DONG ZHUO |
28 april 2011 22:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
(Bericht 5433851)
Zeer bizar.
Dat valt m.i. toch over de wet die zegt dat je niet met je gezicht verborgen over straat mag.
Of werd hier weer een uitzondering gemaakt in naam van massa-irrationaliteit, religie genoemd en die maakt dat heel Nederland aan de halal-kaas zit? :?
|
Kijk.... dat snap k'ik nu niet sé...
zo'n 40 jaar geleden, toen de gastjes van een jaar of 15 tijdens Aalst karnaval nog rondliepen met een zelfgemaakte zwarte pinnemuts en een zwarte cape... ha ja, gemakkelijk én goeikoop verkleed én onherkenbaar heeft er ne keer ne kwistenbiebel iemand met een mes neergestoken of toch zéér zwaar gekwetst en.... hopla op één, twéé, drie werd er een reglement uitgezet door den burgemeester van onze stad dat "burka's-avant-la-lettre" niet meer toegelaten werden en iederéén begreep de situatie en was het roerend eens dat (zélfs als ge u verkleed) uw gezicht herkenbaar moest zijn, ook met carnaval....
vééle jaren later echter, anno 2011, zijn er kwistenbiebels die zichzelf samen met iederéén die in een straal van 50meter rond hen staat willen meesleuren in de verdoemenis en zichzélf laten ontploffen met springstof die ze handig verborgen houden onder hun zwart kleed...... en dan zijn er nog politiekers die zich op hun gemak voelen als er een "persoon" (vrouw of man ??? ra ra wie of wat zit er onder de zwarte linnenzak?) totaal onherkenbaar én buiten de carnavalperiode in zo een outfitteke naast hun komt staan.... awèl ik voel mij HELEMAAL NIET op mijn gemak in zo'n situatie en k'denk niet dat ik den énigen ben !
t'is maar goed dat ze het verbod erdoor gekregen hebben !
|