Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een van de redenen waarom het Weverke zo populair is. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154450)

De schoofzak 27 april 2011 07:45

Een van de redenen waarom het Weverke zo populair is.

Ik las net in De Standaard de rubriek 'Kreten en Gefluister'.

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=PV39C8Q5

meer bepaald het paragraafje dat ik hieronder in quote weergeef.

De reactie van het Weverke is toch subliem.

Venijnig juist ("waar houden die academici zich in hemelsnaam mee bezig maar vooral, waar houden jullie journalisten zich in hemelsnaam mee bezig", gezegd zonder woorden maar des te beter verstaan)

Weergaloze humor met dubbele bodem ("als jullie bedoelen dat ik vind van mezelf dat ik vaak of altijd gelijk heb, dan moet ik jullie gelijk geven", eveneens gezegd op een meer dan smakelijke wijze).

Citaat:

Bart De Wever heeft een laag zelfvertrouwen. Tot die verrassende conclusie komt onderzoeker Tobias Van Assche (UA) na een analyse van De Wevers woordgebruik. Hij praat volgens het onderzoek weinig over zichzelf, maar refereert vaak aan zijn partij. De Wever reageert laconiek. ‘Als die academicus bedoelt dat ik bescheiden ben, dan heeft hij gelijk.'
Volgens mij appreciëren heel wat Vlamingen zulk taalgebruik, en draagt dit bij tot de populariteit van de nva.
Juist of juist ?

Fieseler 27 april 2011 08:01

Uw linkje werkt niet Schooffie omdat enkel Standaard abonnees toegang hebben...en daar ik nog liever dood val dan een bijhuis van De Morgen te sponsoren behoor ik uiteraard fier tot de niet abonnees.

Boduo 27 april 2011 08:03

! ! !

;-)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5430590)

Venijnig juist ("waar houden die academici zich in hemelsnaam mee bezig maar vooral, waar houden jullie journalisten zich in hemelsnaam mee bezig", gezegd zonder woorden maar des te beter verstaan)

Weergaloze humor met dubbele bodem ("als jullie bedoelen dat ik vind van mezelf dat ik vaak of altijd gelijk heb, dan moet ik jullie gelijk geven", eveneens gezegd op een meer dan smakelijke wijze).

Volgens mij appreciëren heel wat Vlamingen zulk taalgebruik, en draagt dit bij tot de populariteit van de nva.
Juist of juist ?

Juist én juist...

Snerror 27 april 2011 08:13

Zou kunnen, en dan? Is hij dan nu 'ontmaskerd'?

FaanHollevoet 27 april 2011 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5430599)
Uw linkje werkt niet Schooffie omdat enkel Standaard abonnees toegang hebben...en daar ik nog liever dood val dan een bijhuis van De Morgen te sponsoren behoor ik uiteraard fier tot de niet abonnees.

Idd, de morgen, laatste nieuws en al hetgeen dat er trekjes van heeft is zever.

Txiki 27 april 2011 09:09

:lolabove: omdat een politicus refereert aan zijn partij, zou hij een laag zelfvertrouwen hebben?

wetenschapper van m'n kl****, ja

Vette Pois(s)on 27 april 2011 09:13

Populair klinkt zo goedkoop.

Dewever overklast op zijn gemak de ganse belgische politieke wereld.

en dat hij de rede (jawel) aan zijn kant heeft, maakt het nog zoveel gemakkelijker.

Al de tegenwerking is niet meer dan wanhoop en angst.

De schoofzak 27 april 2011 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5430599)

Ik begrijp dat. (alhoewel ...)
Maar ondertussen heeft het Weverke die pseudo-wetenschapper toch maar mooi in zijn hemd gezet, en heel wat glimlachen op Vlaamse gezichten teweeg gebracht.

(... alhoewel, om je 'vijand' een hak te zetten, moet je hem kunnen doorgronden ...)

Fieseler 27 april 2011 14:19

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5430683)
Ik begrijp dat. (alhoewel ...)
Maar ondertussen heeft het Weverke die pseudo-wetenschapper toch maar mooi in zijn hemd gezet, en heel wat glimlachen op Vlaamse gezichten teweeg gebracht.

Dus: in plaats een een kleine quote te plaatsen liefst het ganse artikel...Fi dankt u bij voorbaat...;-)

Citaat:

(... alhoewel, om je 'vijand' een hak te zetten, moet je hem kunnen doorgronden ...)
Om de non argumenten, de framing, de "we hebben het aan "de mensen" gevraagd", enz te doorgronden van de linksgemonopoliseerde media te lezen heb ik geen abonnement nodig...

Amon_Re 27 april 2011 14:34

Citaat:

Juist of juist ?

De enige reden dat ik achter BDW sta is zijn standvastigheid. Zijn taalgebruik boeit me weinig, en ik ben het zelfs niet eens met die man op verschillende punten, maar ik heb liever iemand die standvastig is en woord houdt, dan te stemmen op een wezel wiens programma me misschien beter ligt, maar wie ik niet kan vertrouwen.

Bij BDW weet ge waar ge u aan kunt verwachten, dat is uniek in de Belgische politiek.

Tejokus 27 april 2011 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5430605)
Zou kunnen, en dan? Is hij dan nu 'ontmaskerd'?

30 april zal cruciaal zijn ;)
Bart zal woord houden?

Zal dan alles stoppen? Gaan we dan opnieuw beginnen?
Of gaan we ons voorbereiden op nieuwe verkiezingen?

Persoonlijk vind ik de uitspraak van Bracke zinloos:
"De NV-A gaat nu het heft zelf in handen nemen".
Daar kwam het toch op neer.
Waarom zinloos?
Het gaat toch niet, de Walen willen niet, de Brusselaars willen niet, de rest
van de Vlamingen willen niet en de Vlamingen hebben meer ruzie met
elkaar dan wat anders.

bgf324 27 april 2011 14:43

Citaat:

Juist of juist ?

Als je bedoeld dat het volk liever een bescheiden nationalistische politicus heeft in plaats van een dikke nek van de Open VLD ... dan vind ik dat volkomen normaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be