Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Weer een voorbeeld van multiculturele verrijking (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15434)

Peace 5 juni 2004 06:51

Citaat:

Journalist in levensgevaar na steekpartij in Brussels Zuidstation
Maurice Magis, journalist bij Journal du Mardi, is gisteren neergestoken nabij het Brusselse Zuidstation. Hij kreeg verschillende messteken en verkeert nog altijd in levensgevaar. De dader is ter beschikking gesteld van het gerecht, zegt Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin.

De zesenvijftigjarige Magis stapte omstreeks 17.20 uur donderdag naar het Zuidstation om vandaar de trein naar zijn woonst in Charleroi te nemen. Een Somaliër, die hem kruiste, haalde plots een mes boven en stak hem neer. De dader bergde nadien zijn mes rustig weer op en wandelde verder richting centrum. Een getuige volgde hem en verwittigde de politie die het verkeer op de Zuidlaan stond te regelen.

De zevenentwintigjarige Ahmed M.S. verzette zich niet tegen zijn arrestatie. Op het commissariaat vertelde hij dat hij zijn slachtoffer toevallig had uitgekozen en de misdaad had gepleegd om zo vlug mogelijk naar zijn land terug te keren gezien hij "genoeg had van België." De journalist verblijft nog altijd op de afdeling intensieve zorgen van het Sint-Pieterziekenhuis. Zijn toestand is zorgwekkend. (voc, belga)
Ik stem Vlaams Blok en ik weet waarom!

Raf 5 juni 2004 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:

Maurice Magis, journalist bij Journal du Mardi, is gisteren neergestoken nabij het Brusselse Zuidstation. Hij kreeg verschillende messteken en verkeert nog altijd in levensgevaar. De dader is ter beschikking gesteld van het gerecht, zegt Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin.

De zesenvijftigjarige Magis stapte omstreeks 17.20 uur donderdag naar het Zuidstation om vandaar de trein naar zijn woonst in Charleroi te nemen. Een Somaliër, die hem kruiste, haalde plots een mes boven en stak hem neer. De dader bergde nadien zijn mes rustig weer op en wandelde verder richting centrum. Een getuige volgde hem en verwittigde de politie die het verkeer op de Zuidlaan stond te regelen.

De zevenentwintigjarige Ahmed M.S. verzette zich niet tegen zijn arrestatie. Op het commissariaat vertelde hij dat hij zijn slachtoffer toevallig had uitgekozen en de misdaad had gepleegd om zo vlug mogelijk naar zijn land terug te keren gezien hij "genoeg had van België." De journalist verblijft nog altijd op de afdeling intensieve zorgen van het Sint-Pieterziekenhuis. Zijn toestand is zorgwekkend. (voc, belga)

Dit heeft niets met binnenlandse politiek te maken. Topic sluiten aub.

pope 5 juni 2004 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Ach zo, het geweld in ONZE straten door ALLOCHTONEN medeveroorzaakt door het ZIELIG ASIELBELEID is dus GÉÉN binnenlandse politieke kwestie? Vreemde gewaarwording aangezien veiligheid voor veruit ALLE partijen een programmapunt is.

Draai uw gat een beetje naar links, Elio komt eraan.

Peace 5 juni 2004 07:10

Citaat:

Citaat:

Dit is binnenlandse politiek beste Raf.

Dit is het gevolg van een verloedert vreemdelingenbeleid dat door onze binnenlandse politici jarenlang gevoerd is.

Dit voorval is er weer een meer in de eindeloze rij van voorbeelden die aantoont dat deze vreemdelingenpolitiek een ramp aan het worden is voor de mensen van dit land.

stab 5 juni 2004 07:14

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Hoe zo, voorbeelden (een Gentse rechter zou spreken van 'stavingsstukken') van multikulturele verrijking hebben geen politieke relevantie? :?:

circe 5 juni 2004 07:29

Citaat:

De zevenentwintigjarige Ahmed M.S. verzette zich niet tegen zijn arrestatie. Op het commissariaat vertelde hij dat hij zijn slachtoffer toevallig had uitgekozen en de misdaad had gepleegd om zo vlug mogelijk naar zijn land terug te keren gezien hij "genoeg had van België."
8O Die Somalier weet dat nog niet dat criminelen NIET naar hun land van afkomst worden teruggestuurd?

of erger nog: het is misschien een gelegaliseerde asielzoeker die zelf zijn terugkeerticketje moest betalen!

pope 5 juni 2004 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

De zevenentwintigjarige Ahmed M.S. verzette zich niet tegen zijn arrestatie. Op het commissariaat vertelde hij dat hij zijn slachtoffer toevallig had uitgekozen en de misdaad had gepleegd om zo vlug mogelijk naar zijn land terug te keren gezien hij "genoeg had van België."
8O Die Somalier weet dat nog niet dat criminelen NIET naar hun land van afkomst worden teruggestuurd?

of erger nog: het is misschien een gelegaliseerde asielzoeker die zelf zijn terugkeerticketje moest betalen!

Ecolo-Durant en de PS zullen in ieder geval hun best doen om hem hier te houden.

jehann 5 juni 2004 07:50

Citaat:

Citaat:

Dit is het gevolg van een verloedert vreemdelingenbeleid dat door onze binnenlandse politici jarenlang gevoerd is.

