![]() |
Moet Gonggrijp worden uitgeleverd?
Uitlevering voor Rop Gonggrijp is naderende nu de VS daarom hebben verzocht en een zekere MvBuza Uri Rosenthal niet ongenegen is hem uit te leveren aan voornoemde Staat.
Wie Gonggrijp is weet een ieder die op de hoogte is met de Wiki-Leaks affaire. Gonggrijp wordt er door de VS van beticht hieraan te hebben meegewerkt. Het is een puur politieke zaak en in mijn ogen maakt Gonggrijp weinig kans tegen de VS overheid in deze zaak aangezien deze is gebaseerd op pure rancune en men tegen de VS gerichte politieke activiteiten hoe dan ook de kop wil indrukken. Zo ook dus met Gonggrijp, die kan rekenen op een absured strafmaatregel als hij wordt uitgeleverd. Dat hij veroordeeld zal worden staat buiten kijf. Intussen is het verzet in Nederland tegen uitlevering van Gonggrijp groeiende. Temeer dat de VS eigen burgers nooit uitlevert, zelfs niet als ze oorlogsmisdaden hebben begaan. Welnu, wie is voor of tegen uitlevering? Ik wil er aan toevoegen dat het recht in de VS alleen te koop is, voor degene die tenminste de honoraria ven een leger advocaten kan betalen aan 1000 US$ per uur. De Verenigde Staten, het land van het onrecht! Bron: Webwereld |
De heer Gonggrijp heeft,voor zover mij bekend,geen enkel misdrijf gepleegd tegen een VS-Staatsburger.Als VS-instellingen moeite hebben met organisaties die informatie verspreiden die de VS liever geheim hadden gehouden,dat ze dan de direkt verantwoordelijke daarvoor aanpakken(hetgeen ook gebeurd is met een militair),en niet iedereen uit het "datakanaal"....
Helt lijkt een beetje op wat China doet,en vermoedelijk ook Rusland,als iedereen angstig genoeg wordt voor vervolging,dan drogen de informatiestromen op.... |
Hij is 'medeplichtig' aan het verspreiden hiervan:
Collateral Murder http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnie...verdenking.xml |
Ik schrik me een aap dat hier een paar kwibussen opgedaagd zijn die deze verdienstelijke man willen uitleveren aan de VS. Waren er maar meer zoals Gonggrijp!
En hoe dan ook: een Nederlander aan de VS uitleveren? Waar blijft de tegen-oorlogsverklaring van de EU? |
Tegen, uiteraard, meer zelfs, als Nederland beslist die man uit te leveren dan is dat een reden om Den Haag plat te branden.
|
Juist, Pelgrim, en als jij beslist om Den Haag plat te branden is dat een reden voor Nederland om heel Vlaanderen te bombarderen, volgens die logica.
Maar goed, ik neem aan dat het jouw manier is om te zeggen wat je voelt, en daar voel ik sterk mee mee. |
Ik kan ner nog steeds geen verklaring voor vinden waarom de EU maar ook NL zo ongenuanceerd achter de kont van de VS aanloopt. Het frauduleuze gedrag van de Amerikaanse banken in aanmerking genomen die toch wereldwijd wel iets op hun geweten hebben, de alom rinkelende politieke schandalen/fraudes en ronduit criminele praktijken van bewindslieden en overheidsfunctionarissen en dan zitten ze iemand op z'n huid die deze misstanden aan het licht brengt. Met klokkenluiders loopt het slecht af.
We hoeven alleen maar naar de bewuste Hr Bos te kijken die een licht deed werpen op de gigantische aannemersfraude, waarvan de staat der NL vele miljoenen heeft geplukt. Politici, het zijn en blijven ratten. |
Citaat:
M.a.w: de enige uitweg is DIRECTE democratie. |
Citaat:
Als er klokkenluiders zijn met wie het zeker slecht afloopt, dan wel de financiële klokkenluiders. Zoek maar eens op wie Andrew Maguire is! En hoe de grote "bullion banks" heten... |
Ik vraag me af wie degenen zijn die in de enquete voor uitlevering gestemd hebben, en bovenal waarom.
En verder is het natuurlijk absurd dat Nederland haar eigen staatsburgers zomaar uit wil leveren zonder dat er sprake is van een misdaad, en bovendien ook nog eens aan een staat die nooit of te nimmer haar eigen burgers uitlevert, ongeacht wat die uitgevroten hebben. Dat is het zoveelste vege teken dat er allang geen sprake meer is van een democratie en rechtstaat en dat wij, de belastingbetalende burgers, collectief verkocht zijn en worden aan de hoogstbiedenden -doorgaans aan die in Brussel, ditmaal aan die 'over there'- om als pionnen in hun ziekelijke machtsspelletjes te fungeren. |
Je merkt ook, dat buiten de vakpers, de dagelijkse kladschrijvers zich nauwelijks van dit opmerkelijke feit (het gaat niet om een gepleegde misdaad maar om een politiek powergame) bewust zijn. Hardroepende, veelal linkse, schreeuwers die hun maatschappelijke visie in hun schotschriften opdissen maar wanneer het werkelijke politieke criminele feiten betreft hun mond (lees pen) stijf in hun verkrampte vingertjes houden.
