Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Folder van Eandis, hoe besparen op de rekening (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153802)

jodewa 8 april 2011 20:38

Folder van Eandis, hoe besparen op de rekening

Ik kreeg vandaag een folder van Eandis in de bus met een brief en een wijzertje hoeveel ik kan besparen op mijn electriciteitsrekening.
Uitgerekend nu zij zelf met in de 70 euro/jaar opslaan?
Een staaltje van zwartgallige ironie en totaal misplaatst zou ik zeggen.
Trouwens ik dacht toch dat Eandis geen producent is, waarom dan folders over besparing op electriciteit????
Tegelijk hoorde ik ook op het journaal deze morgen van de VREG dat we tot 700 euro per jaar kunnen besparen op de electriciteitsrekening. :lol:
DAT mogen ze mij toch een komen uitleggen in detail.:roll:
Ik zie niet direct waar we 700 euro kunnen recupereren terwijl ze nog wekelijks de prijzen opslaan.
Nogmaals het bewijs dat burgers als volslagen idioten aanzien worden.
Ter info: ik trok door mijn zonnepanelen op mijn eindafrekening van Electrabel 30 euro terug, dus toch geen slechte keuze.....zonnepanelen aan 450 euro;-)
Voor mijn gas ben ik al lang weg bij die dieven, maar nu ik terugtrek voor mijnen "elektriek"....... blijf ik:twisted:

Bierke 8 april 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5402586)
Ik kreeg vandaag een folder van Eandis in de bus met een brief en een wijzertje hoeveel ik kan besparen op mijn electriciteitsrekening.
Trouwens ik dacht toch dat Eandis geen producent is, waarom dan folders over besparing op electriciteit????
Tegelijk hoorde ik ook op het journaal deze morgen van de VREG dat we tot 700 euro per jaar kunnen besparen op de electriciteitsrekening. :lol:
Ik zie niet direct waar we 700 euro kunnen recupereren terwijl ze nog wekelijks de prijzen opslaan.
Ter info: ik trok door mijn zonnepanelen op mijn eindafrekening van Electrabel 30 euro terug, dus toch geen slechte keuze.....zonnepanelen aan 450 euro;-)
Voor mijn gas ben ik al lang weg bij die dieven, maar nu ik terugtrek voor mijnen "elektriek"....... blijf ik:twisted:

Als ge terugtrekt voor uwen elentriek via je zonnepanelen ga dan bij ecopower ;)

jodewa 8 april 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5402597)
Als ge terugtrekt voor uwen elentriek via je zonnepanelen ga dan bij ecopower ;)

Waarom??
Ik wil bewust van Electrabel terugtrekken, ze hebben genoeg aan mij verdient in het verleden.8-)

freelancer 8 april 2011 20:54

Eandis... Is dat die maatschappij niet die elk jaar voor - naar ik vermoed - minstens een miljoen euro publiciteit maakt (o.a. op radio en via luxe folders) om mee te delen wat zij allemaal ( als quasi monopolist ) doet... Persoonlijk heb ik altijd gedacht dat er wel iemand van 'het' bestuur aan een reclamebureau 'gelinkt' zou zijn...

jodewa 8 april 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5402609)
Eandis... Is dat die maatschappij niet die elk jaar voor - naar ik vermoed - minstens een miljoen euro publiciteit maakt (o.a. op radio en via luxe folders) om mee te delen wat zij allemaal ( als quasi monopolist ) doet... Persoonlijk heb ik altijd gedacht dat er wel iemand van 'het' bestuur aan een reclamebureau 'gelinkt' zou zijn...

Wie is er niet aan een reclame -of onderzoeksbureaus gelinkt in deze "sub staatsbedrijven".
Vriendjes politiek, smeergeld en corruptie weet je wel?
Of ging Laurent echt naar afrika om de ontbossing te bespreken:roll:

Garry 8 april 2011 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5402586)

Dat is ook maar relatief hé, ge kunt alleen terug trekken als ge teveel betaald hebt. Intussen trekken zij dikke intresten op al die teveel betaalde bedragen.:-(

Txiki 8 april 2011 22:44

De enige manier om te besparen op uw rekening, is door minder te verbruiken. De rest is zever. Vrijmaking van de energiemarkt? Maar niet van de energiedistributiemarkt, he.

Freddie 9 april 2011 08:16

Men spreekt styeeds van die 72€, maar daar moeten we nog de 21% BTW bijtellen, = +15.12€. Totaal 87.12€

jodewa 9 april 2011 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 5403064)
Men spreekt styeeds van die 72€, maar daar moeten we nog de 21% BTW bijtellen, = +15.12€. Totaal 87.12€

Dik gelijk, vriendschap.
Het probleem is dat Eandis zijn winst "gebudgetteerd" is, dus extra kosten worden, "d'office" verhaald op gebruikers.
Kwestie van hun voorziene winst veilig te stellen.
Er is geld genoeg, kijk maar naar alle buildings dat ze zetten, maar om die aan de verbuikers iets tegemoed te komen....ho maar!!!
En wat doet vadertje staat hiertegen, nada...niets...rien.... de klootpolitiekers.:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be