![]() |
Voka aan het woord over de status quo
http://www.deredactie.be/permalink/1.1005099
Interview is de moeite van het bekijken waard. Eindelijk eens een waardeoordeel van mensen die weten waar ze over praten. Enkele uittreksels: als de vier waalse partijvoorzitters bedrijfsleiders waren, dan ging hun bedrijf failliet. Ze hebben maar drie agenda's: 1. Status quo, waarbij ze niks te verliezen hebben 2. Project frankenstein (een onaanvaardbare piste, en degene die daar niet akkoord mee gaat is zogezegd onwillig) 3. Geef ons Brussel en een zak geld Als je dat ziet kan je niet anders dan NVA stemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad een zeer sterk dubbelinterview, dat ons aantoont hoe groot de kloof met Vlaanderen is, zelfs als de Franstaligen hun beste beentje voorzetten.
|
Citaat:
Maw. het gaat over het Plan B. Wie stelde hier op het forum dat dit iets is dat men niet serieus moest nemen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat is alleen NVA. De andere dringen maar aan op "compromissen" wat de voedingsbodem van project frankenstein is. Mijn excuus om deze gedachtensprong over te slaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of gelijk een andere zei in het begin van het gesprek, toen hij zijn autodeur dichtgooide: ik heb eens goed gevloekt. Eigenlijk zouden wij eens een code moeten schrijven voor hen. Hierbij mag ik toch even opmerken dat er zeker niet gevraagd werd om voor N-VA te zijn, maar dat het nu wel eens duidelijk mag worden dat het zeker niet aan de N-VA ligt, zoals al te vaak beweerd wordt door hun tegenstrevers. Het was in elk geval geen "gedrocht van Frankenstein" dat Bart De Wever had voorgelegd aan de Franstaligen en al zeker niet te nemen of te laten. Ik denk dat de doorsnee kijker dat wel begrepen heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien zou er nooit een "project frankenstein" nodig zijn geweest indien ze bij de NVA hun huiswerk hadden gedaan vooraleer ze begonnen te onderhandelen. Wat denk jij? |
Citaat:
tot nu toe is dus de enige partij aan die tafel die België weg wil de enige die voorstellen indient die de toekomst van ons land veiligstelt? Zoiets? Alé kom... dat gelooft waarschijnlijk alleen jij nog (na tien maanden)! |
Citaat:
Dit was duidelijk een oproep aan de Franstalige politici, waarvan VOKA tijdens dat 'bezoek' duidelijk heeft kunnen vaststellen dat de lucht die deze verkopen duidelijk gebakken is...;-) |
Citaat:
die N-VA fobie lijkt me logisch... onderhandelen over de toekomst van het land met een partij die het land weg wil is dan ook surrealistisch. Maar alé die kiezer heeft gekozen... en tien maanden later staan we dus nog nergens. Maar die NVA kiezers... jah die zijn blij met hun keuze :thumbsup:. Citaat:
En jawel hoor ook de Franstaligen hebben boter op het hoofd... maar wij hebben geen democratische macht over die mensen zoals je weet en dus houden wij ons alleen bezig met de mensen die ONS vertegenwoordigen in de onderhandelingen. Dat dat fundamenteel fout is dat is logisch maar daar heb ik de NVA ook nog nooit een oplossing op weten formuleren. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be