Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Kaddafi zet clusterbommen in tegen Berbers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154309)

Moor 22 april 2011 19:39

Kaddafi zet clusterbommen in tegen Berbers

De brigades en huurlingen van Kaddafi hebben meer dan 110 burgers gedood de laatste 48 uur in Nafusa gebied.

Het fascistische regime bombardeerde o.a. de stad Nalout met clusterbommen waardoor doden en veel gewonden vielen volgens de artsen van het plaatselijke ziekenhuis.

Andere steden in het gebied zoals Yefren en Zintan worden nog steeds belegerd terwijl hevig verzet wordt geleverd om te voorkomen dat de brigades van Kaddafi en Arabische stammen massaslachtingen verrichten in de steden.

Moor 22 april 2011 19:39

De Libische activiste Fatima Hamrouch heeft tegen de krant Elchourouk gezegd dat de Imazighen in het Nfousa gebied afgeslacht worden door Arabische stammen.

De Libische dictator Muamar Boumenjar Kaddafi die bekend staat om zijn haat jegens de Imazighen had eerder in een toespraak gezegd de Imazighen in het Nfoussa gebied uit te roeien.

Volgens de activiste worden de inwoners van de Amazigh stad Yefren sinds eergisteren afgeslacht door Arabische stammen die de stad aanvielen.

Andere steden in het gebied worden hevig gebombardeerd en aangevallen door de Arabische milities van Kaddafi, de burgers proberen hun steden te verdedigen, volgens Aljazeera hebben de Imazighen in Nalout de milities van Kaddafi in een hinderlaag gelokt en 20 soldaten opgepakt waaronder een officier. Ook hebben ze Daheeba poort heroverd tussen Tunesië en de stad Ouazzane zonder bloedvergieten.

In de buurt van de stad Zentan hebben de milities van Kaddafi het gebied met Grad raketten bestookt, woonwijken en een medische post waren een van de doelwitten van de milities.

Moor 22 april 2011 19:40

Verschillende Amazigh gebieden in Tunesie ontvangen steeds meer vluchtelingen uit het Libische Nfousa gebied waar Kaddafi en Arabische stammen bezig zijn met een genocide onder de Amazigh bevolking.

Burgers van de stad Titawin hebben hun huizen beschikbaar gesteld voor de Libische vluchtelingen.

Ooggetuigen melden Aljazeera dat Kaddafi zwaargeschut inzet tegen ongewapende burgers, de vluchtelingen bekritiseren ook de NAVO die nauwelijks operaties verricht in de Amazigh gebieden om de genocide te stoppen.

Moor 22 april 2011 19:40

http://nieuws.aitwayagher.nl/tunesis...vluchtelingen-

Moor 22 april 2011 19:41

Aangezien ik zelf een trotse Berber ben vind ik het ronduit schandalig dat weeral mijn Berberse broeders uit Lybia afgeslacht worden

Waar is Europa gans die tijd gebleven? Wat is er met je Europa? Dat jouw handen nu bloed bevatten?

Europa, jij het symbool van rechtvaardigheid en beschaafdheid,

kelt 22 april 2011 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5424720)
Aangezien ik zelf een trotse Berber ben vind ik het ronduit schandalig dat weeral mijn Berberse broeders uit Lybia afgeslacht worden

Waar is Europa gans die tijd gebleven? Wat is er met je Europa? Dat jouw handen nu bloed bevatten?

Europa, jij het symbool van rechtvaardigheid en beschaafdheid,

We hebben geen noemenswaardige strijdkrachten meer.. de meesten zijn bovendien joystick janetten en militaire brandweerlui in stoere camou kleurtjes ,liefst in airco-ruimtes.

Het is misschien maar beter zo,de oorlogskerkhoven in mijn streek zijn te groot om daar niet over na te denken...

Ik zou zeggen,Berbers van Noord-Afrika,als jullie niet ,"verwijderd" willen worden door de Arabisch-taligen,verenig U,en doe het ZELF!
Jullie zijn de Koerden van Noord-Afrika.....
Er is de stomme methode :terreuraanslagen
Er is de betere methode,het leven van de Arabische overheden onmogelijk maken in jullie gebieden...

Maar verwacht niet dat "Europa" komt helpen.....tenslotte WAREN er daar ooit Europeanen,die zijn feitelijk buiten geschopt...

kelt 22 april 2011 19:58

O ja...er wordt beweerd dat de clusterbommen van Spaanse makelij zouden zijn...

