![]() |
Wallonië en Frankrijk: FN in frankrijk zorgt ervoor dat FN in Wallonië groeit?
Wallonië en Frankrijk: FN in frankrijk zorgt ervoor dat FN in Wallonië groeit? Of is er een andere reden?
( http://www.radio1.be/programmas/nieu...-walloni%C3%AB ) |
Citaat:
|
Wallonie is gewoon een aanhangsel van Frankrijk. Alles wat ze in Frankrijk doen, proberen de Walen na te doen (al lukt dat natuurlijk niet altijd). En niet enkel qua politiek. Ook op vlak van media, cultuur, infrastructuur, enz.
Beetje zielig, maar ja. Een Wallonie dat uit zichzelf initiatief neemt (zonder het ergens af te kijken) bestaat helaas amper of niet. |
Jean-Marie Le Pen en zijn harde kern was de oorzaak dat vele Fransen geen FN wilden of durfden stemmen.
Marine Le Pen is een stuk diplomatischer en haar discours is minder extreem en beschaafder (denk ik, want ik volg het alleen maar via het 8 uur TV journaal op FR2) Dus, er is minder schroom om voor deze partij te stemmen en er ook voor uit te komen dat men dat doer. De tijd van "de gaskamers als detail van de geschiedenis" is afgesloten. Ik denk dat die nieuwe wind in Frankrijk wel degelijk kiezers in Wallonië kan bekoren, die hopen dat het Marine-effect zich ook in België zal doen gelden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
FN komt op in Wallonie en Frankrijk......zou er dan toch een verschil zijn tussen "extreem-rechts" VB dus in vlaanderen en "extreem rechts" in Wallonie of Frankrijk ? Ik zie het VB niet direct vooruitgaan ,nu, maar ze zijn op dit ogenblik (als we ons baseren op de vekiezingsuitslag van 2010) even groot als SP-a en oVLD (1 zetel minder) en stuk groter dan CDH, Ecolo en Groen (1 manspartijen laat ik er nu voor het makkelijk te houden even buiten beschouwing) Ze haalden vorig jaar toch ongeveer een score als in 92, je weet wel de eerste zwarte zondag. Dat was toen bijna een nationale ramp, als het VB dezelfdescore haalt als toen, is men blijkbaar nu al heel tevreden ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
De stijging in de peilingen van het FN-Belgique is een afgeleide van het succes in Frankrijk.
Everything vertelt regelmatig dat vele Franstaligen op de Franse media gericht zijn. Dit klopt. De FN ideeën krijgen zij niet van de Belgische Franstalige media. Zij worden volledig doodgezwegen. De kwaliteit van de promotoren van FN-Belgique zijn nu ook grote lichten van onbesproken gedrag. Zij hebben verschil niet gemaakt. De buitenlandse invloeden in de Belgische politiek zijn niet te vermijden. De winst van Groen en Ecolo komt ook gedeeltelijk van de globalisten en de Duitse Grünen. |
FN werd in Wallonië langs alle kanten genekt zelfs met persoonlijke aanvallen op die personen die er lid van waren.
Je mag niet vergeten dat in Wallonië rapper gevochten wordt dan in Vlaanderen en dat heel veel Walen in het bezit zijn van wapens. Ik ken persoonlijk iemand die zijn lidmaatschap op gevaar van eigen leven heeft moeten opgeven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zonder hangmatten zijn wij hier véél beter af.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be