Natuurlijk, de grote angst betreft superchanteur VS. U komt als journalist de VS niet meer in als u hen onwelvoegelijke handelingen toemeet. |
Mocht de VS de uitlevering van Gonggrijp vragen dan is dat een volgende stap in de richting van de zogenaamde Nieuwe Wereld Orde. De VS heeft middelen om druk uit te oefenen op Nederlandse politici om hun medewerking te verlenen.
Evenwel stapte een voorlichter van het ministerie van BZ in de VS op uit protest over de onmenselijke wijze van detentie van klokkeluider Manning. Ik stel voor dat de gehele pers, kranten en TV, in Nederland voor onbepaalde tijd in staking gaat als de regering overweegt om Gonggrijp uit te leveren. Het is belangrijk dat de pers tijdig dit signaal afgeeft. Wie zwijgt stemt toe. Citaat:
|
Nog steeds stel ik de vraag hoe het kan zijn dat de VS er iedere keer weer in slaagt Nederland politiek onder druk te zetten.
In het bedrijfsleven zou je zo'n chanterende vertegenwoordiger naar huis sturen en vragen om niet meer terug te komen. Nou ja, je weet wat er gebeurt als je vervelende dingen tegen de VS doet. Chantage is een zeer populair hulpmiddel bij de diplomaten aan de andere kant van de sloot. |
Na de klokkenluiders (zoals Paul van Buitenen, Marta Andreasen) de helpers van de klokkenluiders: Assange, Gonggrijp. Daarna de internetvrijheid. Daarna u en ik. Nou ja, wie ben ik?
De dictatuur staat in de steigers, en wie zich niet verzet, zal het nog bitter berouwen! |
Rest nog de vraag hoe je de EU politici, de aartsleuteraars in Brussel, een OVERduidelijk schot voor de boeg kunt geven.
Een miljoen handtekeningen voor het bizarre en tegen de belangen van de EU burger in gerichte gedrag, maatregelen en financiële frauduleuze praktijken. Is dat een remedie? |
Citaat:
Een belegering van de EU-gebouwen, incluis brandende toortsen en hooivorken, gepaard met grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid, zoals bijvoorbeeld weigeren nog langer belasting te betalen, zou allicht al wat meer indruk kunnen maken. |
Citaat:
- de uitvoerende macht van de Unie, want uitsluitend de Commissie mag wetsvoorstellen indienen; - de uitvoerende machten van de lidstaten, want het mag niets zonder instemming van de Raad besluiten; - de rechterlijke macht van de Unie, die parlementariërs mag afzetten; Of de EU-verkiezingen over EU-beleid gaan, zal de opmerkzame kiezer misschien hebben gemerkt. Zo niet: iets eenvoudigers: heeft de EU in Frankrijk, Nederland en Ierland rekening gehouden met de kiezer? Met andere woorden: is daar nog enige echte "representation" voorhanden? Bestaat er ook maar enige democratische legitimiteit voor dat gedrocht? De EU is nodig, hard nodig, maar niet een EU die de democratie afschaft, en belastingen betalen voor iets wat geen rechtmatig bestaan lijdt, is niet alleen geen plicht, maar misschien niet eens ons moreel recht. Aangezien de EU een groot deel van haar middelen (ik heb het vroeger precies geweten, het verliep van minder dan de helft van de ontvangsten naar meer dan de helft of andersom) uit de BTW (een percentage ervan) betrekt, en wij op alles BTW betalen, en laten we nu onze verbeelding eens gebruiken... Het meeste werk wordt echter niet door EU-ambtenaren verricht, maar door nationale ambtenaren die EU-verordeningen en nationale wetten op basis van EU-richtlijnen uitvoeren. Die worden uit alle mogelijke soorten nationale belasting betaald. De vraag luidt: wie voelt zich nog moreel verplicht zijn belastingen loyaal te betalen aan een apparaat dat bevelen krijgt van een ander, antidemocratisch apparaat? |
De persoon in kwestie heeft bekend dat ie meegeholpen heeft aan "collateral damage". Uitleveren dus en Conggrijp is geen hoofdverdachte. De uitlevering kan gewoon zijn voor het ondervragen van de betreffende persoon.
|
Citaat:
|
In beide gevallen is het antwoord niet correct.
Geef mij een naam van een VS staatsburger die wel (recentelijk,dus niet 100 jaar geleden) uitgeleverd is. En de case. Ik denk niet dat u dat kunt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be