Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Elke dag wordt 1 kind sexueel misbruikt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154101)

kameleon 18 april 2011 11:10

Elke dag wordt 1 kind sexueel misbruikt

Dat zijn de gevallen die enkel en alleen binnenkomen bij de gerechtelijke diensten natuurlijk. Ik ben er kotsmisselijk van. Vanwaar komt dit verschijnsel ?
De kans is groot dat iemand in je vriendenkring zo een pervert is. :?

http://www.zita.be/nieuws/binnenland...misbruikt.html

Rudy 18 april 2011 12:44

Dit verschijnsel is niet nieuw. Machthebbers met voorbeeldfunctie (pastoor, leerkracht, ...) zijn nooit vies geweest van wat friemelen in de broek van het weerloos kind, waarvan de ouders deemoedig de andere kant opkeken, omdat pastoor of de meester het steeds goed voorhebben.

Hoeveel vrouwen worden er per dag verkracht ?

Vette Pois(s)on 18 april 2011 12:46

Hoe meer mensen, hoe meer problemen.

eno2 18 april 2011 14:29

Citaat:

Elke dag wordt 1 kind sexueel misbruikt
Niet door mij, alhoewel Steve M in een van zijn laatste postings insinueert dat ik mij in die sfeer beweeg

filosoof 18 april 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5416452)
Dat zijn de gevallen die enkel en alleen binnenkomen bij de gerechtelijke diensten natuurlijk. Ik ben er kotsmisselijk van. Vanwaar komt dit verschijnsel ?

Ik heb geen bisschoppen of pastoors in mijn vriendenkring.

Sus Iratus 18 april 2011 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5416863)
Ik heb geen bisschoppen of pastoors in mijn vriendenkring.

Heeft u überhaupt wel iemand in uw vriendenkring?

Rudy 18 april 2011 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5416708)
Hoe meer mensen, hoe meer problemen.

Inderdaad. Doe er iets aan. Begin met jezelf.

Steve_M 18 april 2011 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5416858)
Niet door mij, alhoewel Steve M in een van zijn laatste postings insinueert dat ik mij in die sfeer beweeg

Excuseer? Ik had het toen niet over jou, maar over de fanatici op het forum van EVA. Maar alles is goed om mij verder serieel te bully'en. Ik snap dat wel, verblind als je bent door haat.

Raf 18 april 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5417054)
Excuseer? Ik had het toen niet over jou, maar over de fanatici op het forum van EVA. Maar alles is goed om mij verder serieel te bully'en. Ik snap dat wel, verblind als je bent door haat.

:lol:

Beetje een slecht karakterke eh gij... :twisted:

Steve_M 18 april 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5417058)

Beetje een slecht karakterke eh gij... :twisted:

Allerminst (toch in dit geval). Dit is de post waarnaar hij verwijst:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Dat is helemaal geen grensgebied van het veganisme: veganisten onthouden zich van de consumptie van alle dierlijke producten. Tot nader order zijn scampi's geen planten. Je bent m.a.w. op dit moment alleen maar veganist omdat ze daar toevallig geen scampi's hadden. De hele tijd dat je scampi's hebt gegeten ben je - als we dan toch overal een etiketje op willen plakken - een pescotariër geweest, in de morele hiërarchie van GAIA en EVA is dat het niveau tussen vegetariër en kinderverkrachter.;-)

Als eno2 daaruit afleidt dat ik hem van dergelijke feiten beticht, dan kan dat maar twee dingen betekenen: of hij kan niet lezen, of hij is van slechte wil. Ik gok op het tweede. Zelfmedelijden is een ding, zelfmedelijden gebaseerd op flagrante leugens is nog iets helemaal anders.

On-topic: ik vrees dat het misbruik nog zeer sterk onderschat wordt. Ik denk dan met name aan alle kinderen die in familiale kring misbruikt worden en waarvan de moeder/vader/ander familielid geen aangifte doen. Ook klopt de manier waarop het bericht geformuleerd wordt niet helemaal, want je kan dat niet uitdrukken in x kinderen/dag. Hoeveel dossiers zouden er niet zijn waarin het gaat om langdurig misbruik? Stuitend allemaal, maar weinig verrassend, helaas.

suqar_7loe 18 april 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5417048)
Inderdaad. Doe er iets aan. Begin met jezelf.

suqar_7loe 18 april 2011 16:43

Trouwens, 1 kind dat dagelijks misbruikt wordt. Is dat niet wat weinig?

Sus Iratus 18 april 2011 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5417096)

U heeft liever dat het er nog meer zijn?

suqar_7loe 18 april 2011 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5417108)
U heeft liever dat het er nog meer zijn?

Neen, verre van. Ik zou pedo's nog liever aan de ballen ophangen of een nekschot verkopen.

Waar ik dus op doelde is het volgende: ik denk niet dat er maar 1 kind misbruikt wordt. Volgens mij zijn dat vele meer kinderen. De meesten komen er niet voor uit en blijven zwijgen.

Inno 18 april 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5416885)
Heeft u überhaupt wel iemand in uw vriendenkring?

Rudy 18 april 2011 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5417096)

Vergeleken met het aantal mannen dat door hun vrouw wordt misbruikt is dit inderdaad bitter weinig.

Trixie 18 april 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5417120)
Neen, verre van. Ik zou pedo's nog liever aan de ballen ophangen of een nekschot verkopen.

Waar ik dus op doelde is het volgende: ik denk niet dat er maar 1 kind misbruikt wordt. Volgens mij zijn dat vele meer kinderen. De meesten komen er niet voor uit en blijven zwijgen.

Aan de ballen ophangen: ok. Da's tenminste een pijnlijke straf. Zulke vuile, smerige pedofielen verdienen ni beter. Nekschot= te soft. Ze voelen dat zelfs niet wss en zijn binnen de 3 seconden dood. Dus stel ik voor: ophangen aan hun ballen tot de dood erop volgt. Dat wachten kan ni lang genoeg duren. Van kinderen blijft ge gewoon af. (Wee degene die aan de mijne raakt).
GGGGrrrr...Ik kan daar zo kwaad van worden he! (Trixie is getting angry).:evil::evil::evil:

Trixie 18 april 2011 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5417149)
Vergeleken met het aantal mannen dat door hun vrouw wordt misbruikt is dit inderdaad bitter weinig.

Willen ze dan liever misbruikt worden door een vreemde vrouw?

kameleon 18 april 2011 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5417120)

Het gaat hier inderdaad over gemelde feiten. De gerechtelijke diensten vermoeden ook dat er nog veel meer feiten zijn die nooit worden gemeld.
Het gaat hier trouwens om kinderen tot 10 jaar.
Reken daarbij kinderen tot hun volwassenheid en je hebt er al misschien zeker 2 per dag.

Henri1 18 april 2011 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5416452)

Allemaal "buten" die gasten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be