Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Vlaams front in de maak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154109)

Jakko 18 april 2011 16:27

Vlaams front in de maak

Politiek debat Rutten, Tobback en Verherstraeten "De Ochtend radio1"

Volgens Verherstraeten ware het beter dat BDW meer overleg pleegt, zoals Di Rupo dat doet bij de Franstaligen. Hij moet wat meer terugkoppelen om zo de irritaties bij de Vlaamse partijen weg te werken en resultaten te boeken.

Bart De Wever begrijpt de ergenis niet goed gezien het koninklijk onderhandelaar Beke (partijgenoot van Verherstraeten) is die de werkzaamheden regelt.

Is er dan al ooit een Vlaamse lijn geweest? Ook Peeters heeft recentelijk nog maar eens opgeroepen om een Vlaams front te vormen en verwees hierbij naar de Octopusnota.
Het is nooit anders geweest. Les excuses sont faites pour s'en servir. Een Vlaams front is er nooit geweest en zal er ook nooit komen. Andere belangen zijn hier aan de orde.
Laat die betwetertjes het nu maar eens bewijzen als ze zelf de moed niet hebben om je eruit te knikkeren. Wat je ook doet, Bart, het zal nooit goed zijn voor de messenslijpers.

N-VA begrijpt ergernis CD&V niet

Henri1 18 april 2011 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5417062)

Volgens Verherstraeten ware het beter dat BDW meer overleg pleegt, zoals Di Rupo dat doet bij de Franstaligen. Hij moet wat meer terugkoppelen om zo de irritaties bij de Vlaamse partijen weg te werken en resultaten te boeken.

Bart De Wever begrijpt de ergenis niet goed gezien het koninklijk onderhandelaar Beke (partijgenoot van Verherstraeten) is die de werkzaamheden regelt.

Is er dan al ooit een Vlaamse lijn geweest? Ook Peeters heeft recentelijk nog maar eens opgeroepen om een Vlaams front te vormen en verwees hierbij naar de Octopusnota.
Het is nooit anders geweest. Les excuses sont faites pour s'en servir. Een Vlaams front is er nooit geweest en zal er ook nooit komen. Andere belangen zijn hier aan de orde.
Laat die betwetertjes het nu maar eens bewijzen als ze zelf de moed niet hebben om je eruit te knikkeren. Wat je ook doet, Bart, het zal nooit goed zijn voor de messenslijpers.

Dikke grap zeker ?

Ik hoor vandaag op elk journaal dat er niet zoiets bestaat als een vlaams front en nu kont u met dit topic aandraven ?

Wanabee ?

Cyperken 18 april 2011 16:38

De CD&V bestaat ook uit 2 fronten, het Vlaams en het federale. Als je echter spreekt over een Vlaams front, dan verkrampen zowel SP.a als VLD, wat alle pogingen tot rede lamlegt. Als je enig krediet aan de Walen moet geven is dat ze er wel in slagen als één front te vechten voor hun idealen.

Jakko 18 april 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5417080)
Dikke grap zeker ?

Ik hoor vandaag op elk journaal dat er niet zoiets bestaat als een vlaams front en nu kont u met dit topic aandraven ?

Wanabee ?

Vandaag had men toch "vier op een rij" in het radioprogramma "De Ochtend"?

tschoon verdiep 18 april 2011 16:43

Er zal op den duur een (vlaams) front gevormd worden tegen BDW, vrees ik.

freelancer 18 april 2011 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5417080)
Dikke grap zeker ?

Wanabee ?

Er is toch een 'Vlaams' front tegen de N-VA...
(kenners noemen dit front het Vlaams Affront :-D )

Henri1 18 april 2011 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5417100)
Er is toch een 'Vlaams' front tegen de N-VA...
(kenners noemen dit front het Vlaams Affront :-D )

Je weet wat Tijl Uilenspiegel zei ?

http://twitter.com/Wolfje59/status/26611842897940480

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijl_Uilenspiegel

Xenophon 18 april 2011 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken (Bericht 5417081)
De CD&V bestaat ook uit 2 fronten, het Vlaams en het federale. Als je echter spreekt over een Vlaams front, dan verkrampen zowel SP.a als VLD, wat alle pogingen tot rede lamlegt. Als je enig krediet aan de Walen moet geven is dat ze er wel in slagen als één front te vechten voor hun idealen.

Er is niemand in de CD&V die als het er op aankomt tegen de Belgische belangen zal stemmen, niemand.

Het is een hardnekkige en zeer wel onderhouden misvatting dat er ook maar ene Vlaming in de CDV zit.

Waarom zweeg iedereen in de CD&V toen de voorzitster zei: Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen...

Waarom zweeg iedereen in de CD&V toen de anti-Vlaamse federale regering werd opgericht?

Zal ik het antwoord geven?

Omdat er in heel de CD&V geen enkele Vlaming zit.

koppijn 18 april 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5417062)

Bart De Wever begrijpt de ergernis niet goed gezien het koninklijk onderhandelaar Beke (partijgenoot van Verherstraeten) is die de werkzaamheden regelt.

Ik vrees dat Verherstraeten hier gelijk heeft een vermoede dat ik al lang had. Dan zou Bartje toch wat lessen kunnen trekken van Di Rupo. Dit is geen zaak om cavalier seul te spelen. Als men elkander niet consulteert op regelmatige basis wekt dat wantrouwen op en wordt er van alles geinsinueerd en geventileerd. En als Bart dat niet begrijpt en af komt met het excuse dat toch Beke nu de onderhandelingen voert dan vrees ik dat hij autistisch is. Lijkt mij een Vlaams karaktertrek.

