Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   40000 kopieën van de Koran verbrand in naam van vrijheid van meningsuiting! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153872)

Scheet in een fles 11 april 2011 14:40

40000 kopieën van de Koran verbrand in naam van vrijheid van meningsuiting!

http://www.youtube.com/watch?v=qeAr01hzG30

Ik ben volledig akkoord met de drijfveer van deze man achter deze symbolische daad.

Marxmannetje 11 april 2011 16:13

En wat met de Bijbel die homo's wilt discrimineren en gewelddadig wilt aanpakken?

Inno 11 april 2011 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5405979)
En wat met de Bijbel die homo's wilt discrimineren en gewelddadig wilt aanpakken?

Das kapital?

Marxmannetje 11 april 2011 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5406502)
Das kapital?

Ja, nu je het zegt... Ik zal eventjes het erbij pakken en de hoofdstukken opnoemen die misschien relevant zijn voor dit topic, of neen, gewoon allemaal:

Hoofdstuk 1: De waar (die is het niet)

Hoofdstuk 2: Het ruilproces (Ook niet)

Hoofdstuk 3: Het geld of de warencirculatie (dat ook niet)

Hoofstuk 4: Verandering van geld in kapitaal (Weeral niet)

Hoofstuk 5:Het arbeidsproces en het vermeerderingsproces (Nope)

Hoofdstuk 6: constant kapitaal en variabel kapitaal (Noppes)

Hoofdstuk 7: De meerwaardevoet (Njet)

Hoofdstuk 8: De arbeidsdag (Weer al niet, net zoals de andere 14 hoofdstukken)

Het gaat tot 22 hoofdstukken die niks zeggen over hetgeen waarover dit topic gaat.

Vraagje: al in het Kapitaal gelezen? Of zijn wij weer zo van "Ik oordeel graag zonder kennis en als kip zonder kop, maar liefst achter de pc!"

Albrecht 11 april 2011 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5406527)
Ja, nu je het zegt... Ik zal eventjes het erbij pakken en de hoofdstukken opnoemen die misschien relevant zijn voor dit topic, of neen, gewoon allemaal:

Hoofdstuk 1: De waar (die is het niet)

Hoofdstuk 2: Het ruilproces (Ook niet)

Hoofdstuk 3: Het geld of de warencirculatie (dat ook niet)

Hoofstuk 4: Verandering van geld in kapitaal (Weeral niet)

Hoofstuk 5:Het arbeidsproces en het vermeerderingsproces (Nope)

Hoofdstuk 6: constant kapitaal en variabel kapitaal (Noppes)

Hoofdstuk 7: De meerwaardevoet (Njet)

Hoofdstuk 8: De arbeidsdag (Weer al niet, net zoals de andere 14 hoofdstukken)

Het gaat tot 22 hoofdstukken die niks zeggen over hetgeen waarover dit topic gaat.

Vraagje: al in het Kapitaal gelezen? Of zijn wij weer zo van "Ik oordeel graag zonder kennis en als kip zonder kop, maar liefst achter de pc!"

Heb jij de bijbel helemaal grondig gelezen?

Marxmannetje 11 april 2011 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5406540)
Heb jij de bijbel helemaal grondig gelezen?

Neen, maar ik had wel vernomen dat erin staat dat men homo's moet discrimineren of iets op gelijkend. Ik heb de Bijbel (nog) niet gelezen, en ik geef er eigenlijk ook geen oordeel over.

Geert C 11 april 2011 20:01

Boekverbrandingen in naam van de vrijheid van meningsuiting, wat gaan ze nog allemaal verzinnen? :lol:

Albrecht 11 april 2011 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5406543)
Neen, maar ik had wel vernomen dat erin staat dat men homo's moet discrimineren of iets op gelijkend. Ik heb de Bijbel (nog) niet gelezen, en ik geef er eigenlijk ook geen oordeel over.

De zware doodstraffen worden enkel gevolgd door Joden, bij Christenen volgt men voor zoiets het oude testament. Van de weinige Christenen die nog preken voor de doodstraf, heb ik er nog geen enkele horen preken voor de doodstraf voor homoseksuelen.

En uiteindelijk discrimineer je nu ook door een onderscheid te maken tussen heteroseksuelen en homoseksuelen.

Marxmannetje 11 april 2011 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5406555)
De zware doodstraffen worden enkel gevolgd door Joden, bij Christenen volgt men voor zoiets het oude testament. Van de weinige Christenen die nog preken voor de doodstraf, heb ik er nog geen enkele horen preken voor de doodstraf voor homoseksuelen.

En uiteindelijk discrimineer je nu ook door een onderscheid te maken tussen heteroseksuelen en homoseksuelen.

