![]() |
Statistiek update 1815 flitspalen in Belgie (1 per dag erbij !)
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...-nombreux.html
Citaat:
1224 Vl flitspalen > 67% 591 Waalse flitspalen >32% En op www.GOforZero.be Aantal doden zakt van 827 2009 > 777 in 2010 1° de Waalse ANOMALIE met minder flitspalen meer daling in verkeersdoden... hoe schouppe dat gerealiseerd heeft om ineens 7% minder doden te hebben als halverwege het jaar 1.3% minder doden waren, zou dit suggereren dat er ineens een knik gekomen is van -14% ??? http://www.rondpunt.be/_admin/sites/...&onderdeel=150 Citaat:
2° de autosnelweg anomalie: de ongevallen op autosnelwegen stijgen en worden ernstiger. ze zijn ervan overtuigd dat ze moeten flitsen op wegenwerken waar je 70km/u mag rijden, en ondertussen vallen de doden in het stuk erachter omdat mensen hun verloren tijd willen inhalen... http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...elwegen-2.aspx 3) 44% doden vallen tijdens het weekend, we kunnen beter de weekends afschaffen ?? en ernst van de weekendongevallen stijgt sinds begin 2009. 4) De NL - BE Anomalie Flitspaal versus Doden op de weg per inwoner... Flitspalen per miljoen inwoners NL 45 BE 815/11 = 165 VL 204 >> 5 keer meer flitspalen dan in Nederland W 147 Antwerpen 405/1.7= 238 OVL 263/ 1.3 = 202 WVL 235/1.12 = 204 Lim 228/.84= 272 Brab 297/1 = 297 :roll: Bxl 93/1= 93 :-P http://www.flitspaal.nl/ Verkeersdoden per miljoen inwoners BE 777 / 11 = 77 NL 720/ 16.5 = 43 >> de helft minder doden... Het lijkt erop hoe meer flitspalen je zet, hoe meer doden je hebt... Dus dat de overheid het verband tussen flitspalen en doden halstarrig vasthoudt is daarmee het enige die bewezen wordt. Maar dat het aantal doden op de weg zakt door flitspalen te zetten is bij deze met een factor 10 bewezen dat het geen nut heeft. |
In Nederland wordt veel minder te hard gereden en wordt een veel groter % van de kleine afstanden per fiets gedaan. Het ligt gewoon aan onszelf. De boetes zijn blijkbaar nog niet hoog genoeg om ons gedrag te veranderen. Dat bewijst dat. Niet hoe meer flitspalen hoe meer doden. Dat is een debiele ldd redenering.
|
Citaat:
daar zit volgens ons het verschil, niet het aantal flitspalen. Men zit verkrampt flitspalen bij te plaatsen en een verband te leggen tussen de mortaliteit en de flitspalen die stijgen, maar in feite gaat het er in Nederland vooral efficienter en technocratischer aan toe. |
Citaat:
|
Citaat:
In België een pak minder. Op sites zoals deze ziet ge ook direct waarom. |
Citaat:
|
Citaat:
In 2009 had Be officieel 944 doden+30 dagen, 2010 is bijlange nog niet uit, er is niets officieel dus. 2009 is maar een weekje officieel op statbel.fgov.be. Jouw links nemen als ref ergens een "verkeersbarometer": Citaat:
Citaat:
BE: 944/10,8 = 87,4 (bron statbel.fgov.be) NL: 720/16,5 = 43,6 (bron CBS.nl) Citaat:
Citaat:
één vb Denemarken heeft maar een 5-tal flitspalen, en heeft officiele 55 verkeersdoden per miljoen inwoners. |
Citaat:
Rijden op de route 66 zonder ongeval kan iedereen, maar op dezelfde manier dwars door Antwerpen rijden vergt een andere rijstijl. |
Citaat:
ALs er een 'vlaams koerske' passeert kunnen ze wel vlug de putjes opvullen met van die ersatz tarmak??? |
Citaat:
