![]() |
Als Vlaanderen een werkloze schrapt, is er nu een bonus voor Wallonië! Stop daarmee !
Dat gezever over het slechte imago van die bonussen omtrent schrappingen van werklozen:
beseft er hier iemand dat de huidige situatie de volgende is: Als Vlaanderen een werkloze schrapt, ingevolge de geldende regelen dus voornamelijk omdat hij niet wil werken, dan krijgt het federaal niveau een mooie bonus .... die voornamelijk opgesoupeerd wordt door de andere regio die niet wil bijdragen en die liever straks derde generatie-werklozen ziet, dan de huidige tweede generatie eindelijk uit de armoede te halen. Beseft iemand dat hier ??? |
Ach, voor zolang het nog kan...
|
Citaat:
'k vind daar trouwens eigenlijk geen draad over terug :? |
Citaat:
|
Ik vindt het straf dat er nu al bonussen moeten worden uitgedeeld opdat de ambtenaren hun werk naar behoren zouden uitvoeren.
Doen ze niks krijgen ze hun salaris doen ze iets krijgen ze daarbovenop een bonus. Waar zijn wij mee bezig? Ambtenaren die hun job niet doen moet men buiten smijten. |
Citaat:
De zogenaamde goed-nieuws-show van de Franstaligen, moet je echt doorprikken. Vergelijk: vorig jaar was ik de 98° van de 100 renners in onze kermiskoers. Dit jaar was ik 95° ... ik ben de eerste aan het inhalen !! Vergelijk: vorig jaar gaf ik met mijn gezin nog 2500 € meer uit dan ik verdiende. Die telde ik bij mijn andere schulden, nu totaal 25.000€. Maar dit jaar maak ik slechts 2000 € extra schuld; ik ga er dus 500 op vooruit !! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk heeft de federale kas daar een bonus van, want zij moeten geen werkloosheidsvergoedingen uitbetalen voor de periode van schrapping. Het algemene huidige plaatje: - federale kas wordt voor meer dan 75 percent gespekt door Vlaamse belastingen - federale kas betaalt de werkloosheidsvergoedingen - Vlaamse kas betaalt allerhande initiatieven van bijscholing, begeleiding naar werk bla bla .. - met Vlaamse centen wordt via een werkloze aan het werk te stellen, de federale kas beter; en alleen de federale kas. Wat een belangentegenstelling !! Een tegenstelling die de kommunistische PS handig uitbuit. |
Citaat:
|
Citaat:
De enige optie om een inkomen te krijgen was terug gaan werken. En als je suggereert dat die personen dan een leefloon krijgen, wel dat kan misschien wel waar zijn voor gezinshoofden zonder andere vorm van inkomen, maar het eerste dat het OCMW zal doen is deze persoon verplichten zich terug in te schrijven bij de VDAB en werk zoeken. Indien uiteindelijk blijkt dat die persoon echt werkonwillig is, dan kan men ook zijn leefloon schrappen... |
Citaat:
Ik heb al geprobeerd om het met handen en voeten uit te leggen. |
Citaat:
Kijk het zit eigenlijk zo in elkaar: Moest Vlaanderen een deelstaat zijn bevoegd voor: - Belastingen - Tewerkstelling - Sociale zekerheid - .... En datzelfde Vlaanderen zou ervoor zorgen dat er één werkloze minder zou zijn, hetzij door hem aan het werk te brengen, hetzij door hem te schorsen, dan zou datzelfde Vlaanderen hier de vruchten van plukken. De realitijd is zoals de topicstarter het aangegeven heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk draait het ganse Belgische probleem rond het al dan niet toepassen/invoeren van democratie. Niet meer- niet minder |
Citaat:
Indien men willekeurig begint te schorsen ... Maar wij stellen voor om een aantal parameters in te bouwen, zodat je werklozen met elkaar kan vergelijken. Een werkloze, die bij een gelijkaardig profiel, na het dubbel van de tijd dat andere werklozen werkgevonden hebben, nog steeds geen werk hebben, worden in eerste instantie op het matje geroepen. En vergeet niet, hoe meer mensen er aan het werk zijn, hoe beter we het met z'n allen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu is de VDAB degene die de werkloze geen job AANBIED ook degene die gaat schorsen. of gooi de VDAB ambtenaren op straat, en geef de werkloze zijn job. |
Citaat:
Je kan het moeilijk laten afhangen van de VDAB. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be