Dat is waar, tegenwoordig doen Christenen dat niet, maar sinds 1400, als ik me niet vergis, was de Islam al even middeleeuws als nu. Pas op! Ik scheer niet alle moslims over een kam, maar spreek dan over het algemeen en vooral over echte moslimlanden als Algerije.

Je moet eens naar Tunesië gaan, heel andere soort Islam als in Afghanistan. Mijn ma was er vorig jaar naar toe geweest en zei dat er daar vriendelijke, respectvolle en westers geklede vrouwen met hoofddoeken rond liepen.

Ik hoop uit grond van mijn hart dat zo'n Islam zich uiteindelijk gaat plaatsvinden in België, want al die moslims eruit schoppen, daarvoor is het denk ik ietsje te laat.

Scarabaeida 11 april 2011 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5406544)
Boekverbrandingen in naam van de vrijheid van meningsuiting, wat gaan ze nog allemaal verzinnen? :lol:

Ach, het gaat niet om het verbranden van alle exemplaren ten einde de inhoud voor de mensheid voorgoed verloren te doen gaan. Het gaat om het 'symbolisch verbranden' als uitdrukking van verzet tegen geweld en angstzaaierij omwille van religieuze mensen hun lange tenen. Veel mensen die de Islam bestrijden zouden het liefst van al zoveer mogelijk mensen de inhoud en betekenis van de Kor'an bekend willen maken. Het betreft geen echte boekverbranding, zoals bijvoorbeeld religieuze en politieke dogmatici boeken verbrandden en nog steeds verbranden.
Dat is tenslotte ook hoe veel religies hun succes hebben gekend, en de Islam niet in het minst, ze zijn groot geworden door terreur. Mensen zodanig angstig maken dat ze op den duur de wetten van die religie na zouden leven. Geweldpleging is jammer genoeg een tactiek die werkt.

Als het op boekverbranding aankomt heeft de Islam trouwens ook wel een geschiedenis. Het Christendom ook, maar zover ik weet is religie niet genetisch. Mijn overgrootouders waren de laatste echte Christenen in mijn familie.

porpo 11 april 2011 23:17

Goed nieuws!
Ik denk dat uitgeverijen hierachter zitten, ze willen meer verkopen.

praha 11 april 2011 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5406555)

Dat zijn dan geen echte Christenen hé....aldus de stichter

Alboreto 12 april 2011 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5406889)
Goed nieuws!
Ik denk dat uitgeverijen hierachter zitten, ze willen meer verkopen.

Ge weet duidelijk niet waarover het gaat
Eerst fimpke bekijken ;)

Visjnu 12 april 2011 07:07

Citaat:

Een hoofddoek mag niet want dat is een symbool van onderdrukking, maar een boekverbranding heeft blijkbaar plots geen negatieve symbolische betekenis meer.

plakker 12 april 2011 07:33

Leuk filmpke

SDX 12 april 2011 12:24

Voor degenen die niet eens 't filmpje gezin hebben en toch willen meekwebbelen; 't gaat hier niet om 'n of meer boeken verbranden, maar 'n HD, waar 40.000 kopieën van de koran op staan.

Zo, nu mogen jullie verder kwebbelen en weten tenminste wáár 't over gaat!

Albrecht 12 april 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5406899)
Dat zijn dan geen echte Christenen hé....aldus de stichter

Niet persé. In principe laat de kerk het over aan de wereldlijke macht om straffen toe te dienen.
Citaat:

Thunderfoot doet vaker dingen die op niets slagen.

praha 13 april 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5407791)
Niet persé. In principe laat de kerk het over aan de wereldlijke macht om straffen toe te dienen.

De kerk , de rkk bedoel je hier allicht, kan je ook al geen clubke van echte christenen noemen, bovendien blijft het een instituut en niet het geloof.

Dat ze zeggen het over te zullen laten aan de wereldlijke macht ( als geordend geheel of enkelvoudige invulling ) is nogal wiedes.... een ieder die zich christen noemt wordt veronderstelt te leven naar dat geloof.... dat incluis het persoonlijk optreden ook al druist dat tegen de rest in.... dus die instelling hoeft enkel wakker te liggen van een zo groot mogelijke en zeer volgzame kudde en de inrichtende wereldse machten zullen wel volgen 8-)

In principe zie ik bijzonder weinig verschil met de islam

porpo 16 april 2011 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5407058)
Ge weet duidelijk niet waarover het gaat
Eerst fimpke bekijken ;)

?

bf62 16 april 2011 01:48

Vermits allah alwetend is, moet er in de koran ergens een regel staan waarin duidelijk vermeld wordt dat je geen digitale korans mag verbranden of deleten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be