Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   electriciteitsprijzen pijlsesnel omhoog (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153473)

born2bewild 31 maart 2011 21:10

electriciteitsprijzen pijlsesnel omhoog

dankuwel Groen!, dankuwel spa!

en nu van krommenaas gebaren freya (wat is dat een oud madammeke zeg)

stief verniet zal eens goed lachen vanuit cuba

voicelesscharlie 31 maart 2011 21:43

Het produceren van groene energie is nog steeds stukken duurder,zeker als je de taksen erop ongewijzigd laat.
Subsidies zorgen indirect voor meer belastingen.

De sossiesen zullen het nooit leren en de groenen nog minder.:evil:
Van mij mogen ze hier nog drie kerncentrales bijbouwen en geen aardbeving of tsunami die daaraan iets kan veranderen.:twisted:
Angstluizen.:roll:

Stingray 31 maart 2011 21:47

Dus de overheid deelt cadeautjes uit, die eigenlijk de boel vervalsen en de mensen mogen met zijn allen de rekening betalen.

Wat zou er gebeuren als ik een generator installeer en mijn electriciteitsaansluiting buiten zwier. Ik ken een bedrijf dat alleen nog werkt met een eigen generator omdat het veel goedkoper uitkomt.

MaGNiFiCaT 31 maart 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5390924)
dankuwel Groen!, dankuwel spa!

en nu van krommenaas gebaren freya (wat is dat een oud madammeke zeg)

stief verniet zal eens goed lachen vanuit cuba

Voor de lofbetuigingen wendt u zich maar tot de volledige kliek van Verhofstadt II. Niet alleen Groen en Spa, maar ook de anderen en in het bijzonder VLD hebben dit schandalige gedrocht uitgetekend en goedgekeurd.
Niet de kleine particulier met enkele zonnepaneeltjes op zijn dak lachen in hun vuistje, maar wel de grote bedrijven die honderden zonnepanelen op hun gigantisch dak hebben gepl&aatst en zo een fortuin aan certificaten binnenrijven.
Ik ken iemand met zo'n 190 zonnepanelen op zijn dak. Die man is allerminst begaan met het milieu:lol:, maar hij heeft die enorme kans gegrepen. Die man schept geld met zn zonnepanelen. En hij heeft groot gelijk dat hij op die kar gesprongen is. En moet hem dat kwalijk genomen worden? Absolut niet, wel die achterlijke beleidsvoerders van Verhofstadt II. Dit is nogal pervers! Er werd weer een situatie gecreëerd waar vele kleine huishoudens bijdragen aan enkele grootkapitalisten.

Fieseler 31 maart 2011 22:28

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 5391007)
Voor de lofbetuigingen wendt u zich maar tot de volledige kliek van Verhofstadt II. Niet alleen Groen en Spa, maar ook de anderen en in het bijzonder VLD hebben dit schandalige gedrocht uitgetekend en goedgekeurd.
Niet de kleine particulier met enkele zonnepaneeltjes op zijn dak lachen in hun vuistje, maar wel de grote bedrijven die honderden zonnepanelen op hun gigantisch dak hebben gepl&aatst en zo een fortuin aan certificaten binnenrijven.

2

den dinges 1 april 2011 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 5390966)
Het produceren van groene energie is nog steeds stukken duurder,zeker als je de taksen erop ongewijzigd laat.

Van mij mogen ze hier nog drie kerncentrales bijbouwen en geen aardbeving of tsunami die daaraan iets kan veranderen.:twisted:Angstluizen.:roll:

ZO kennen we de pro kernenergie freaks ! Hebzuchtig en onverantwoordelijk.

den dinges 1 april 2011 00:38

Citaat:

Niet de kleine particulier met enkele zonnepaneeltjes op zijn dak lachen in hun vuistje, maar wel de grote bedrijven die honderden zonnepanelen op hun gigantisch dak hebben gepl&aatst en zo een fortuin aan certificaten binnenrijven.Ik ken iemand met zo'n 190 zonnepanelen op zijn dak. Die man is allerminst begaan met het milieu:lol:, maar hij heeft die enorme kans gegrepen. Die man schept geld met zn zonnepanelen. En hij heeft groot gelijk dat hij op die kar gesprongen is. En moet hem dat kwalijk genomen worden? Absolut niet, wel die achterlijke beleidsvoerders van Verhofstadt II. Dit is nogal pervers! Er werd weer een situatie gecreëerd waar vele kleine huishoudens bijdragen aan enkele grootkapitalisten.

Groot gelijk, altijd hetzelfde liedje.

Den Bal 1 april 2011 07:29

Citaat:

Ik ken iemand met zo'n 190 zonnepanelen op zijn dak. Die man is allerminst begaan met het milieu:lol:, maar hij heeft die enorme kans gegrepen. Die man schept geld met zn zonnepanelen. En hij heeft groot gelijk dat hij op die kar gesprongen is. En moet hem dat kwalijk genomen worden? Absolut niet, wel die achterlijke beleidsvoerders van Verhofstadt II. Dit is nogal pervers! Er werd weer een situatie gecreëerd waar vele kleine huishoudens bijdragen aan enkele grootkapitalisten.

