![]() |
Miljaar. Om de zoveel tijd ben ik weer aan het lezen wat ik denk. Tenminste, dat staat op die voorpagina, en ik denk van ach, eens zien wat er zich in mijn hoofd afspeelt de laatste tijd en neem het allemaal tot mij. Over het algemeen een hele berg gezeik over 10.000 euro van hier aan een migrantenspeeltuin, 10.000 euro van daar aan een migrantentoneelgroep, 5000 euro aan bruine suiker en 200.000 euro aan in ieder geval iets waar wij Vlamingen niks aan hebben.
Tot daar aan toe. Blijkbaar worden er schandalige bedragen uitgegeven aan zaken die de migrantenproblematiek alleen maar zouden vergroten. En dat is niet goed. Er mag uiteraard geen geld worden gegeven aan zaken die migrantenproblemen alleen maar vergroten. Want dat is eigenlijk discriminatie. En dat mag niet. Niemand wil dat ook. Nu ja, sommigen wel, maar dat is maar een minderheid en zowiezo altijd "iemand anders". In ieder geval, ik dwaal af. Waar was ik? Aja, geld uitgeven aan zaken die de migrantenproblematiek vergroten mag niet. En zeker geen tienduizenden euro's. En wat staat er geschreven in de Tijd? Hoeveel de verschillende partijen hebben uitgegeven aan oa. propaganda voor de verkiezingen van mei vorig jaar... "De verkiezingsuitgaven van de partijen in het jaar 2003 op een rijtje: Vlaams Blok: 5 miljoen euro MR: 4,1 miljoen euro SP.A-Spirit: 3,6 miljoen euro PS: 3,5 miljoen euro VLD: 2,8 miljoen euro CD&V: 2,4 miljoen euro CDH: 1,9 miljoen euro Ecolo: 1,5 miljoen euro N-VA: 1,1 miljoen euro " 5 MILJOEN EURO??? HEBBEN DIE GASTEN ER ENIG IDEE VAN HOEVEEL VAN DE ZOGENAAMDE PROBLEMEN DIE ZE AANKAARTEN ZE KUNNEN OPLOSSEN MET ZO'N BEDRAG??? Laat ons wel zijn: dit geldt in se uiteraard voor ALLE partijen. MAAR het Blok is de partij BIJ UITSTEK om te gaan lopen ZEIKEN over elke halve euro die wordt uitgegeven aan zaken die "de Vlaming", het "eigen volk" niet aangaan. Ze profileren zich als de partij die "de gewone man" geld gaat besparen, als de partij die de gesel is van de traditionele "geldverspillers" en tegelijkertijd geven ze bijna twee keer zoveel geld uit aan slap gelul dan de partij die ze op het moment het ergst viseren. Hoe idioot moet het nog worden? Dit, beste mensen, is 5 miljoen euro uitgegeven aan iets wat SERIEUS heeft bijgedragen aan de migrantenproblematiek, het onveiligheidsgevoel etcetera. Maar dat kan dan blijkbaar WEL. Niet alleen dat, ze zitten de hele tijd te memmen dat ze de middelen niet hebben om "eerlijk" te concurreren met andere partijen. Lalala slik het allemaal maar, beste medemens. Maar ach, het doel heiligt de middelen natuurlijk. Och ja, ik heb dan toch maar weer hartelijk gelachen met die foto van Kristina Colen waaronder staat "Kinderen zijn welkom!". Amai mijn onveiligheidsgevoel. Beetje voorzichtig zijn met de hartjes van onze fragiele toekomst eh. Woehaaa! Dure grap wel... |
ach jong ge haalt werkelijk de domste zaken naar boven om toch maar te kunnen vitten op het Blok. Ieder partij kiest zelf hoeveel hij uitgeeft voor propaganda. Het Vlaams Blok is een rijke partij en trekt al sinds de jaren '70 subsudies. Meer verkozenen = meer geld.