Snerror 18 april 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5417157)
Ik vrees dat Verherstraeten hier gelijk heeft een vermoede dat ik al lang had. Dan zou Bartje toch wat lessen kunnen trekken van Di Rupo. Dit is geen zaak om cavalier seul te spelen. Als men elkander niet consulteert op regelmatige basis wekt dat wantrouwen op en wordt er van alles geinsinueerd en geventileerd. En als Bart dat niet begrijpt en af komt met het excuse dat toch Beke nu de onderhandelingen voert dan vrees ik dat hij autistisch is. Lijkt mij een Vlaams karaktertrek.

Als Beke de onderhandelingen voert heeft CD&V toch alle informatie die ze wilt?

koppijn 18 april 2011 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5417175)
Als Beke de onderhandelingen voert heeft CD&V toch alle informatie die ze wilt?

Je kunt ook mails en documenten naar elkander sturen, maar zo schep men geen vertrouwen en bouw je geen band op. Persoonlijk contact oog in oog is ononbeerlijk.

Jazeker 18 april 2011 17:41

Er is een Vlaams front... eentje tegen N-VA en VB.

Jakko 18 april 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5417190)
Je kunt ook mails en documenten naar elkander sturen, maar zo schep men geen vertrouwen en bouw je geen band op. Persoonlijk contact oog in oog is ononbeerlijk.

En heeft u enig bewijs dat Di Rupo dat wel zou doen? Hij zit trouwens ook aan de onderhandelingstafel maar als er nog niets bereikt is, valt er ook niet veel te melden. Beke heeft de Waalse partijen gezamelijk uitgenodigd voor een stand van zaken terwijl dit met de Vlaamse partijen apart diende te gebeuren om ruzie in het kot te vermijden. Bovendien doet men alsof de feiten van gisteren dateren. Na de nota De Wever werd er al met scherp geschoten. Er mag toch wel een basis gelegd worden om verder over te onderhandelen met alle partijen en ook Beke heeft daar zijn zegje in. Hij ging zelfs verder dan De Wever (volgens de Walen). Het waren toch Di Rupo en vooral De Wever die het maar eens moesten doen? Wat zitten ze dan te zeuren? Waarom stuurden ze trouwens De Wever en Di Rupo niet het veld in? De Wever was daar nochthans niet vies van?

globalmedia 18 april 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5417230)
Er is een Vlaams front... eentje tegen N-VA en VB.

met dank aan het nva en vb

vrijevlaming 18 april 2011 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5417190)

dat was ook een tijd zo. Tot op een moment het gezamelijk voorstel dat de vlaamse partijen aan het uitwerken waren opeens bij Di Rupo zat...
Ge moogt twee keer raden wie er aan het lekken was.

solidarnosc 18 april 2011 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5417271)
dat was ook een tijd zo. Tot op een moment het gezamelijk voorstel dat de vlaamse partijen aan het uitwerken waren opeens bij Di Rupo zat...

Brepoels?

koppijn 18 april 2011 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5417243)
En heeft u enig bewijs dat Di Rupo dat wel zou doen? Hij zit trouwens ook aan de onderhandelingstafel maar als er nog niets bereikt is, valt er ook niet veel te melden. Beke heeft de Waalse partijen gezamelijk uitgenodigd voor een stand van zaken terwijl dit met de Vlaamse partijen apart diende te gebeuren om ruzie in het kot te vermijden. Bovendien doet men alsof de feiten van gisteren dateren. Na de nota De Wever werd er al met scherp geschoten. Er mag toch wel een basis gelegd worden om verder over te onderhandelen met alle partijen en ook Beke heeft daar zijn zegje in. Hij ging zelfs verder dan De Wever (volgens de Walen). Het waren toch Di Rupo en De Wever die het maar eens moesten doen? Wat zitten ze dan te zeuren?

Zo gaat het niet, maar als het moet gaat het ook zonder groen!
http://www.vandaag.be/binnenland/653...-arrogant.html
Citaat:

Men doet alsof er een front is maar dat is er niet", aldus Van Besien in 'De Ochtend' op Radio 1. Groen! schaarde zich niet achter de Octopus-nota. Dat is de tekst waarin CD&V, Open VLD, N-VA en sp.a hun communautaire standpunten duidelijk maken, de nota is onderdeel van het Vlaams regeerakkoord.

koppijn 18 april 2011 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5417271)

So what, die voorstellen waren uiteindelijk toch bedoeld voor Di Rupo. Als die voorstellen redelijk zijn en verdedigbaar en iedereen schaart zich daar achter kan men ook een media hetze doorstaan. Politiek is nu eenmaal een vuil spel.

Jakko 18 april 2011 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5417290)
Zo gaat het niet, maar als het moet gaat het ook zonder groen!
http://www.vandaag.be/binnenland/653...-arrogant.html

Die klaaggezangen heb ik reeds gelezen en gehoord. Dat was trouwens de vierde op die rij. En uw punt is?

Verherstraete over terugkoppelen. Ik heb de indruk dat Di Rupo dat wel doet en De Wever iets minder wat irritatie opwekt bij de Vlaamse partijen.

Salvadorii 18 april 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken (Bericht 5417081)

Idealen? Laat me niet lachen. 'Parasitaire doeleinden', dan klopt uw post

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be