Egoïstisch van die mensen, ik weet het. Ik weet het, ik oversimplifieer hier wat, maar daar komt het wel op neer. Maar daar gaat het niet over. Het gaat er om dat een aantal mensen verkeersveiligheid tegenwerkt dmv een soort misplaats rebels gedrag en daardoor de inspanningen van de overheid teniet doet. Hebt ge er al eens aan gedacht dat die palen er niet zouden zijn moest iedereen zich wat beter gedragen op de weg? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het is toch gek, dat 4000automobilisten per dag voorbijscheuren sneller dan 70km/u en dat er 0.0 ongevallen gebeuren , integendeel alle doden vallen buiten die 70km/u zone ??? Dus de controle controleert niet of mensen te snel rijden op een plaats waar ze een doodsvonnis aan het tekenen zijn. Trouwens we gaan eens verder: stel dat we een ZWARTE DOOS installeren in een auto en dit verplicht maken.. Dan kun je constateren wat de chauffeur deed voor zijn ongeval. En stel dat we op basis daarvan een analyse doen van de ongevallen... dan denk ik dat we nogal eens verraste zouden zijn waarom op welk moment er ongevallen gebeuren ! Je weet nu niet eens hoeveel er in slaap vallen tijdens het rijden, hoeveel er met defecte verlichting en richtingsaanwijzers en stoplichten rondrijden, hoeveel er te snel rijden effectief (want je kunt perfect doodrijden aan 90km/u op een autostrade) hoeveel er aanhet telefoneren waren , hoeveel er gas bijgaven op het moment ze moesten remmen en een inschattingsfout maakten etc... Er wordt gewoon ZONDER BEWIJS een VERBAND gelegd... Laat de ZWARTE DOOS die informatie vrijgeven... en je zult verstelt staan wat je gaat zien... Bij Landerover wordt dit nu standaard gedaan, omdat ze inderdaad nogal dikwijls een claim kregen van de remmen deden het niet, of op de zwarte doos was de chauffeur aan het gasgeven of gemist van pedaal zeker ? etc... |
Ze zetten veel flitspalen, maar ze werken amper enkele uren per week ...
Ik ben voorstander om die palen allemaal, constant, te laten werken. En in ruil: - eerste overtreding met niet meer dan 10 per uur, per trimester, geen boete maar een waarschuwing; - derde overtreding met meer dan 10 per uur, per trimester, driedubbele boete van nu - enz. De pakkans moet omhoog, maar men moet rekening houden dat iedereen al eens een kleine onoplettendheid kan hebben. Nu is het teveel een neiging naar pure lotto. |
flitspalen/milj inw |verkeersdoden/100.000 inw->13 jaar-evolutie %#
Land: ----- -----| 1996 : / 2009 : |------ -> # 1997 = 1e flitspalen werkten in Be) België: ----168,1 | 13,3 / 8,7 | - 34,6 % Finland: ---166,3 | 7,9 / 5,2 | - 33,7 % Oostenrijk:-122,6 | 12,9 / 7,6 | - 41 % Zweden: --121,5 | 6,1 / 3,85 | - 37 % Luxemburg: -110 | 17,3 / 9,6 | - 44,5 % Zwitserland: 102,9| 8,7 / 4,5 | - 48,4 % Gr.-Brittanië: 90,8 | 6,5 / 3,8 | - 41 % Nederland: --87,1 | 8,1 / 4,4 | - 45,6 % Duitsland: -- 42,7 | 10,7 / 5,1 | - 52,3 % Frankrijk: -- 36,7 | 14,6 / 6,6 | - 55 % Spanje: ---- 27,3 | 14 / 5,6 | - 60 % Tsjechië: -- 21,1 | 15,3 / 8,6 | - 43,9 % ~ 12 landen: 91,4 | 11,3 / 6,1 | - 44,7 % * Portugal:--- 3,1 | 21,2 / 6,9 | - 67,5 % *Slovakije: -- 1,8 | 11,8 / 7,1 | - 40 % *Denemarken: 1,8 | 9,9 / 5,5 | - 44,6 % *~3 landen : 2,2 | 14,3 / 6,5 | - 50,7 % ~ : gemiddelde *Denemarken had vóór 2009 zelfs geen flitspalen, Slovakije en Portugal zijn ook relatief laat met flitspalen begonnen. Deden die 3 landen* dan echt iets verkeerd ? Zou het aantal flitspalen wel iets te maken hebben met verkeersdoden ? Oordeel zelf, vooral aan de evolutie... Dat het gaat met véél minder flitspalen (maar om zo rationeler) is waar; en evenzo amper een tiental flitspalen gaat precies nog beter. :-) |
Ik heb vandaag 4 flitspalen gezien.
|
Geen mens die zich hier voor "cijfers van het aantal flitspalen" en de werkelijke opbrengst=minder verkeersdoden, interesseert.
