![]() |
Wetgeving omtrent echtscheiding dringend wijzigen
Ik wou deze problematiek nog eens onder de aandacht brengen, naar aanleiding van:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-600-euro.aspx titel: Scheiden kost gemiddeld 5.600 euro Mijn visie is en blijft dat ik voorstander ben van de allereenvoudigste oplossing: de overheid heeft geen fluit te maken met mijn private liefdesleven, en daarom zou het burgerlijk huwelijk best afgeschaft worden. De overheid moet natuurlijk wel een aantal zaken blijven aanmoedigen (sponsoren), zoals vb. de vormen van solidariteit tussen twee mensen (vb. één van hen werkt tijdelijk niet of deeltijds bij opvoeding kinderen; vb. delen van pensioen, ook na overlijden van een van de twee ...) Deze aanmoediging door de overheid, kan echter perfect zonder dat burgerlijk huwelijk, vb. door aanduiding per belastingsjaar welke begunstigde in aanmerking komt. Huwelijken blijven dan het terrein van private organisaties, die er een mooie show van kunnen maken, maar niet meer dan dat. Ik ben me ervan bewust dat mijn visie (nog) niet zo erg leeft bij de mensen, en dus zeker niet voor vandaag of voor morgen in uitvoering kan gaan. In afwachting moeten de parlementairen dan maar oplapwerk doen; maar wel dringend aub, want weinig mensen kunnen die kosten dragen, en ... zoals steeds zijn de zwakkere partijen (zwak financieel, kinderen ..) die de boter opgegeten hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en we hebben nog vele jaren voor de boeg. Stilstand is in elk geval achteruitgaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be