![]() |
Overal zone 30...zucht.
Ganse binnenstad Antwerpen zone 30.
En binnenkort alle andere steden ook natuurlijk. Maar jongens toch wat is me dat toch traag! Nog eventjes en men kan evengoed een handkar en met een hond voor gaan werken zoals in de jaren van echt heel lang geleden. Onze verplaatsing onkosten moeten echt per uur en per man gerekend worden vanaf nu. |
Citaat:
|
Dit is de voorbode van de verkeersvrije centra. Ze maken het uiteindelijk danig omslachtig om je met de auto te verplaatsen dat mensen zelf zullen inzien dat ze zich beter te voet, met de fiets of met het OV verplaatsen. De stap naar een verkeersvrij centrum is dan snel gezet en zal op minder weerstand stuiten daar de mensen hun autogebruik tegen dan al sterk teruggeschroefd zullen hebben. Uiteindelijk zal het er veel aangenamer vertoeven zijn en zal de stad er veel leefbaarder door worden. Geen vervuiling van uitlaatgassen meer, geen verkeerslawaai en razende auto’s meer die je van je sokken rijden.
http://www.hln.be/hln/nl/960/home/ar...n-Europa.dhtml |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want in die verkeersvrije centra moet er dus ook gewerkt en geleverd worden. En we mogen wel werken maar we mogen daar met ons gerief niet naartoe. Vorige week ben ik weg gejaagd in Brugge door een agent. Ik mocht mijn gerief niet uit mijn auto halen. En op mijn vraag hoe ik het dan wel moet doen kwam geen antwoord. Dilemma en broodroof. Op politie bevel verboden te werken, enfin verboden van materiaal uit te pakken. Werken mag enkel nog met een toverstokje. |
Citaat:
In de VS is het gelijkaardig geweest, grote shoppingmal's met als gevolg dat de dorpskernen dood waren en dan nog zonder 30 |
Citaat:
|
Niks tegen voetgangers zone.
Maar een beetje respect naar leveranciers of werkers toe, die nu eenmaal hun materiaal in hun wagen hebben is wel aan de orde. En dat is er niet. Winkeliers zien de bui ook hangen, dagelijks verbaal verhaal tegen oom agent hangt hun ook de voeten uit. En zonder leveranciers, geen winkelpret. En nee we kunnen niet uitladen en op het plankier laten staan terwijl we uren moeten gaan zoeken achter parkeerplaatsen tussendoor. De helft is dan gejat! In Brugge hebben ze me verboden mijn materiaal te nemen. Een agente met een witte scooter. Met het opschrift "politie" op haar jas. Een blonde, spijtig van het cliché over blondjes maar ze deed het alle eer aan. Verleden week. Verboden te werken op politie bevel ! Kost me een aardige duit. En de klant, van een zeer bekende winkelketen was er ook niet blij mee. Staat op hun agenda inmiddels. |
Wie komt eigenlijk nog,gewoon maar om privé-redenen, met een toestel van 1000 kg zwaar ,en 4 meter lang en een paar meter breed tot in de stad,om daar dan voor een paar uurtjes,zomaar,openbare ruimte in te nemen,en in het aankomen en bij het wegrijden rook en stank en lawaai uit te blazen.
|
Citaat:
|
In Brussel flitsen ze pas aan 57 in een zone dertig
In Antwerpen flitsen ze doorgaans nooit in een zone dertig In Kortrijk flitsen ze pas aan 50 in een zone dertig In Turnhout flitsen ze bijna nooit tenzij na metingen is aangegeven dat er een probleem is. Dan flitsen ze pas vanaf 46 Alleen in Gent zijn ze zo stom om te flitsen vanaf 36 terwijl studies hebben aangewezen dat zone dertig totaal geen invloed heeft op de automobilist (deze week in "De Gentenaar"). Maar de probleemzones eens aanpakken ... hoho ... bij de vorige verkiezingen bijvoorbeeld stond de Dampoort (één van de meest chaotische plaatsen van het land) op het programma. Na de verkiezingen begonnen ze echter eerst weer eens het stadscentrum helemaal open te leggen ... en dit terwijl dit nog maar een vijftal jaren daarvoor helemaal was gedaan. Alles voor de toerist maar niets voor de Gentenaar zelf precies. Kijk maar eens hoe veel van de andere straten er bij liggen (buiten het centrum) ... de ene put verdwijnt in de andere. |
Citaat:
|
Even (alweer*) aantonen met Sint-Niklaas dat massieve zone 30 en ... de leegstand in de hand werkt, en de automobilisten naar de periferie verjaagt, als daar wel gunstige parkeermogelijkheden en shoppingmogelijkheden zijn.
goed 1 jaar oud: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat het nog duidelijker maakt: De bevolking van Be groeit elk jaar stevig aan, zo´n gemiddeld 75.000 inwoners per jaar dacht ik..., ondertussen is het zelfs meer. Dat voetgangerszones zeker succesvol kunnen zijn OK, neem dan een zijstraat en ga dan ook eens enkele straten verder kijken hé of het volk daar ook nog wriemelt... Het gehele stadscentrum telt hé. Mooi gezellige voetgangerszones vind ik OK als ze vlot en goedkoop bereikbaar zijn... anders is het ook maar schone schijn. Maar ik val in herhaling*, zie topic: Zone 30 : pesten van automobilisten http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=28 |
Ik zie het verband niet echt. Als je natuurlijk een winkelcentrum (waar ze meteen alles kunnen kopen) net buiten de stad bouwt dat gemakkelijk van de autostrade bereikbaar is, is het nogal evident dat mensen eerder daar naartoe zullen gaan dan proberen een druk stadscentrum binnen te rijden. Dat lijkt me nogal wiedes; zo'n winkelcentrum kan dus stadscentra leegzuigen wanneer het gaat over winkelende klanten.
Merk trouwens op dat er in die lijst een heleboel steden staan waar de auto overal tot in het kleinste hoekje kan rijden met nóg grotere leegstand. Auto's overal toelaten in stadscentra is gewoon compleet achterlijk. Het moet wel nog steeds goed bereikbaar zijn door alternatieven zoals het OV en tevens moet er voldoende parkeercapaciteit voorzien zijn aan de rand van het centrum. Op die manier krijg je een leefbaar en bruisend stadscentrum. Natuurlijk moet niet heel het centrum verkeersvrij zijn, maar enkel een afgebakend centrum binnen de stad dat bestaat uit winkelstraten. Desgewenst en naargelang het resultaat kan dat dan later uitgebreid worden. |
Laat ze maar doen, ze weten het toch altijd beter. Het kan me éénvoudigweg niet meer schelen als het centrum kapot gaat. Gelukkig moet ik zelden in A'pen centrum zijn.
|
Citaat:
Honderden kilo's werkmateriaal ergens vanuit een parkeerplaats die km's verderop soms maar te vinden is op uw nek versjouwen gaat nu eenmaal niet. Je kan een deur die op slot is ook niet opendoen zonder sleutel hé? |
Citaat:
'aantonen' :roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be