Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   UF steunt burgemeesters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15357)

FT 4 juni 2004 08:04

In Beersel vroeg het schepencollege de steun van de gemeenteraad om een brief naar de gouverneur te sturen met betrekking op de boycot van de Europese verkiezingen. Het college kreeg de steun van de voltalige gemeenteraad, ook van de 6 UF-raadslieden. Ik zal U vertellen waarom.

Toen men de stemming van dit voorstel begon was het zoals altijd eerst de beurt aan de oppositie. Groen, SPA, NVA en VB stemde voor. De Nederlandsonkundigheid van de 'Union des Francophones'-leden is zo groot dat ze niet wisten wat er eigenlijk gestemd werd. Om dat ze altijd gewoon met de oppositie mee stemmen, dachten ze dat dit ook wel OK was en stemden ze in met een boycot.

Zulke verhalen halen nooit het nationale nieuws, maar ze geven een beeld van de situatie in de rand.

instromaniac 4 juni 2004 11:29

Ze zullen daar gelachen hebben in Beersel ;)

Patriot! 4 juni 2004 15:26

Nu steunen ze U, en nu is 't nog nie goe :roll:

Distel 4 juni 2004 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Er is nog een klein verschil tussen "meelopen met de oppositie" en "steunen", lijkt mij. Net zoals er een verschil is tussen Nederlandskundig en Nederlandsonkundig.

Herman Desmedt ©HD 5 juni 2004 03:43

Ik heb dat verhaaltje ook gehoord. Blijkt dat het dus klopt!

vrijevlaming 5 juni 2004 10:17

wat een grap :lol:

Vlaanderen Boven 5 juni 2004 11:36

Haha :lol:

zalig

Nowan 5 juni 2004 11:40

Nee, dat geloof ik niet hoor... de UF nederlandsonkundig??? in ons taalgebied??? hoe kom je erbij!!! :roll: [*sarcasm*]

Vlaamse Leeuw 5 juni 2004 11:41

Hehe, zalig!

Jan van den Berghe 5 juni 2004 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FT
De Nederlandsonkundigheid van de 'Union des Francophones'-leden is zo groot dat ze niet wisten wat er eigenlijk gestemd werd.

Hoe kunnen die mensen dan op een degelijke manier oppositie voeren? Wat spoken ze tijdens al die gemeenteraden eigenlijk uit?

100% VLAMING 5 juni 2004 18:38

Es zien hoe de BUB dit mooi praat.

Tantist 5 juni 2004 18:52

Citaat:

Ge snapt de mop ni he? Die UF'ers zijn zo voor uw programma van verplichte tweetaligheid, dat ze geen flauw benul hebben waarover gesproken werd.

Ofwel wilt ge de mop niet snappen, en negeer je al de anomaliën, tot uw paradigma verschuift en jij als anachronistische jongere overblijft met uw belgicisme!! :lol:

Tantist 5 juni 2004 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

De Nederlandsonkundigheid van de 'Union des Francophones'-leden is zo groot dat ze niet wisten wat er eigenlijk gestemd werd.

Hoe kunnen die mensen dan op een degelijke manier oppositie voeren? Wat spoken ze tijdens al die gemeenteraden eigenlijk uit?

Tot zo ver ook de particratische mythe van de onfeilbare politicus :lol:

Patriot! 5 juni 2004 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Ge snapt de mop ni he? Die UF'ers zijn zo voor uw programma van verplichte tweetaligheid, dat ze geen flauw benul hebben waarover gesproken werd.

Ofwel wilt ge de mop niet snappen, en negeer je al de anomaliën, tot uw paradigma verschuift en jij als anachronistische jongere overblijft met uw belgicisme!! :lol:

UF'ers zijn idiote nationalisten waar ik niets mee te maken wil hebben.

FT 5 juni 2004 19:41

Citaat:

Nochtans is dat in Beersel de optelsom van PRL, PS, CDh

Patriot! 5 juni 2004 19:45

Citaat:

Citaat:

Nochtans is dat in Beersel de optelsom van PRL, PS, CDh

Ik herhaal, UF'ers zijn idiote nationalisten waar ik niets mee te maken wil hebben.

FT 5 juni 2004 19:48

Moest ge ooit met één van deze partijen een coalitie maken, zout ge hun dan verplichten hun steun aan het UF op te zeggen?

Patriot! 5 juni 2004 19:52

Citaat:

Moest ge ooit met één van deze partijen een coalitie maken, zout ge hun dan verplichten hun steun aan het UF op te zeggen?

Ik in ieder geval wel. Ik zou NOOIT een coalitie sluiten met taalnationalisten.

FT 5 juni 2004 20:02

Het UF geen partij maar een naam voor een lijst waar alle franstige partijen (behalve ecolo) hun kandidaten opzetten.

Dus mag ik concluderen (vergeef mij de veralgemening) dat het BUB met geen enkele Franstalige partij een coalitie zal sluiten.
Wanneer we dan naar de Nederlanstalige kan gaan kijken zien we in Sint Genesius Rode de lijst SAMEN. Een lijst met leden van CD&V, NVA, VLD, SPA.

Wanneer ik er nog vanuitga dat het BUB niet met het VB in zee zal gaan blijft er enkel nog de groene partijen over.

Patriot! 6 juni 2004 21:44

Citaat:

Het UF geen partij maar een naam voor een lijst waar alle franstige partijen (behalve ecolo) hun kandidaten opzetten.

Dus mag ik concluderen (vergeef mij de veralgemening) dat het BUB met geen enkele Franstalige partij een coalitie zal sluiten.
Wanneer we dan naar de Nederlanstalige kan gaan kijken zien we in Sint Genesius Rode de lijst SAMEN. Een lijst met leden van CD&V, NVA, VLD, SPA.

Wanneer ik er nog vanuitga dat het BUB niet met het VB in zee zal gaan blijft er enkel nog de groene partijen over.

Nooit met taalnationalisten. BUB wil de schandelijke communautaire loopgravenoorlogjes in de Rand ontmantelen. Wij willen een nieuwe dynamiek creëeren, waarbij we er van overtuigd zijn da Belgen willen én kunnen samenwerken. Taalnationalistische groupuscules passen niet in dat scenario.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be