren als ik een generator installeer en mijn electriciteitsaansluiting buiten zwier. Ik ken een bedrijf dat alleen nog werkt met een eigen generator omdat het veel goedkoper uitkomt. |
Citaat:
Niet de kleine particulier met enkele zonnepaneeltjes op zijn dak lachen in hun vuistje, maar wel de grote bedrijven die honderden zonnepanelen op hun gigantisch dak hebben gepl&aatst en zo een fortuin aan certificaten binnenrijven. Ik ken iemand met zo'n 190 zonnepanelen op zijn dak. Die man is allerminst begaan met het milieu:lol:, maar hij heeft die enorme kans gegrepen. Die man schept geld met zn zonnepanelen. En hij heeft groot gelijk dat hij op die kar gesprongen is. En moet hem dat kwalijk genomen worden? Absolut niet, wel die achterlijke beleidsvoerders van Verhofstadt II. Dit is nogal pervers! Er werd weer een situatie gecreëerd waar vele kleine huishoudens bijdragen aan enkele grootkapitalisten. |
[quote]
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan het verkeerd voor hebben maar ik denk dat de beslissing in de Vlaamse regering genomen is in 2005. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gemiddelde inkomen van de werkende bevolking was toen 6000BFR per maand met een 6 dagen week en 48 uur per week werken. Want nu zou neerkomen op een toslag van 1€/kwh of 1000€ per kernenergiecertificaat. Die toeslag is trouwens wel op papier verdwenen, maar NOOIT echt van de factuur afgehaald. Het produceren van groen energie is trouwens veel goedkoper dan kernenergie, enkel de premies zijn veel te veel overdreven. |
Citaat:
prijsverhoging te kunnen doorvoeren. Als morgen die cadeautjes zouden weg vallen gaat er geen cent van uw rekening af, geloof me maar vrij. |
Citaat:
Maar dan nog heeft ook dit niet veel te maken met de ons aangerekende verhoging hoor. Ik herhaal het nogmaals, als men morgen geen certificaten meer verstrekt zakt u rekening geen cent. |
Citaat:
Groene energie is ok hoor en we moeten die weg op. Dat staat in de sterren geschreven maar de economie zelf beslist hierover en niet de overheid,noch de politiek.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Industrie = graaiers en achten zichzelf onmisbaar
Politiekers= graaiers en achten zichzelf onmisbaar |
Zonder subsidies waren zonnepanelen nooit van de grond gekomen en zonder subsidies zou de verkoop gewoon stilvallen. De overheid weet dit en wentelt nu de rekening af op alle electriciteitsgebruikers in de hoop iets in stand te houden dat eigenlijk nooit had kunnen overleven.
Daarmee bedreigt ze oplossingen die werkelijk het probleem zouden kunnen oplossen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be