Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Opmerkelijke resultaten bevraging vluchtelingen en vrijwilligers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154031)

QuasiX 15 april 2011 20:35

Opmerkelijke resultaten bevraging vluchtelingen en vrijwilligers

"Vluchtelingenwerk Vlaanderen lanceerde dinsdag een campagne met de resultaten van een bevraging bij 109 vluchtelingen en 158 vrijwilligers. Maarliefst 72 procent van de geënquêteerden is het eens met de stelling dat 'hun wereld groter is geworden dankzij contacten met vluchtelingen'. Linda Delva, die sinds 1996 actief vrijwilligster is in het Genks Comité voor Vluchtelingen, bevestigd deze stelling. Ze doet tegelijkertijd een oproep naar nieuwe vrijwilligers..."
Meer lezen...

manta 15 april 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5412728)
"Vluchtelingenwerk Vlaanderen lanceerde dinsdag een campagne met de resultaten van een bevraging bij 109 vluchtelingen en 158 vrijwilligers. Maarliefst 72 procent van de geënquêteerden is het eens met de stelling dat 'hun wereld groter is geworden dankzij contacten met vluchtelingen'. Linda Delva, die sinds 1996 actief vrijwilligster is in het Genks Comité voor Vluchtelingen, bevestigd deze stelling. Ze doet tegelijkertijd een oproep naar nieuwe vrijwilligers..."
Meer lezen...

:roll:

Sus Iratus 15 april 2011 20:49

Vreemd, de wereld waarop ik leef is nog altijd even groot. Te weten; met een omtrek van 40.075 kilometer (bij de evenaar), een diameter van 12.756 kilometer en een totaal oppervlak van 510 miljoen km², waarvan 365,5 miljoen km² (71%) water en 144,5 miljoen km² (29%) land.

Wonen vluchtelingen en vrijwilligers dan op een andere planeet?

artisjok 16 april 2011 06:52

Citaat:

Meer lezen...

Ik vind het opmerkelijk dat men dat opmerkelijk vindt.
Dat is toch de logica zelve.

Leer anderen kennen, andere levens en situaties, andere culturen, gebruiken, visies,levensattitude,....en het verruimt je wereld.

Eigenzinnig 16 april 2011 07:32

Het ziet er inderdaad een héél gezellig vrouwenkransje uit...een 5-tal vrijwilligsters die geboeid naar één vrouwelijke vluchteling lijken te luisteren...idyllisch..

Ik zoek ook nog vrijwilligsters om samen met mij naar Lampedusa te gaan om tussen 22.000 bronstige Tunesische macho's ons wereldbeeld te gaan verrijken, daar de plaatselijke bevolking voorlopig verzadigd is door een stortvloed aan multiculturele prikkels..

manta 16 april 2011 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5413046)
Het ziet er inderdaad een héél gezellig vrouwenkransje uit...een 5-tal vrijwilligsters die geboeid naar één vrouwelijke vluchteling lijken te luisteren...idyllisch..

En meer dan een kwart ervan moet er nix van weten ... :lol:

QuasiX 16 april 2011 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5413025)

Leer anderen kennen, andere levens en situaties, andere culturen, gebruiken, visies,levensattitude,....en het verruimt je wereld.

Voor sommigen heeft de wereld 13.521 km² oppervlakte. En verruimen is voor hen onmogelijk.

Duidelijk heeft iemand daar aan gewerkt (iets veranderd);

Eigenzinnig 17 april 2011 07:25

Citaat:

Zekers véél interessanter dan u inzetten voor projecten rond vlaamse armoede,die hebben geen exotische cultuur en hun armoede is meestal zelfgezocht en/of ze hebben het karakter niet om via een levensgevaarlijk avontuur trachten hun leefomstandigheden te kunnen verbeteren..

artisjok 17 april 2011 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5414847)
Zekers véél interessanter dan u inzetten voor projecten rond vlaamse armoede,die hebben geen exotische cultuur en hun armoede is meestal zelfgezocht en/of ze hebben het karakter niet om via een levensgevaarlijk avontuur trachten hun leefomstandigheden te kunnen verbeteren..

Waarom geef jij die armoede een nationaliteit?
Telt enkel de armoede en miserie van het eigen volk?

Conscience 17 april 2011 08:00

Citaat:

Precies. Door in Zuidoost Azie, China, Latijs-Amerika en het Midden-Oosten te werken heb ik beseft dat de Islam in Europa de nieuwe zwarte orde is die alles vertegenwoordigt wat het leven niks waard maakt door de onderdrukking van het menselijk denken.

lantjes 17 april 2011 09:36

Citaat:

tot een andere cultuur u overspoelt en uw eigen cultuur, ten gunste van de geïmporteerde, naar de achtergrond wordt verwezen, kijk maar eens in nogal wat steden rond.

CyberpunX 17 april 2011 10:08

Citaat:

"Vluchtelingenwerk ...109 vluchtelingen en 158 vrijwilligers.

"Wij van WC eend ..."

Het is eerder opmerkelijk dat 100% van de geënqueteerden open zou moeten staan en er toch 28% (1/3) van een kale reis blijkt terug te komen.

kwantum 22 april 2011 09:05

Citaat:

Heb ik mijn hele leven gedaan, en ben tot het besluit gekomen dat ze met hun levens en situaties, andere culturen, gebruiken, visies, en levensattitude best in hun eigen land blijven.

QuasiX 22 april 2011 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 5423794)
Heb ik mijn hele leven gedaan, en ben tot het besluit gekomen dat ze met hun levens en situaties, andere culturen, gebruiken, visies, en levensattitude best in hun eigen land blijven.

Gewoon je mening dus.

artisjok 22 april 2011 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 5423794)

Dat jij je hele leven niets anders hebt gedaan dan "leer anderen kennen" blijkt niet uit je veralgemeningen zoals "Linkste rakkers kennen geen orde en discipline, tucht en zelfdiscipline."

kwantum 26 april 2011 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5423823)
Dat jij je hele leven niets anders hebt gedaan dan "leer anderen kennen" blijkt niet uit je veralgemeningen zoals "Linkste rakkers kennen geen orde en discipline, tucht en zelfdiscipline."

Correctie. Ze hebben wel orde, discipline, tucht en zelfdiscipline, maar hun definities daarvan zijn wel anders dan die ik er aan geef.

Eigenzinnig 26 april 2011 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5414861)

Zolang de linkies geen moeite doen voor de 'eigen' armoede en miserie moeten ze er zeker geen gaan importeren..

Dat de autochtoonse armoede wordt gediscrimineerd is allang gekend..

Cynara Cardunculus 26 april 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5414861)

heeft "eigen volk" ook de status van vluchteling? of moeten die zelf hun boontjes doppen?

the_dude 26 april 2011 12:20

Citaat:

onze maatschappij is dan ook haar zwanenzang bezig. Wat ooit algemene kennis was is nu opmerkelijk.

SDX 26 april 2011 12:29

Citaat:

Deze man's leven wereld werd ook 'verruimd'!

Hij vond 't ook de logica zelve om mensen te helpen, leren kennen, andere culturen, visies, ja vooral visies, situaties, andere culturen, gebruiken, levensattitude e.d.m.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be