![]() |
Leerkracht slacht dier voor de ogen van leerlingen
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...rkt-komt.dhtml
Eerlijk gezegd vind ik dit een schitterend initatief. Wat in een verschrikkelijk preutse samenleving leven wij tegenwoordig? Dieren slachten is blijkbaar een soort taboe te worden, terwijl we wel allemaal vlees aan de lopende band verorberen. Die beesten worden immers ook geslacht! Ik ben absoluut geen vegetariër, maar deze daad zal de kinderen doen nadenken over eten en de vleesconsumptie. |
Hier zou de leraar lang ontslagen zijn, want wij willen dat onze kinderen naieve onnozelaars - een soort van goede belgen, worden.
|
Arm Nijntje toch...
|
Citaat:
De leraar zou terecht ontslagen worden: konijnen slachten staat trouwens nergens in een leerplan. Zelfs niet in de richting beenhouwerij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dat de visie die het slachten van dieren in een klaslokaal predikt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel maar, we kunnen dan wel rekening houden met fanatieke zonderlingen, maar we richten de klas toch in het algemeen in voor de gewone meerderheid van de kinderen. |
Citaat:
|
Ik mag dan toch hopen dat het konijn eerst verdoofd werd, want ik meen me te herinneren dat nogal wat mensen gigantische problemen hebben met onverdoofd slachten.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dus als de meerderheid van de kinderen in de godsdienstles ongelovig zijn, gaat de meester zedenleer geven? Interessant... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk je misschien dat men in de beenhouwersschool overschakeld op Tofu als de meerderheid van de kinderen vegetarier is? Dat men dan het vlees afschaft? Dat men dan diploma's tofuhouwerij uitschrijft? |
Citaat:
Of mogen in het tweede geval de scholen wel hun eigen zinnetje doen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be