![]() |
De VRT peiling laat zien dat maar liefst 25% van de ondervraagde personen 'zogezegd' niet weet voor welke partij ze zullen stemmen.
Ik noem dat flauwe kul. Wie het nu niet weet, weet het op 13 juni ook niet. Onder die 25% zitten volgens mij veel kiezers die NIET willen zeggen voor welke partij ze zullen stemmen. En wie is de grootste aandeelhouder in de 'geheime' stemmen. Juist het Vlaams Blok. Ik denk daarom dat men weleens zeer raar zal opkijken, de 13 de dag in de maand juni van het jaar 2004. Ondanks het zeer selectief afmeten in het uiten van de 'vrije' mening' op de VRT van het Vlaams Blok. |
Wij zijn der zege zeker!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
democratie is ook niet meer van deze tijd.
dat werkte misschien in een oudgriekse stadsstaat, maar anno 2004 is het eerder een grote grap. |
Citaat:
:evil: Een lekkere dictatuur , dus ?? |
Daarom dat we misschien over de stemPLICHT eens kunnen nadenken die alle democratische partij'en toch zo hoog in het vaandel dragen...
|
Citaat:
Als jij denkt dat het Vlaams Blok zo'n 30-40% zal halen, dan zul je maar beteuterd kijken op 13 juni. Dan is de droom uit. |
Citaat:
13 juni, het Blok komt eraan! :mrgreen: |
Citaat:
Kijk maar naar Zwitserland. België is een hele particratie en een halve ditatuur. |
Dat een relatief gezien iets groter deel van die 25% VB stemt wil ik wel geloven, maar lang niet het grootste deel.
Van die 25% die overblijft stemt vermoedelijk 8% blanco. zie ook vorige uitslagen. Maar die tellen dus niet mee in het eindresultaat. Van de resterende 17% gaat misschien een iets groter gedeelte VB stemmen, pakweg de helft en de rest wordt dan evenredig verdeeld over de anderen. Dat geeft dan een verschuiving van nog geen 5% erbij voor het blok terwijl de anderen lichtjes dalen. |
Citaat:
45% Blokkers in Vlaanderen? :D :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
dat is relatief EEN goede kijk op de zaak... Toch zijn er hier weer die 'opzettelijk' men bericht verkeerd lezen of beantwoorden. Waarom doet men dat toch steeds? Ik zeg dat het VB de grootste aandeelhouder is in de geheime stemmers. Dat wil niet zeggen dat zijn "enige" zijn. |
Belangrijk is ook de rangschikking: als er dan toch 3 partijen om plaats 2 strijden en VB wordt nr 2, gaat men dan die partij in Cassatie vooralsnog veroordelen?
Stel : een tripartite is de enige coalitie mogelijkheid. Gaat men dan de enige oppositiepartij in Cassatie vooralsnog veroordelen? België , wat een apenland. |
Citaat:
|
Citaat:
Die wetenschappelijke uitleg is niet nodig, daar iederen weet dat die redenering klopt. Het is vreemd hoeveel buren er 'durven' zeggen tegen mij dat ze VB stemmen sedert ik een VB-affiche aan mijn raam hangen heb. Ze zeggen het wel stilletjes zodat niemand anders het kan horen. Jaja, democratie, hé. En nergens is terug te vinden als zou iemand 'denken' dat het Vlaams Blok 30-40% van de stemmen zal halen. VEEL is NIET allemaal. Maar ja, in bange tijden worden nogal eens verkeerde conclusies getrokken, hé. HÉ ? ! ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be