Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wie Denken Ze Wel Dat Ze Zijn!?! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154338)

Europese Vlaming 23 april 2011 15:46

Wie Denken Ze Wel Dat Ze Zijn!?!

Ik erger me al gedurende lange tijd aan de arrogantie van deze minderheidsregering van kapotlopende zaken. Meer en meer gedragen ze zich alsof ze een volledig mandaat hebben, doen ze doodleuk alsof er geen verkiezingen zijn geweest! Een beetje nederigheid zou onze premier en andere "vlaamse" politici in "de regering van kapotlopende zaken" niet misstaan, hebben zij niet net een zware pandoering gehad van de kiezer?

2/3 van de bevolking (de vlamingen) van dit land wordt met moeite vertegenwoordigd in de federale regering, CD&V en VLD in die regering hebben SAMEN met moeite 1/3 van de Vlaamse kiezers kunnen overtuigen.

Dan nog dat ergerlijke gezeik van Belgicistische CD&V kopstukken (vanackere, leterme, ...) over verantwoordelijkheid, ze hebben het over staatsmanschap: Moet de staat het volk niet vertegenwoordigen?

Staatsmanschap voor een staat die het volk niet vertegenwoordigd, daar hebben ze een naam voor: Vraag dat maar eens aan de Lybiërs, egyptenaren, Tunesiërs die nu naar hartelust worden afgeslacht door mensen die staatsmanschap hoog in het vaandel dragen!!!

Ik en vele anderen hebben het schijt aan dat staatsmanschap, waarom denk je dat de NVA zoveel stemmen heeft? Omdat de mensen staatsmanschap willen zien?

En wij Vlamingen, wij geven dit zonder slag of stoot op. In een tijd waar hele families zichzelf opofferen om hun stem te laten horen zijn wij onverschillig geworden voor de manier waarop onze democratische stem ons stelselmatig meer en meer wordt ontnomen: wij zouden beschaamd moeten zijn!

Txiki 23 april 2011 15:55

En nu?

Europese Vlaming 23 april 2011 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5425583)
En nu?

Wat denk je dat er gebeurt als een niet meer legitieme politieke elite een volk onder de knoet proberen te houden?

Als een volk een van de hoogste belastingen ter wereld betaald en daar bijna niks meer voor terug krijgt (zelfs geen politieke vertegenwoordiging), dan krijg je normaal dit:

http://www.youtube.com/watch?v=krLfSjI7r7E

Txiki 23 april 2011 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5425630)
Wat denk je dat er gebeurt als een niet meer legitieme politieke elite een volk onder de knoet proberen te houden?

Als een volk een van de hoogste belastingen ter wereld betaald en daar bijna niks meer voor terug krijgt (zelfs geen politieke vertegenwoordiging) dan krijg je dit:

http://www.youtube.com/watch?v=krLfSjI7r7E

Geen idee. Waaraan denk je?

SDG 23 april 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5425646)
Geen idee. Waaraan denk je?

Ik dacht eerder aan dit:

http://www.youtube.com/watch?v=809VACQITak

Europese Vlaming 23 april 2011 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaddyD (Bericht 5425711)
Wa scheelt der kameraad? Schijnt het zonneke wa te hevig? Zijt ne keer rustig.

Wie denkte gij wel da ge zijt, da ge een minderheid van 30% aan de rest van de bevolking wilt opdringen zonder enig akkoord. Facist. Drink nen duvel of 2 en kalmeerd e wa en blijf liefst binnenshuis, dat de veligheid gegerandeert blijft voor de medemens.

Uw idiote belediging zegt meer over u dan over mij, ik ben niet de persoon die zegt dat een minderheid over een meerderheid mag regeren.

1/3 of iets meer dan 30% is ook het percentage van de inwoners dat de franstaligen vertegenwoordigen in dit land en die in de huidige regering een meerderheid hebben (Dat is 1/3 die over 2/3 regeert, is dat niet heel wiskundig eenvoudig?)