Dat is nogal een interventietje,met lastige vraagstelling, waard in het Europees parlement....

porpo 22 april 2011 20:00

Hoe langer deze zionist aan de macht blijft, hoe meer bewijzen er naar boven komen dat er geen andere oplossing is dan doorgaan met revolutie totdat hij en zijn achterlijke zonen verwijderd worden.

Moor 22 april 2011 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5424730)
We hebben geen noemenswaardige strijdkrachten meer.. de meesten zijn bovendien joystick janetten en militaire brandweerlui in stoere camou kleurtjes ,liefst in airco-ruimtes.

Het is misschien maar beter zo,de oorlogskerkhoven in mijn streek zijn te groot om daar niet over na te denken...

Ik zou zeggen,Berbers van Noord-Afrika,als jullie niet ,"verwijderd" willen worden door de Arabisch-taligen,verenig U,en doe het ZELF!
Jullie zijn de Koerden van Noord-Afrika.....
Er is de stomme methode :terreuraanslagen
Er is de betere methode,het leven van de Arabische overheden onmogelijk maken in jullie gebieden...

Maar verwacht niet dat "Europa" komt helpen.....tenslotte WAREN er daar ooit Europeanen,die zijn feitelijk buiten geschopt...

Er wordt vaak gezegd dat Berbers ongewenst waren in Marokko en dus naar hier gedeporteerd werden door de overheden en dat nu de Belgen en Hollanders met de gebakken peren zitten,

Wij Berbers zijn het enigste volk dat wou strijden tegen het onrecht, het enigste volk dat een echte maatschappij wou oprichten zodat geen enkel Marokkaan naar Europa hoefde te komen.

Wij Berbers zijn veel te trots om te bedelen maar zoals ik heb gezegd er is altijd een strijd tussen het Goede en het Kwade. De Berbers zijn vermorzeld door het Kwade.

De Berbers zijn de enigsten die een visie hadden.

porpo 22 april 2011 21:55

Dat lijkt een beetje op liedjes van de nationalisten beste Moor. Iedereen wordt daar onderdrukt en iedereen mag daar van alles zeggen en doen zolang het niet om politiek draait ongeacht ras of politieke overtuiging. Toch hebben de pan-arabisten, berberisten en liberalen meer vrijheden dan pakweg de islamisten.

Revolutie moet nog komen want wat daar gebeurt is, is slechts een begin, en Tmazight krijgt in de toekomst een plaats in de grondwet nadat ze het Frans hebben afgeschaft en laten vervangen door een van de talen van de toekomst, de taal van techniek en ineternationale handel.

Moor 23 april 2011 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5424875)
Dat lijkt een beetje op liedjes van de nationalisten beste Moor. Iedereen wordt daar onderdrukt en iedereen mag daar van alles zeggen en doen zolang het niet om politiek draait ongeacht ras of politieke overtuiging. Toch hebben de pan-arabisten, berberisten en liberalen meer vrijheden dan pakweg de islamisten.

Revolutie moet nog komen want wat daar gebeurt is, is slechts een begin, en Tmazight krijgt in de toekomst een plaats in de grondwet nadat ze het Frans hebben afgeschaft en laten vervangen door een van de talen van de toekomst, de taal van techniek en ineternationale handel.

Je hebt gelijk beste vriend

De Islamisten krijgen niet zoveel steun als de anderen

Omdat Islamisten nu eenmaal bomaanslagen plegen wat onislamitisch is dit hebben zij aan zichzelf te danken;

Bommen laten ontploffen waar kinderen en burgers spelen is onislamitisch heft totaal niets te maken met de Islam en onmenselijk

Berbers is een veel betere taal om te hanteren voor alle doeleinden. Het is zoals het Vlaams, Duits en Engels een zeer vloeiende taal

De Berbers zijn zeer machtig in Marokko.

En elke Marokkaan dat zijn Berberse roots ontkend is voor mij een identiteitsloze, en psychisch gestoorde persoon

filosoof 23 april 2011 09:31

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor
De Libische activiste Fatima Hamrouch heeft tegen de krant Elchourouk gezegd dat...

filosoof 23 april 2011 09:33

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5424717)
De Libische activiste Fatima Hamrouch heeft tegen de krant Elchourouk gezegd dat...

zebrapad 23 april 2011 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5425175)
En elke Marokkaan dat zijn Berberse roots ontkend is voor mij een identiteitsloze, en psychisch gestoorde persoon

Hier bepaald u dat anderen moeten denken volgens u eigen denkbeeld, terwijl u niet naar ginder gaat om dit grote onrecht te bestrijden.

