![]() |
sp.a : Lakse snelheidscontroles zijn fout signaalþ
sp.a-Kamerlid Karin Temmerman is verbolgen over de straffeloosheid van de Brusselse hardrijders."In tijden waar het BIVV een grootse campagne opzet om het aantal verkeersslachtoffers naar nul te herleiden, zijn deze praktijken onaanvaardbaar”, aldus Temmerman.
“Toen er in oktober gelijkaardige signalen kwamen vanuit Antwerpen, diende ik samen met collegaDavid Geerts een wetsvoorstel in om het mogelijk te maken kleine verkeersboetes te innen zonder tussenkomst van de parketten”, zegt Temmerman? “Dit voorstel ligt nog steeds op tafel.” In Brussel wordt enkel geflitst als er veel te hard gereden wordt. Dat werd enkele dagen geleden bekend. Zowordt in zone 30 pas vanaf 57 km per uur en in zone 50 pas vanaf 76 km per uur geflitst, dit om de parketten niet te overbelasten. Temmerman herhaalt dat de slechte werking van het parket een cruciaal thema zoals verkeersveiligheid niet in de weg mag staan. “Dit is een zeer fout signaal.” Ze roept dan ook de collega in het parlement op het voorstel te steunen. Info Karin Temmerman – Bron: politics.be |
Laat iedereen opnieuw te voet, per fiets of per kar rondtoeren. Dan is het snelheidsprobleem meteen opgelost.
|
Citaat:
Vergeet het. Dit soort boetes kunnen niet gemist worden. Dan zoeken ze wel een andere manier om makkelijk aan geld te raken. Ha mijnheer zijn fietsbel rinkelt niet in de juiste toon ? U wéét toch dat het een Re kruis moet zijn ? Da's dan 200, alstublieft. Of iets dergelijks. Men is in dit apenland nogal creatief in het verzinnen van belachelijke regeltjes om centen te kunnen afluizen. |
Citaat:
|
Citaat:
zoniet : een ander idee "de gezonde lucht" als staatsmonopolie : men kan "gezonde lucht " verkopen via automaten (goedkoop !) & intussen de automobilisten, vleesboeren, industrioëlen enz.. de gratis lucht verder laten verpesten. De rijkere medeburgers zullen hoe langer hoe meer willen betalen voor "schone lucht" - die ze mee kunnen nemen naar hun "gated communities" (die dan overdekt zullen worden ten einde de "schone lucht" binnen te houden. Ikke, ikke, ikke (despicable me) en de rest mag stikke ! |
Citaat:
|
Citaat:
Eerlijk gezegd lijkt het me een goed systeem mensen die wetten overtreden meer te laten betalen dan mensen die dat niet doen, die dan op hun beurt beloond worden doordat zij dan minder moeten betalen via een andere weg. Als je geluk hebt niemand omver te rijden, dan heb je nog steeds van elk verkeersslachtoffer door gelijkaardig gedrag een deel van de schuld, lijkt me. Je mag het gerust een extreme bewering vinden: Iedereen die te snel rijdt, is bezig met het doden van mensen, ook al is niet elk doden opzettelijk en elke aanslag op een leven geslaagd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be