Daarnaast ik heb nergens gezegd dat 1 minderheid het land moet besturen (eerder het omgekeerde). Ik vindt het normaal dat een land democratisch zou moeten bestuurd worden en ik vind het ook heel normaal dat stemmen in een democratie een nut moet hebben.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaddyD (Bericht 5425716)
Veel zoden heeft het ook ni aan den dijk gehad hé? Meer dan blaaskakerij hebben we ni gezien.

Tja bepaalde Vlaamse partijen kunnen er ook niet aan doen dat de koning en de Waalse winnende partijen liever met de verliezers van de verkiezingen praten dan met de winnaars, iedereen ziet het al een heel jaar in de Waalse pers dat de Waalse partijen al van in het begin de NVA willen dumpen. De eerste pagina van Le Soir na de dag van de vorige verkiezingen was over "hoe een regering zonder de verkiezingsoverwinnaar aan Vlaamse kant te vormen", waar ben je dan eigenlijk mee bezig?

Het enige wat het hele jaar is gebeurt is de perceptie creëren dat de Waalse partijen over een staatshervorming willen praten met de NVA terwijl ze dat eigenlijk NIET willen.

En het is ook niet dat alle vlaamse partijen daarbij helpen, de spa bv begint over een Federale Unie. Allemaal leuk en wel maar daar heeft de kiezer geen goedkeuring voor gegeven, het lijkt mij meer dat de partij van de kameraden hun voorkeur voor dictaturiale methodes laten blijken.

Marxmannetje 23 april 2011 21:15

Klagen en er niks aan doen... Deden ze dat ook bij Tsjecho-Slowakije? Daar was het i.p.v. hier de middag direct splitsen zonder boe of ba en si en la.

Mr. Orange 23 april 2011 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5426058)
Klagen en er niks aan doen... Deden ze dat ook bij Tsjecho-Slowakije? Daar was het i.p.v. hier de middag direct splitsen zonder boe of ba en si en la.

Probleem is dat Franstaligen voorlopig in Belgie in hun zetel zitten. Ze hebben geen baat bij een gesplitst België een daarom is het status-quo voor hen al een overwinning.

Ze weigeren gewoon alles, en ze winnen. Daarom gaat het niet vooruit.

Mr. Orange 23 april 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaddyD (Bericht 5426264)
Tis wee de schild van de woalen, omdat de vloamen ni overien kuemen

Verre van mijn dialect, maar er zit grond van waarheid in... in zekere zin is er een alliantie tussen Franstaligen en Vlamingen die niet het einde van België wensen. Het zijn echter de Vlamingen die daar de som van betalen...

In dit opzicht betekent het dat Franstaligen in dit land hun kiezers veel beter diensten leveren dan Vlaamse politici...

Gwyndion 24 april 2011 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaddyD (Bericht 5426281)
die me ping ping, willen belgique ook behouden en daar heet iedereen zich no te schikken, de nva inclusief, of gene boef oep ale talloor.

Die met ping ping hebben gesteld dat er hervormingen nodig zijn en hun voorstellen komen overeen met deze van N-VA

louis1949 24 april 2011 04:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5426052)
Uw idiote belediging zegt meer over u dan over mij, ik ben niet de persoon die zegt dat een minderheid over een meerderheid mag regeren.

1/3 of iets meer dan 30% is ook het percentage van de inwoners dat de franstaligen vertegenwoordigen in dit land en die in de huidige regering een meerderheid hebben (Dat is 1/3 die over 2/3 regeert, is dat niet heel wiskundig eenvoudig?)

Daarnaast ik heb nergens gezegd dat 1 minderheid het land moet besturen (eerder het omgekeerde). Ik vindt het normaal dat een land democratisch zou moeten bestuurd worden en ik vind het ook heel normaal dat stemmen in een democratie een nut moet hebben.

ik snap niet dat je zo een oen nog antwoord ,gewoon negeren ,doet het meest pijn bij zo n eikels

Tja bepaalde Vlaamse partijen kunnen er ook niet aan doen dat de koning en de Waalse winnende partijen liever met de verliezers van de verkiezingen praten dan met de winnaars, iedereen ziet het al een heel jaar in de Waalse pers dat de Waalse partijen al van in het begin de NVA willen dumpen. De eerste pagina van Le Soir na de dag van de vorige verkiezingen was over "hoe een regering zonder de verkiezingsoverwinnaar aan Vlaamse kant te vormen", waar ben je dan eigenlijk mee bezig?

