![]() |
Zeg niet langer Franse gemeenschap maar 'Federatie Wallonië-Brussel'
Wat zou de achterliggende redenering hier toch zijn?
* Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110404_130 |
Citaat:
|
Ach, who cares? Voor mijn part mochten ze het ook Disneyland noemen. Het verandert toch niets structureels.
|
Waarschijnlijk wat druk trachten te zetten....
Alleszins is dat - ongewild - een stevige opsteker voor de Vlaams-nationalisten... :-D |
Boedelscheiding is blijkbaar al begonnen in de ogen van de Franstaligen. En deze willen vlug aanspraak maken op Brussel, door zichzelf te legitimeren als Wallonië en Brussel 1 deel zijn.
Altijd "Nee" zeggen, en intussen zijn ze de boedelscheiding rustig aan het voorbereiden om zo veel mogelijk aanspraak te maken op de verschillende gebieden. Men vergeet wel dat Brussel technische gezien in Vlaams grondgebied ligt. Maar ja, geheugenverlies is altijd handig in de politiek. In ieder geval, dit is blijkbaar de zoveelste provocatie. |
Citaat:
|
Citaat:
maw ze laten belgie al vallen en proberen brussel in te pikken. maar ze zullen falen. |
Citaat:
|
Op zich gewoon een andere benaming zonder reëele consequenties op zich, vooral een symbolische actie die wel gevolgen heeft. Ik vraag me vooral af hoe ze deze route denken te combineren met Brusel die de hoofdstad van alle Belgen (VL/Wal/Brux/Duits) dient te zijn.
|
Citaat:
franstaligen zitten enkel in met zichzelf; les autres, les serviteurs! Wat geven zij nu om nederlandstaligen, duitstaligen,... die spreken toch allemaal geen 'internationale' taal :D |
ze willen RESPECT
:| |
Citaat:
|
Citaat:
Als ze grondgebied willen zal het zijn over mijn lijk.:twisted: |
Citaat:
|
een oorlogsverklaring.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ttz, dat is tenminste wat de Vlaamse belgitudepartijen - al dan niet tegen beter weten in - nog steeds denken. |
Citaat:
|
Citaat:
Groß-Francofonien hat das noch aufs Program, und wird es auch bekommen: "Les communes �* facilités en périphérie décideront après consultation populaire." Gelieve de Sudeten-Belges niet te onderschatten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be