uw argument slaagt op niks, andere partijen kaarten ook zaken aan inzake geld en te dure dingen. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met de uitgaven voor partijpropaganda. De meeste affiches worden trouwens weggescheurd van het Blok, de gemiddelde levensduur van een Vlaams Blok affiche in Brussel is iets tussen de 20 en de 30 minuten. Zulke soort zaken worden gedaan door linkse activisten, mensen die dezelfde opvattingen hebben als jij. Ge hoeft u niet te moeien met de privé kas en de financiering van een partij die ge verafschuwt. Laat dat maar over aan de top en de vzw's. Iedere antwerpekenaar krijgt bv een luxe brochure en vele andere krijgen "de eigen volk eerst krant" in hun brievenbus. Uitstekende literatuur zou ik zo zeggen :lol: propagandakoning Goebbels zei ooit (ben geen aanhanger van die man): "Blijf slogans en parolen herhalen tot zelfs de domste mens ze kan begrijpen en onthouden." Eigen volk eerst! |
Mag de burger niet gefrustreerd zijn ?
Tenslotte is dat voor een flink stuk belastingeld dat daarvoor gebruikt wordt. |
5 miljoen euro is inderdaad een pak geld maar vergeet niet dat het Vlaams Blok het hele jaar door campagne voert en dit heeft succes. De burger krijgt en ziet het hele jaar door propaganda van het VB en dit heeft zeker invloed. Vergeet ook niet dat het Vlaams Blok wegens de geringe en niet steeds objectieve media-aandacht genoodzaakt is om rechtstreeks contact te zoeken met de burger om hun standpunten te verduidelijken en te verdedigen.
|
Citaat:
|
SCHITTEREND, GEWOONWEG SCHITTEREND.
BEDANKT De Tijd om aan te tonen dat het Vlaams Blok zijn geld spendeert aan het informeren van de Vlaming. In plaats van het geld in eigen zakken te laten verdwijnen. En dit allemaal geld die op een eerlijke manier bijeen gesprokkeld is, PRACHTIG. Want nog nergens is er een fraudezaak bij het Vlaams Blok aangetoond. BEDANKT om aan te tonen dat het Vlaams Blok géén politie- en andere gemeenschapsdiensten dient te misbruiken voor hun campagne. En uiteraard, BEDANKT NOU NOU om dit hier nogmaals onder de aandacht te brengen. Het is een hart onder de riem. Een stimulans om de gekozen koers verder te blijven volgen. Dank u, dank u, dank u ! ! ! |
Citaat:
|
Citaat:
U zult waarschijnlijk net als ik een reeks boeken, blaadjes, brochures krijgen met vele verklaringen in begrijpelijke mensentaal, tal van historische feiten en aanvaardbare conclusies. Deze publicaties zijn waarschijnlijk wel te duur om ze bij iedereen in de bus te gaan stoppen, maar ze zijn het lezen waard. Ze doen denken aan de tijd toen de Vlaming nog een trots volk was die zich niet meeslepen door massa-manipulatie. Maar ik laat iedereen liefst voor zichzelf beslissen, dus vraag ik u om uw ingeprente vooroordelen voor één keer aan de kant te zetten en de 'vijand' eens beter te leren kennen. En inderdaad, als je arrogante zelfzekerheid je ervan overtuigd dat wat loze beloftes op tweekleurig krantenpapier wel zal volstaan om de kiezer te overtuigen ben je véél goedkoper af. En zeg eens, waar is onze economie meer mee gebaat? Alle partijen zouden een minimum bedrag MOETEN uitgeven aan hun campagnes. Dit creëert jobs, wist je dat? |
Mag ik aan dit lijstje toevoegen: verkiezingsbudget PVDA: 0,0 euro.
De affiches en TV-spot en zo worden volledig met lidgelden en steun betaald, streefdoel dit jaar is 50 000 euro. |
Gisteren nog wat van die "informatie" ontvangen.
