![]() |
Ierland: REAL IRA is duidelijk.
Citaat:
't Zit er bovenarms op in Ierland. En het gekke is weer... dat ik de analyse voor een groot stuk volg. |
Deze is ook goed:
New Proclamation, read at Afri Event in Arbour Hill, Easter Monday IRISHMEN AND IRISHWOMEN: In the name of the Markets and not of the dead generations from whom she receives her old tradition of nationhood, Ireland, through us, summons her children to our interests and strikes for her enslavement to debt. |
Het is een grote stap vooruit dat ze hun aandacht richten op de corrupte bankiers. Of geweld daarbij nu nuttig is betwijfel ik. Op dit moment zouden ze vooral een brede basisbeweging van republikeinse soevereinisten moeten uitbouwen.
Aan de andere kant werd Ierland (zowel de Vrijstaat als het noorden) rechtstreeks onder de dwangbuis van de financiële elite gezet, wat verzet in ieder geval legitiem maakt, met alle middelen die nodig zijn. Aangezien oproepen tot 'preventieve interventie' tegenwoordig toch mag roep ik bij deze de Real IRA alvast op om een 'preventieve interventie' te doen op Mervyn King en David Cameron. 8-) |
Je kunt gewapende acties niet meer verdedigen. Het gat waar Ierland in gevallen is, ontstond inderdaad uit rovende en frauderende bankiers. Veel Amerikaanse Ieren wilden weer terug naar hun land maar de VS bankfraude maakte dat niet mogelijk en de hele onroerend goed markt, waar een ieder zich op stortte zakte volledig in elkaar.
Ierland is altijd een zwak economisch land geweest om dat het eeuwen lang door de Britten is uitgeplunderd. Het geld dat ze zijn kwijtgeraakt aan verkeerde speculaties en beleggingen komt nooit meer terug. En evenals Griekenland en Portugal kan het land deze verliezen compenseren, niet nu en niet in de toekomst, want het land heeft geen assets, het heeft niets. Een paar koeien en wat schapen. En Ryan Air. |
Citaat:
|
De overgrote meerderheid van de Noord-Ieren willen in vrede leven. Ik hoop dat die dissidente groepen het vredesproces niet gaan verpesten :?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon een bende verwerpelijke en bloeddorstige terroristen.
|
Een beetje zoals de Britse regering zelf dus.
|
Citaat:
|
Irrelevant. De Britse regering heeft veel meer doden op haar geweten dan de IRA en de Real IRA samen.
|
Citaat:
|
Dat voor u honderdduizenden moorden perfect legaal zijn als ze door flikken of regeringen worden gepleegd is uw probleem, niet het mijne.
|
Citaat:
|
Citaat:
Laten we het anders eens over de harde cijfers hebben. Leg de doden veroorzaakt door de RIRA eens naast de doden die gevallen zijn in Irak, Afganistan, Libië en een rits andere 'humanitaire interventies' waar de regering van Londen aan mee deed. |
Citaat:
oorlogen tegen de Verenigde Republiek, de interventieveldtochten in de pas onstane Sovjet Unie, de Boerenoorlog e.a. koloniale oorlogen... Nationalisme heeft bloed aan de handen - en of ! Maar wat is er zinnig aan het verdedigen van het geweld van diegenen die we als onze vrienden, of ten minste als vijanden van onze vijanden beschouwen en tegelijk stellen dat we tegen geweld zijn ? Zou het niet schoon en fijn zijn om vanaf nu staatshoofden die op geweldadige wijze regeren zo vlug mogelijk voor een rechter te slepen ? Ik hou wel van de filosofie van Garzon :pakken die je kan krijgen ! Naar het schijnt beginnen figuren zoals een Assad hier werkelijk wakker van te liggen ! |
Voor welke rechter precies? Soms liggen de machtsverhoudingen zo dat je maar één keuze meer hebt en dat is dictaturen fysiek elimineren. Pacifisme is een hoop kleinburgerlijke nonsens. Het soort hypocriet gezeik dat heel boos het vingertje op steekt tegen het klein grut dat niet binnen de lijntjes kleurt maar braaf knikt wanneer de grote baas zegt dat er ergens Democratie moet geïmporteerd worden.
|
:cheer: god shave the queen :cheer:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be