Dit voorval is er weer een meer in de eindeloze rij van voorbeelden die aantoont dat deze vreemdelingenpolitiek een ramp aan het worden is voor de mensen van dit land.

Dus duidelijk dat dit hoort bij vreemdelingenpolitiek.

Peace 5 juni 2004 07:54

Weer iemand uit de islam?

De officiele staatsgodsdienst in Somalie is de islam. Het valt daarom en omwille van de aard van de naam van deze man aan te nemen, dat hij aanhanger is van deze godsdienst.
Het valt steeds meer op dat er in het bijzonder in deze godsdienst een steeds groter wordend geweld potentieel aanwezig is.
Verdedigers van de islam beweren steeds dat het maar een kleine groep uit de islam is die misdaden en terrorisme pleegt. Echter worden wij elke dag opnieuw weer met de neus op de feiten geduwd en zien wij wereldwijd dat het niet om enkelingen gaat maar dat de islam en het geweld nauw met elkaar verweven blijken te zijn.

Ik zou het zo uitdrukken. Er zitten niet enkele rotte appelen in de mand, maar de mand zelf is rot!

Ik kan daar enkel uit concluderen dat er in regeringskringen eens ernstig over nagedacht moet worden of de islam wel integreerbaar is in het westen.
Het multiculturele experiment eist steeds meer slachtoffers.
Wanneer is de druppel bereikt die de emmer doet overlopen?

Peace 5 juni 2004 07:55

Dubbele posting

Peace 5 juni 2004 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jehann
Citaat:

Dus duidelijk dat dit hoort bij vreemdelingenpolitiek.

Vreemdelingenpolitiek is gelijk aan binnenlandse politiek of is het vreemdelingenprobleem misschien geen binnenlands probleem???

Spolpoel 5 juni 2004 08:04

[quote="circe"]
Citaat:

Erger, hij weet blijkbaar nog niet dat volgens de Belgische gerechtelijke geplogenheden criminele allochtonen sneller terug op de stoep van het commissariaat staan dan hun slachtoffer en dat een gevangenisstraf er zelfs voor hem niet in zit.
Gelukkig zal hij d'r wel op de één of andere manier snel een financiële compensatie aan overhouden : wedden dat er al een legertje multikuladvocaten klaar staan om hem op kosten van de belastingbetaler te verdedigen. Arme Ahmed is immers het slachtoffer geworden van de maatschappij, hetgeen hem geestelijke en emotionele schade aanbracht, hetgeen weer goed is voor een levenslange ziekenkasuitkering. Het komt dus nog goed voor hem : hij zal zijn retourticketje kunnen betalen uit zak van de belastingbetaler.

stab 5 juni 2004 08:09

Hoe zit het ondertussen met het SLACHTOFFER? Ik bedoel wel : de joernalist. :x

pope 5 juni 2004 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab
Hoe zit het ondertussen met het SLACHTOFFER? Ik bedoel wel : de joernalist. :x

Is MAAR een Belg, verdwijnt dus naar de achtergrond wegens niet belangrijk genoeg.
Net zoals de vulgaire moord op een Belgische 'arts zonder grenzen' maar een vermelding waard was in het VRT-journaal.

ancapa 5 juni 2004 08:21

Citaat:

Citaat:

Zuidstation ? Brussel ? Niets te maken met binnenlandse politiek 8O

Brussel is nog altijd België :evil:

jef 5 juni 2004 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Zuidstation ? Brussel ? Niets te maken met binnenlandse politiek 8O

Brussel is nog altijd België :evil:

Normaal gezien wel, maar wanneer ge daar rondkijkt is het toch mogelijk dat men begint te twijfelen.

boer_bavo 5 juni 2004 09:02

Citaat:

Citaat:

Omdat het blok iemand op de lijst zet die in tegenstelling tot deze Somaliër niet 1 maar meerdere mensen het ziekenhuis in sloeg?

Raf 5 juni 2004 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:

Ach zo, het geweld in ONZE straten door ALLOCHTONEN medeveroorzaakt door het ZIELIG ASIELBELEID is dus GÉÉN binnenlandse politieke kwestie? Vreemde gewaarwording aangezien veiligheid voor veruit ALLE partijen een programmapunt is.

Het posten van fait divers heeft niet met binnenlandse politiek te maken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pope
Draai uw gat een beetje naar links, Elio komt eraan.

Probeer eens wat meer op de bal en wat minder op de man te spelen... :roll:

Raf 5 juni 2004 09:06

Citaat:

Citaat:

Dit voorbeeld toont helemaal niets aan buiten het feit dat jij door het posten van dergelijke fait divers meewerkt aan het demoniseren van allochtonen. Dit heeft zelfs niets met vreemdelingenpolitiek te maken, net zomin als die dolle Vlaams Blokschutter van vorige week...

Attiladehun 5 juni 2004 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

Omdat het blok iemand op de lijst zet die in tegenstelling tot deze Somaliër niet 1 maar meerdere mensen het ziekenhuis in sloeg?

Heeft hij enkel geslagen, die Somaliër? Of heeft hij met een mes levensgevaarlijke wonden toegebracht? Of is dat hetzelfde voor u? 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be