Dan kan ik nog een paar extra berekeningsfouten inbouwen (wegens afrondingen en gemiddelde %-en op een foutieve manier te berekenen) het is toch enkel voor de kassa hé. :lol: Dat is al heel wat juister: flitspalen/milj inw |verkeersdoden/100.000 inw->| 13 jaar-evolutie % Land : - - --- ----- | 1996 : / 2009 : |13j evolutie % ->(´97= 1e flitspalen werkten in Be) 1. België: ----168,1 | 13,3 / 8,7 | - 34,6 % 2. Finland: ---166,3 | 7,9 / 5,2 | - 33,7 % 3. Oostenrijk:-122,6 | 12,9 / 7,6 | - 41 % 4. Zweden: --121,5 | 6,1 / 3,85 | - 37 % 5. Luxemburg: -110 | 17,3 / 9,6 | - 44,5 % 6. Zwitserland: 102,9| 8,7 / 4,5 | - 48,4 % 7. Gr.-Brittanië: 90,8 | 6,5 / 3,8 | - 41 % 8. Nederland: --87,1 | 8,1 / 4,4 | - 45,6 % 9. Duitsland: -- 42,7 | 10,7 / 5,1 | - 52,3 % 10. Frankrijk: -- 36,7 | 14,6 / 6,6 | - 55 % 11. Spanje: ---- 27,3 | 14 / 5,6 | - 60 % 12. Tsjechië: -- 21,1 | 15,3 / 8,6 | - 43,9 % gemiddeld 12 landen : 91,4 | 11,3 / 6,1 | - 46 % 13. *Portugal: 3,1 | 21,2 / 6,9 | - 67,5 % 14. *Slovakije: 1,8 | 11,8 / 7,1 | - 40 % 15. *Denemarken: 1,8 | 9,9 / 5,5 | - 44,6 % *gemiddeld 3 landen, amper flitspalen: 2,23 | 14,3 / 6,5 | - 54,5 % Tja, wat deden die landen met minder tot véél minder flitspalen als het gemiddelde nu verkeerd ? m.a.w. WAAROM is de gemiddelde tendens of verkeersdodenevolutie gemiddeld beter in die landen die minder en veel minder flitspalen langs hun wegen hebben geplaatst ? Niemand een idee hier ? :idea: :-D Bronnen: 1. http://www.scdb.info/de/software-statistik/ 2. stats.oecd.org / variable: < fatalities > inwoners: offic. inwonersstatistieken (~ gemiddelde inw. van respect. jaar) |
Bijna geen flitspalen in wallonie, flitspalen in brussel die niet aanstaan, ...
Bedank de VLAAMSE rotzak/politieke gestapo maar voor dit "cadeau". |
Citaat:
Ik heb net een goede maand rond zitten rijden in Andaluzië. Het verkeer zit daar helemaal anders ineen. In Vlaanderen vb. hebben wij geen autosnelwegen, maar wel "de ene afrit zo dicht als mogelijk bij de volgende". Dat kan ook niet anders bij ons. In Nederland, met al hun waters en bruggen, is er meer file dan wat anders. Draait of keert het: ik kijk goed uit naar die palen, en ik weet er geen enkele staan waarvan ik denk: hier zou ik nu toch rapper willen rijden. Maar dat komt ook wel omdat ik geen klein pietje heb, en dus niets op dat vlak moet compenseren met verkeerssnelheid. |
Citaat:
euhm zonder te zoeken in de literatuur Slovakij zal door de betere westere auto's zijn. Ofwel minder dronken rijden. Denemarken zal ook zero tolerance dronenschap zijn zeker ? Portugal zou ik echt niet weten, uit het dal van het arme europa gekropen en ook allemaal betere auto's gekocht en de gordel verplicht ? |
Citaat:
Neen, flitspalen doen overal hetzelfde, een bepaalde snelheid handhaven op een bepaalde plaats ca 50 meter per paal. Be heeft ~ 153.000 km verharde wegen met een snelheidsbeperking. Dus ook pakweg 2000 flitspalen is nog altijd 3.058.000 flitspalen teweinig. En verkeerdodenevoluties per inwoner worden in die landen ook serieus geteld, verkeersdoden/inwoner ligt bij + 90 % nauwkeurigheid. Citaat:
Ik heb bijna heel Europa afgereden ook in ballingsgebieden het zijn daar evenzo mensen die in auto´s rijden, en de verkeersregels en borden zijn in Europa in principe hetzelfde (Conventie van Wenen), toch die betreft verkeersveiligheid. Citaat:
Citaat:
En wat is er nu wtf onveilig aan een eenvoudige vlotte op- en afrit ? Veiliger gaat het toch niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mij wel hoor, ik rij veiliger in een land met amper flitspalen waar gemiddeld de helft verkeersdoden vallen, omdat men daar wel iets doet aan veel belangrijkere dingen voor de verkeersveiligheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be