Ik kan het verkeerd voor hebben maar ik denk dat de beslissing in de Vlaamse regering genomen is in 2005.

Amon_Re 1 april 2011 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5390974)
Dus de overheid deelt cadeautjes uit, die eigenlijk de boel vervalsen en de mensen mogen met zijn allen de rekening betalen.

Wat zou er gebeuren als ik een generator installeer en mijn electriciteitsaansluiting buiten zwier. Ik ken een bedrijf dat alleen nog werkt met een eigen generator omdat het veel goedkoper uitkomt.

Vraag me af of zoiets haalbaar zou zijn, een kleine generator die op natuurgas werkt. Het natuurgas zou je kinnen halen uit uw eigen toilet.

Amon_Re 1 april 2011 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5391137)

Koolcentrales zijn in mijn opinie veel erger.

guido 007 1 april 2011 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5391458)
Vraag me af of zoiets haalbaar zou zijn, een kleine generator die op natuurgas werkt. Het natuurgas zou je kinnen halen uit uw eigen toilet.

Het probleem stelt zich bij piek- en laagverbruik.

voicelesscharlie 1 april 2011 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5391137)

u bedoelt zuinig,bewust,realistisch,zonder politieke stigmatiseringen,...

Jantje 1 april 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 5390966)

Van mij mogen ze hier nog drie kerncentrales bijbouwen en geen aardbeving of tsunami die daaraan iets kan veranderen.:twisted:
Angstluizen.:roll:

Ja, maar dan niet zoals in het verleden, toen de mensen 1BFR/kwh extra mochten gaan betalen om de kerncentrales hun leningen af te betalen.
Het gemiddelde inkomen van de werkende bevolking was toen 6000BFR per maand met een 6 dagen week en 48 uur per week werken. Want nu zou neerkomen op een toslag van 1€/kwh of 1000€ per kernenergiecertificaat.
Die toeslag is trouwens wel op papier verdwenen, maar NOOIT echt van de factuur afgehaald.

Het produceren van groen energie is trouwens veel goedkoper dan kernenergie, enkel de premies zijn veel te veel overdreven.

Garry 1 april 2011 17:08

Citaat:

Laat u geen zand in de ogen strooien. Die zo gezegde cadeautjes hebben er allemaal geen moer mee te maken, dat is het dankbaar aangegrepen argument om een fikse
prijsverhoging te kunnen doorvoeren.

Als morgen die cadeautjes zouden weg vallen gaat er geen cent van uw rekening af, geloof me maar vrij.

Garry 1 april 2011 17:11

Citaat:

Ik had het nooit durven te dromen maar zo waar ben ik het voor één keer volledig eens met u.

Maar dan nog heeft ook dit niet veel te maken met de ons aangerekende verhoging hoor. Ik herhaal het nogmaals, als men morgen geen certificaten meer verstrekt zakt u rekening geen cent.

voicelesscharlie 1 april 2011 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5391760)
Ja, maar dan niet zoals in het verleden, toen de mensen 1BFR/kwh extra mochten gaan betalen om de kerncentrales hun leningen af te betalen.
Het gemiddelde inkomen van de werkende bevolking was toen 6000BFR per maand met een 6 dagen week en 48 uur per week werken. Want nu zou neerkomen op een toslag van 1€/kwh of 1000€ per kernenergiecertificaat.
Die toeslag is trouwens wel op papier verdwenen, maar NOOIT echt van de factuur afgehaald.

Het produceren van groen energie is trouwens veel goedkoper dan kernenergie, enkel de premies zijn veel te veel overdreven.

De groene energie is gewoon een alibi om de staatskas te vullen of om minder fraaie (neo-marxistische) politieke doeleinden te realiseren.
Groene energie is ok hoor en we moeten die weg op.
Dat staat in de sterren geschreven maar de economie zelf beslist hierover en niet de overheid,noch de politiek..

Garry 1 april 2011 17:19

Citaat:

Als u maar geen regenerator installeert te midden van een groep huizen die samen tegen betaling met zijn allen mee aansluiten op die generator, want dan ga je problemen krijgen. Je bent zo gezegd wel vrij, maar zo vrij ben je nu ook weer niet.

Stingray 1 april 2011 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5391978)
Laat u geen zand in de ogen strooien. Die zo gezegde cadeautjes hebben er allemaal geen moer mee te maken, dat is het dankbaar aangegrepen argument om een fikse
prijsverhoging te kunnen doorvoeren.

Als morgen die cadeautjes zouden weg vallen gaat er geen cent van uw rekening af, geloof me maar vrij.

Dat wil ik best geloven.

kameleon 1 april 2011 20:36

Industrie = graaiers en achten zichzelf onmisbaar
Politiekers= graaiers en achten zichzelf onmisbaar

Stingray 1 april 2011 21:27

Zonder subsidies waren zonnepanelen nooit van de grond gekomen en zonder subsidies zou de verkoop gewoon stilvallen. De overheid weet dit en wentelt nu de rekening af op alle electriciteitsgebruikers in de hoop iets in stand te houden dat eigenlijk nooit had kunnen overleven.

Daarmee bedreigt ze oplossingen die werkelijk het probleem zouden kunnen oplossen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be