Samenvatting : -De vreemdelingen zijn slecht -De andere partijen zijn slecht -De walen zijn slecht -Den hond van mijn gebuur blaft teveel en is dus slecht -Wij zijn goed, maar vraag ons niet waarom, accepteer het gewoon. Ongelofelijk dat individuen met meer dan 2 hersencellen hierin trappen. Ik spreek mij niet uit over de eigenlijke partij, maar die "informatie"-blaadjes kan je niet anders afdoen dan pure propaganda. Goed gespendeerd die 5 miljoen ? Geen oplossingen , enkel slogans. |
Citaat:
|
Citaat:
Komaan, die blaadjes zijn pure propaganda zonder inhoud ( ik spreek me niet over de partij uit, gewoon over de infoblaadjes ) Trouwens, ongelofelijk hoe ze zitten te dwepen met Morel in hun blaadjes. |
Citaat:
Waarom pik jij het vlaams blok er weeral uit ? Omdat ze het hoogste budget gespendeerd hebben ? Wel 5 miljoen in vgl met de 3.6 miljoen van spa + het volledige werkingsbudget en overheidsteun van de VRT , zal ongetwijfeld veel meer zijn ! Groeten |
Bwoh, eerlijk gezegd ben ik ook niet onder de indruk van 't Blok verkiezingspamflet. Gemiste kans om eens wat standpunten en vooroordelen uit de doeken te doen voor de mensen die niet naar hun website surfen. Jammer.
Maar die discussie over wat het VB uitgeeft aan propaganda is vrij idioot. Dat daar veel geld in gaat betekent gewoon dat op andere gebieden de broeksriem wat strakker staat. Misschien geven ze al het goede voorbeeld voor een toekomstig onafhankelijk Vlaanderen en hebben ze een efficiënte administratie die weinig kost? Misschien gaan ze niet tanken op kosten van de partij? Ik zeg zo maar iets :) |
Citaat:
Het zijn de boekjes, blaadjes, brochures die waarschijnlijk te kostelijk zijn om in zo grote getalle te verspreiden, maar steeds beschikbaar zijn op het secretariaat. Maar wat baten kaas en bril... Gelukkig bent u géén voorbeeld voor gans Vlaanderen. |
Kistal schreef:
Citaat:
Wie zegt dat op andere gebieden de broeksriem strakker staat? Ik leid hier 1 ding uit af: het Blok is zo rijk omdat het steun krijgt van bepaalde personen/organisaties die hun sympathie liefst niet openbaar maken. De Vlaams Blok kopstukken worden geregeld opgemerkt op diners met grote industriëlen en andere invloedrijke personen. Het cordon sanitaire bestaat enkel op de scene, achter de schermen is iedereen dikke vriendjes. Vergeet niet, diens brood men eet, diens woord men spreekt... Vlaams Blok partij voor de kleine man? I really don't think so! |
(zie ook de miljardencampgnes in de VS: wie Bush heeft gesponsord destijds heeft ondertussen zijn investering al lang terugbetaald gekregen met allerlei contracten.)
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat alleen al is voor de rest van de bevolking reden genoeg om de campagne affiches van de borden te scheuren. En ook dat, beste Vlaams Blokkertjes, is nu eenmaal iets wat gebeurt in tijden van politieke overtuigingen. Als een blonde deerne haar middelvinger mag opsteken tegen vluchtelingen en zich vervolgens verontschuldigt 'gewoon aan het aftellen was', dan moet je ook niet de verzuurde plant gaan uithangen die hier op dit forum gaat klagen en zagen over het feit dat mensen toch zo vreselijk negatief zijn tegenover het Blok. Als het Vlaams Blok de meeste centen spendeert aan verkiezingscampagnes en propaganda en vervolgens in haar partijprogramma roept dat er zoveel geld verloren gaat aan zaken waar het Blok niks mee van doen heeft, dan moeten deze fanatiekelingen ook niet nu ineens gaan roepen: zie je wel, ze hebben gewoon wat tegen ons, we zijn en blijven altijd de pispaal. Wel, beste blokkers, als het aan mij ligt wordt er nog heel lang jullie kant op gepist! |
Citaat:
vraag me af of de literatuur voor partijleden (dus niet de rommel die ze in elke brievenbus steken) meer genuanceerd is :wink: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be