Ene, het gebruik van clustermunitie... Ik heb de beelden ook gezien. Ik was niet echt verbaasd over het gebruik van clustermunitie. Wat echt merkwaardig was, was het feit dat men deze niet geëxplodeerde munitie heeft opgeraapt, en men ook nog een cameraman heeft gevonden om er met zijn neus boven te gaan hangen....

Raven 23 april 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5424715)
De brigades en huurlingen van Kaddafi hebben meer dan 110 burgers gedood de laatste 48 uur in Nafusa gebied.

Het fascistische regime bombardeerde o.a. de stad Nalout met clusterbommen waardoor doden en veel gewonden vielen volgens de artsen van het plaatselijke ziekenhuis.

Andere steden in het gebied zoals Yefren en Zintan worden nog steeds belegerd terwijl hevig verzet wordt geleverd om te voorkomen dat de brigades van Kaddafi en Arabische stammen massaslachtingen verrichten in de steden.

Yeah right...

Het zou me niet verbazen dat de Navo die clusterbommen heeft afgeschoten. Dat o.a. de fransen niet vies zijn om hun mandaten met de voeten te treden is al langer gekend.

Ps: dat "fascistisch" regime van Kaddafi heeft een islamitisch-communistisch gedachtegoed.

the_dude 23 april 2011 11:37

front 242 had het weer eens volledig bij het rechte eind :)

zonbron 23 april 2011 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 5425253)
Yeah right...

Het zou me niet verbazen dat de Navo die clusterbommen heeft afgeschoten. Dat o.a. de fransen niet vies zijn om hun mandaten met de voeten te treden is al langer gekend.

Ps: dat "fascistisch" regime van Kaddafi heeft een islamitisch-communistisch gedachtegoed.

Right right, x2

Pieter B 23 april 2011 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5424736)
Hoe langer deze zionist aan de macht blijft, hoe meer bewijzen er naar boven komen dat er geen andere oplossing is dan doorgaan met revolutie totdat hij en zijn achterlijke zonen verwijderd worden.

Je kan veel zeggen over die man maar niet dat het een zionist is. Dat is compleet belachelijk.

Moor 27 april 2011 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5425247)
Hier bepaald u dat anderen moeten denken volgens u eigen denkbeeld, terwijl u niet naar ginder gaat om dit grote onrecht te bestrijden.

Ene, het gebruik van clustermunitie... Ik heb de beelden ook gezien. Ik was niet echt verbaasd over het gebruik van clustermunitie. Wat echt merkwaardig was, was het feit dat men deze niet geëxplodeerde munitie heeft opgeraapt, en men ook nog een cameraman heeft gevonden om er met zijn neus boven te gaan hangen....

Beste,

Ik heb een bloedhekel aan Marokkanen en Algerijnen die hun Berberse roots ontkennen zoals ik een bloedhekel heb aan Walen, Fransen en Brusselaars die hun Vlaamse roots ontkennen omdat ik als zijnde Berber me herken in de Vlaamse eisen.

Daarom ik als Berber voel mee met de Vlaamse verzuchtingen en de Catalaanse, Baskische, Vlaamse, Bretoense, Ierse en andere kleine volkeren die overblijfselen zijn van een betere, en vergane cultuur, een menselijkere cultuur,

Onze geloof de Islam benadrukt dat je je roots onder geen beding mag vergeten maar met respect voor andere roots.

Ik kan niet naar ginder gaan om het onrecht te bestrijden ik heb daar de moed niet voor

Nestor Burma 27 april 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5430628)
Beste,

Ik heb een bloedhekel aan Marokkanen en Algerijnen die hun Berberse roots ontkennen zoals ik een bloedhekel heb aan Walen, Fransen en Brusselaars die hun Vlaamse roots ontkennen omdat ik als zijnde Berber me herken in de Vlaamse eisen.

Daarom ik als Berber voel mee met de Vlaamse verzuchtingen en de Catalaanse, Baskische, Vlaamse, Bretoense, Ierse en andere kleine volkeren die overblijfselen zijn van een betere, en vergane cultuur, een menselijkere cultuur,

Onze geloof de Islam benadrukt dat je je roots onder geen beding mag vergeten maar met respect voor andere roots.

Ik kan niet naar ginder gaan om het onrecht te bestrijden ik heb daar de moed niet voor

:thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be