![]() |
In Beersel vroeg het schepencollege de steun van de gemeenteraad om een brief naar de gouverneur te sturen met betrekking op de boycot van de Europese verkiezingen. Het college kreeg de steun van de voltalige gemeenteraad, ook van de 6 UF-raadslieden. Ik zal U vertellen waarom.
Toen men de stemming van dit voorstel begon was het zoals altijd eerst de beurt aan de oppositie. Groen, SPA, NVA en VB stemde voor. De Nederlandsonkundigheid van de 'Union des Francophones'-leden is zo groot dat ze niet wisten wat er eigenlijk gestemd werd. Om dat ze altijd gewoon met de oppositie mee stemmen, dachten ze dat dit ook wel OK was en stemden ze in met een boycot. Zulke verhalen halen nooit het nationale nieuws, maar ze geven een beeld van de situatie in de rand. |
Ze zullen daar gelachen hebben in Beersel ;)
|
Nu steunen ze U, en nu is 't nog nie goe :roll:
|
Citaat:
|
Ik heb dat verhaaltje ook gehoord. Blijkt dat het dus klopt!
|
wat een grap :lol:
|
Haha :lol:
zalig |
Nee, dat geloof ik niet hoor... de UF nederlandsonkundig??? in ons taalgebied??? hoe kom je erbij!!! :roll: [*sarcasm*]
|
Hehe, zalig!
|
Citaat:
|
Es zien hoe de BUB dit mooi praat.
|
Citaat:
Ofwel wilt ge de mop niet snappen, en negeer je al de anomaliën, tot uw paradigma verschuift en jij als anachronistische jongere overblijft met uw belgicisme!! :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Moest ge ooit met één van deze partijen een coalitie maken, zout ge hun dan verplichten hun steun aan het UF op te zeggen?
|
Citaat:
|
Het UF geen partij maar een naam voor een lijst waar alle franstige partijen (behalve ecolo) hun kandidaten opzetten.
Dus mag ik concluderen (vergeef mij de veralgemening) dat het BUB met geen enkele Franstalige partij een coalitie zal sluiten. Wanneer we dan naar de Nederlanstalige kan gaan kijken zien we in Sint Genesius Rode de lijst SAMEN. Een lijst met leden van CD&V, NVA, VLD, SPA. Wanneer ik er nog vanuitga dat het BUB niet met het VB in zee zal gaan blijft er enkel nog de groene partijen over. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be