Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Crisis: Beke woensdag weer met Di Rupo én De Wever rond de tafel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153648)

Antoon 6 april 2011 10:26

Crisis: Beke woensdag weer met Di Rupo én De Wever rond de tafel

Daar gaan ze weer : Het is crisis .....

:roll:

Citaat:

Crisis: Beke woensdag weer met Di Rupo én De Wever rond de tafel

Woensdagvoormiddag zit koninklijk onderhandelaar Wouter Beke opnieuw rond de tafel met de voorzitters van N-VA en PS Bart De Wever en Elio Di Rupo. Dinsdag gingen vooral technische werkgroepen aan de slag.

De CD&V-voorzitter had dinsdag wel een aantal contacten, maar een drukke onderhandelingsdag was het helemaal niet. Werkgroepen vergaderden wel. Zij bogen zich over de financieringswet, het arbeidsmarktbeleid en de gezondheidszorg, drie grote dossiers waarin Beke probeert vooruitgang te boeken. De volgende drie dagen kijkt het triumviraat elkaar weer diep in de ogen. Woensdagvoormiddag, donderdagnamiddag en vrijdag - wanneer is nog niet duidelijk - zitten de drie op een geheime locatie weer samen rond de tafel. Of het nieuwe communautaire gekrakeel over de verklaringen van Vlaams minister-president Kris Peeters en het boven de doopvont houden van de Federatie Wallonië-Brussel veel invloed gaat hebben op de onderhandelingen is nog niet duidelijk. Di Rupo liet de Vlaamse pers dinsdag ook al weten dat de voorstellen die op tafel liggen de ontwikkeling van Wallonië kunnen hinderen. De ontwikkelingen zijn alvast niet van die aard om de gesprekken een duwtje in de rug te geven. (bron)
.

Gwyndion 6 april 2011 10:34

...Elke vermindering van de geldstroom kan de vooruitgang hinderen dus elke besparing is in dat opzicht negatief. Betekent echter niet dat je de besparingen dan zomaar allemaal op een ander kan afschuiven of dit nu is door extra belastingen of op de toekomst door te verkopen en terug te huren.

EddyBal 6 april 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5398395)
...Elke vermindering van de geldstroom kan de vooruitgang hinderen dus elke besparing is in dat opzicht negatief. Betekent echter niet dat je de besparingen dan zomaar allemaal op een ander kan afschuiven of dit nu is door extra belastingen of op de toekomst door te verkopen en terug te huren.

Hoe zou het verminderen van het aantal waalse ministers en medewerkers, om alzo te besparen, kunnen leiden tot een Waalse ramp??? Eerder het tegenovergestelde dacht ik

Roderik 6 april 2011 11:06

De volgende week is het "einde onderhandelingen"
Na pasen begint de verkiezingscampagne, voor de verkiezingen in juni.

fox 6 april 2011 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5398490)

Ik geloof niet meer in verkiezingen. Beke is wanhopig op zoek naar een reden om de NVA buitenspel te zetten en daarbij krijgt hij de hulp van de clan Leterme.

Amon_Re 6 april 2011 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5398490)

Dan zullen ze mij toch niet zien zelle, Juni == Festival maand.

Vette Pois(s)on 6 april 2011 11:19

Het wordt een mooie zomer.

plakker 6 april 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5398518)

Het wordt za-lig ;-)

De schoofzak 6 april 2011 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5398498)
Ik geloof niet meer in verkiezingen. Beke is wanhopig op zoek naar een reden om de NVA buitenspel te zetten en daarbij krijgt hij de hulp van de clan Leterme.

Ik zie geen reden om van gedacht te veranderen: de tsjeven weten perfect dat een regering zonder de nva, hun doodsvonnis is.
Vergeet niet dat die regering heel wat onpopulaire maatregelen zal moeten nemen.
De nva vanuit de oppositie naar hartelust laten inhakken op a) de onvolkomen staatshervorming die er dan zal komen en op b) de harde besparingen die voornamelijk op de nek van de Vlamingen terecht zullen komen ... dat is inderdaad pure politieke zelfmoord.

Met hun vorige nederlaag, hebben de tsjeven één teelbal afgeknepen gekregen van de kiezer.
Dat is erg.
Maar een tweede kwijtspelen ... dat is nog veeeeel erger dan dubbel zo erg als ene kwijt spelen.

stropke 6 april 2011 15:17

Citaat:

...en een hete, pfffff...:oops: :lol:

BWarrior 6 april 2011 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5398498)

Zie jij daar indicaties voor? Peeters heeft meermaals gezegd dat een regering zonder N-VA geen optie is.

fox 6 april 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5398872)
Zie jij daar indicaties voor? Peeters heeft meermaals gezegd dat een regering zonder N-VA geen optie is.

Peeters =/= Leterme

Pelgrim 6 april 2011 15:31

:cheer: crisis :cheer: breek de staat :cheer:

BWarrior 6 april 2011 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5398889)
Peeters =/= Leterme

Dat heb ik ook niet gezegd. Maar Beke is ook niet Leterme.

Antoon 6 april 2011 16:35

Beke faalt, maar er komen geen nieuwe verkiezingen.

We gaan gewoon aan een nieuw rondje beginnen nadat de koning de zoveelste bemiddelaar heeft aangesteld.

Het scenario heb ik reeds twee weken geleden geschreven... klik hier.

.

schaduwpremier 6 april 2011 16:39

Citaat:

maar zou ook eens kunnen bliksemen en donderen:-D

Gwyndion 6 april 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5399035)

Dat gaat vaak samen ;-).

Antoon 6 april 2011 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5399035)

hoge bomen zouden kunnen omvallen ;-)

BWarrior 6 april 2011 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5399029)
Beke faalt, maar er komen geen nieuwe verkiezingen.

We gaan gewoon aan een nieuw rondje beginnen nadat de koning de zoveelste bemiddelaar heeft aangesteld.

Het scenario heb ik reeds twee weken geleden geschreven... klik hier.

.

Is het olijke duo Javaux-Van Besien aan zet?

Antoon 6 april 2011 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5399100)
Is het olijke duo Javaux-Van Besien aan zet?

u bedoelt het lelijke duo :lol:

grapje. die Javaux valt nog mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be