Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vlaamse achterlijkheid/achterlijke Vlaamsheid (2) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153574)

drosophila 4 april 2011 09:18

Vlaamse achterlijkheid/achterlijke Vlaamsheid (2)

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...15047/1.995713

Zover is het gekomen: Vlaanderen Vlagt deelt al jaren de naziversie van de Vlaamse Leeuw uit (zonder rode klauwen), maar kan niet verdragen dat er ocharme een handvol driekleuren worden verspreid.
Achterlijke Vlaamsheid of Vlaamse achterlijkheid?

Ratatosk 4 april 2011 09:19

Eerder dat de TS geen balle weet van geschiedenis.

freelancer 4 april 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5394701)

Zover is het gekomen: Vlaanderen Vlagt deelt al jaren de naziversie van de Vlaamse Leeuw uit (zonder rode klauwen), maar kan niet verdragen dat er ocharme een handvol driekleuren worden verspreid.

Het is inderdaad een beetje belachelijk van die supportersclub om met de driekleur boven te komen... Of is die voorzitter iemand van de shame acties (dus iemand die niet weet wat er zich momenteel allemaal afspeelt)?
Die moest toch weten dat dit tegenreacties ging uitlokken...
De Ronde van Vlaanderen is toch... Vlaams!?! :lol:

SDG 4 april 2011 10:23

Totaal onnodige actie. Laat die mensen toch met hun Belgische vlag zwaaien als ze daar zin in hebben.

SDG 4 april 2011 10:25

Citaat:

De eerste in kleur afgebeelde Vlaamse Leeuw, uit de 13e eeuw, is volledig zwart (of sabel) op een veld van geel (of goud). Zoals gezegd is het op 13e-eeuwse afbeeldingen niet steeds duidelijk om welk dier het precies gaat: leeuw of panter. Klauwen en tong werden niet altijd expliciet afgebeeld. In het Wapenboek Wijnbergen (eind 13e eeuw) is de leeuw nog volledig zwart.
Ik wist niet dat de nazi's al zo oud waren.

Marie van de koster 4 april 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5394824)

:lol:

drosophila 4 april 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5394802)
De Ronde van Vlaanderen is toch... Vlaams!?!

Vlaanderen is toch Belgisch?

drosophila 4 april 2011 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5394824)

Ik ook niet. Wat ik wél weet is dat u oneerlijk citeert (allicht de reden waarom u 'vergat' uw bron te vermelden), want het volledige citaat luidt als volgt:

Citaat:

Of de Vlaamse Leeuw oorspronkelijk nu al dan niet rode klauwen en een rode tong had, blijft voorwerp van discussie. De eerste in kleur afgebeelde Vlaamse Leeuw, uit de 13de eeuw is volledig zwart (of sabel) op een veld van geel (of goud). Op 13de-eeuwse afbeeldingen werden klauwen en tong niet altijd expliciet afgebeeld. In het Wapenboek Wijnbergen (einde 13de eeuw) is de leeuw nog volledig zwart. In de tweede helft van de 14de eeuw werkte de Heraut Gelre Claes Heinen aan het befaamde Wapenboek Gelre. Hierin staan onder andere de wapenschilden van Vlaanderen[2] en dat van Lodewijk van Male, graaf van Vlaanderen[3]. Op beide (identieke) schilden zijn de tongen en klauwen keel (= rood). De mogelijkheid bestaat echter dat het Wapenboek Wijnbergen onnauwkeurig is, en dat graaf Filips van den Elzas van bij het begin de rode accenten in zijn wapen droeg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_strijdvlag

Nynorsk 4 april 2011 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5394818)
Totaal onnodige actie. Laat die mensen toch met hun Belgische vlag zwaaien als ze daar zin in hebben.

Ik zie niet eens een actie. Ik zie gewoon twee groepen die vlagskes uitdelen en die allebei zoveel mogelijk vlagskes willen uitdelen. 'k zag trouwens ergens ne foto van een kindje met een vlaams én belgisch vlagske. the horror! :-D

SDG 4 april 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5394849)
Ik ook niet. Wat ik wél weet is dat u oneerlijk citeert (allicht de reden waarom u 'vergat' uw bron te vermelden), want het volledige citaat luidt als volgt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_strijdvlag

Ik heb helemaal niets 'vergeten'. Wat kan die kleur van de Vlaamse vlag mij schelen, verdomme!? Ik citeer alleen maar wat IK relevant vind voor de discussie, begrepen?

drosophila 4 april 2011 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5394860)
Ik heb helemaal niets 'vergeten', stomme gans. Wat kan die kleur van de Vlaamse vlag mij schelen, verdomme!? Ik citeer alleen maar wat IK relevant vind voor de discussie, begrepen?

En als nazi-Vlaam vindt u per definitie het leugenachtige relevant, dat spreekt.

Anna List 4 april 2011 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5394875)
En als nazi-Vlaam vindt u per definitie het leugenachtige relevant, dat spreekt.

ook bedankt voor de term nazi-vlaam, drosophila, ook dat heeft de gemiddelde vlaam meer dan nodig !

SDG 4 april 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5394875)

En gelieve mij voortaan niet langer met 'u' aan te spreken. Van individuen als jou heb ik geen geveinsde beleefdheid nodig. Geen dank.

drosophila 4 april 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5394880)
ook bedankt voor de term nazi-vlaam, drosophila, ook dat heeft de gemiddelde vlaam meer dan nodig !

Is SDG de gemiddelde Vlaam?! Dan is het erger dan ik dacht!

drosophila 4 april 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5394886)
En gelieve mij voortaan niet langer met 'u' aan te spreken. Van individuen als jou heb ik geen geveinsde beleefdheid nodig. Geen dank.

Ik schrijf u aan hoe ik dat zelf wil, capice?

Vette Pois(s)on 4 april 2011 10:49

Citaat:

Smakeloos om steeds onze vlag met nazi saus proberen te overgieten.

Uw driekleur, die staat pas voor verderf.

Anna List 4 april 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5394887)
Is SDG de gemiddelde Vlaam?! Dan is het erger dan ik dacht!

ik weet niet of SDG de gemiddelde vlaam is (ik ga dat ook niet nalezen) ... maar de gemiddelde vlaam ... identificeert zichzelf wel met de term vlaam ... dat jij daar dan vlotjes nazi-vlaam aanplakt, dat is iets wat dit laffe volkje echt wel nodig heeft...
daarvoor oprecht dank.

SDG 4 april 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5394888)
Ik schrijf u aan hoe ik dat zelf wil, capice?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5390376)
Waar moei jij je mee?

SDG 4 april 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5394890)
ik weet niet of SDG de gemiddelde vlaam is (ik ga dat ook niet nalezen) ... maar de gemiddelde vlaam ... identificeert zichzelf wel met de term vlaam ... dat jij daar dan vlotjes nazi-vlaam aanplakt, dat is iets wat dit laffe volkje echt wel nodig heeft...
daarvoor oprecht dank.

Wat is een vlaam, overigens?

Ratatosk 4 april 2011 10:51

Citaat:

Zover is het gekomen: Vlaanderen Vlagt deelt al jaren de naziversie van de Vlaamse Leeuw uit (zonder rode klauwen)

Politieke correcte gedrag van een linkse elitaire snob dat alles wat Vlaams is, nazistisch vind.

Ge moet wel een zware SM-neiging hemmen om tussen de Vlaamse fascisten te kunnen leven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be