Het enige wat het hele jaar is gebeurt is de perceptie creëren dat de Waalse partijen over een staatshervorming willen praten met de NVA terwijl ze dat eigenlijk NIET willen.

En het is ook niet dat alle vlaamse partijen daarbij helpen, de spa bv begint over een Federale Unie. Allemaal leuk en wel maar daar heeft de kiezer geen goedkeuring voor gegeven, het lijkt mij meer dat de partij van de kameraden hun voorkeur voor dictaturiale methodes laten blijken.

De gemuilkorfde 24 april 2011 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 5425562)
Een beetje nederigheid zou onze premier en andere "vlaamse" politici in "de regering van kapotlopende zaken" niet misstaan, hebben zij niet net een zware pandoering gehad van de kiezer?

Die Vlaamse vod verdient de naam 'premier' niet, hij is een sterke man.
Heeft geen enkele democratische legitimiteit meer.
De Khadaffi van de Lage Landen.

stropke 24 april 2011 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5425583)
En nu?

"Rekkuuuuuuh en der bij blijvuuuuh, en allemaal mee etuuuuh" zou Sonneveld zeggen. :lol:

Henri1 24 april 2011 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaddyD (Bericht 5426325)
Je reinste flauwekul. Walen hebben helemaal geen meerderheid, mochten de vlamingen een front vormen. Ze hebben een meerderheid MET vlamingen. Uw indoctrinatie verblind u voor de naakte waarheid.

Kontengedraai, meerbepaald vlaams kontengedraai.

We leven in een Federale staat, hoeveel procent is het N-VA daar zwaar ?

De schoofzak 24 april 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5426402)
Kontengedraai, meerbepaald vlaams kontengedraai.

We leven in een Federale staat, hoeveel procent is het N-VA daar zwaar ?

Wel, laat mij dat uitdrukken in aantal stemmen, én in procenten:
nva is de grootste stemmenwinner, met 1.135.617 (17,6 %)
ps is de tweede met 849.543 ( 13,8 %)
Cd en V is de derde, met 707.986 ( 10,9 %)
de andere partijen zitten beneden de tien procentjes.

Henri1 24 april 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5426525)
Wel, laat mij dat uitdrukken in aantal stemmen, én in procenten:
nva is de grootste stemmenwinner, met 1.135.617 (17,6 %)
ps is de tweede met 849.543 ( 13,8 %)
Cd en V is de derde, met 707.986 ( 10,9 %)
de andere partijen zitten beneden de tien procentjes.

17,6 % dus ?

Verre van incontournable ?

fonne 24 april 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5426603)
17,6 % dus ?

Het is mogelijk om ze in te ruilen voor het Vlaams Belang, dat klopt.

De schoofzak 24 april 2011 13:12

Citaat:

17,6 % dus ?

Waarom gaan ze er dan niet omheen ?
(ik weet het antwoord, maar ik ga wachten tot jij je gedacht gezegd hebt hier)

djimi 24 april 2011 15:29

Citaat:

17,6 % dus ?

Zo op 't eerste gezicht en in theorie inderdaad verre van incontournable.

Bij nader inzien en in de praktijk blijkt dat contourner toch niet zó gemakkelijk te verlopen als sommigen wel zouden willen.

Daar zullen in elk geval nog een paar bochten van 180° graden voor nodig zijn.

Sommige politiekers hebben daar wel wat ervaring in.

Misschien komt het er dus toch nog van, wie weet?

respublica 24 april 2011 15:37

Citaat:

17,6 % dus ?

Om zonder hen te besturen en een tweederdemeerderheid te hebben, moet je maar liefst 8 (!) partijen hebben. Misschien zijn ze in theorie niet incontournable, maar wil je ooit een enigszins deftige regering op poten zetten, dan kan je niet om hen heen. Maar als belgicist is deftig bestuur vermoedelijk niet uw eerste prioriteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be