Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   We are living in 1984 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154646)

Gun 1 mei 2011 14:34

We are living in 1984

Politiecommisaris Westkust: "Iedereen heeft recht op privacy" ... "Iedereen is een potentiele verdachte" ... "De burger is verdacht tot bewijs van het tegendeel" ...

Waar gaan we naartoe? Back to 1984
En de brave burger blijft dit slikken?

We are living in 1984

HIER

eno2 1 mei 2011 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 5436916)
Politiecommisaris Westkust: "Iedereen heeft recht op privacy" ... "Iedereen is een potentiele verdachte" ... "De burger is verdacht tot bewijs van het tegendeel" ...

Waar gaan we naartoe? Back to 1984
En de brave burger blijft dit slikken?

We are living in 1984

HIER

Klopt.
En helaas niet alleen aan de Westkust.

Maar wie stoort zich eraan?

Het is goed voor het veilgheidsgevoel...

Gun 1 mei 2011 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5437130)
Klopt.
En helaas niet alleen aan de Westkust.

Maar wie stoort zich eraan?

Het is goed voor het veilgheidsgevoel...

Euh?
Goed?

bgf324 1 mei 2011 18:34

Die privacymaatregelen beginnen mijn keel uit te hangen. Is een excuus van criminelen.
Iemand die niets te verbergen heeft, is ook niet bang voor de schending van de privacy.

kameleon 1 mei 2011 18:38

Ik zou mij daar wel zorgen over maken.
Als ge uw broek niet wilt afsteken als de politie dat vraagt, verberg je dus iets ?

Henri1 1 mei 2011 18:42

Ik vind het welletjes geweest.

Big Brother heeft er geen zaken mee waar ik uithang en met wie.

Iedereen die anders beweert is lid van één of andere sekte.

bgf324 1 mei 2011 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5437201)
Als ge uw broek niet wilt afsteken als de politie dat vraagt, verberg je dus iets ?

En of ik daar wat verberg ;-)

Gun 1 mei 2011 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5437206)

²

omaplop 1 mei 2011 19:20

En denk je dat dat nieuw is? Reeds minstens 30 jaar weten ze bv wie door de Kennedytunnel rijdt,

O,nze privacy moet wijken wegens het lakse gedrag van onze politici; Wie vooral is de oorzaak van de hoge criminaliteit??

Het is kiezen of delen: een beetje meer veiligheid voor de brave burger in ruil voor minder privacy!!

Bob 1 mei 2011 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5437191)
Die privacymaatregelen beginnen mijn keel uit te hangen. Is een excuus van criminelen.
Iemand die niets te verbergen heeft, imisbruikers ook niet bang voor de schending van de privacy.

Of we het nu graag hebben of niet, big brother is in opmars, en is niet meer te stuiten. Met al zijn voor en nadelen.
Zo maken belastingsontduikers zich zorgen over het opheffen van het bankgeheim, zo maken criminelen zich zorgen over een dna-paspoort, zo maken misbruikers van de sociale zekerheid zich zorgen over een koppeling van alle databanken, zo maken winkeliers zich zorgen over een verzegeld cashregister... En allemaal schreeuwen ze "pravicy". En hoe harder ze pravicy roepen, hoe meer ze te verbergen hebben.

eno2 1 mei 2011 20:09

Citaat:

Iemand die niets te verbergen heeft, is ook niet bang voor de schending van de privacy.

tot zijn privacy geschonden wordt om hen ten onrechte te beschuldigen
of te vervolgen

eno2 1 mei 2011 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5437201)

Ja, ze spannen graag het paard voor de kar.

eno2 1 mei 2011 20:12

Citaat:

Sla alle camara's kapot!

Wraak op Big Brother!

eno2 1 mei 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5437279)
Of we het nu graag hebben of niet, big brother is in opmars, en is niet meer te stuiten. Met al zijn voor en nadelen.
Zo maken belastingsontduikers zich zorgen over het opheffen van het bankgeheim, zo maken criminelen zich zorgen over een dna-paspoort, zo maken misbruikers van de sociale zekerheid zich zorgen over een koppeling van alle databanken, zo maken winkeliers zich zorgen over een verzegeld cashregister... En allemaal schreeuwen ze "pravicy". En hoe harder ze pravicy roepen, hoe meer ze te verbergen hebben.

Of hoe meer ze advocaat zijn van de privacy-rechten.

Skjaergaard 1 mei 2011 20:57

Citaat:

De rechten van verdediging beginnen mijn keel uit te hangen. Is een excuus van criminelen.
Wie niets gedaan heeft, zal niet bang moeten zijn dat zijn rechten van verdediging geschonden worden.

De schoofzak 1 mei 2011 21:42

Wat betreft bedreiging van de privacy, is het mijn gedacht dat we veel meer te vrezen hebben van de pers, dan van de overheid.

En uit sommige details van de actualiteit, denk ik vaak dat er niet genoeg big brother is:
een zwarte priester heeft een volledige dubbel leven (kan me niet schelen), met één als paster (betaald door de staat) en één als werkloze of ocmw steuntrekker ..
mensen die tegelijk dop en ziekenkas trekken ..
mensen die nog veel boetes moeten betalen, maar terugtrekken van de inkomstenbelastingen ..
twee jarenlange doppers die meerdere huizen kunnen aankopen (Dutroux) ..
banken die geïntoxiceerde producten kunnen aankopen ..

filosoof 1 mei 2011 22:05

Citaat:

²

Gun 4 mei 2011 12:46

Citaat:

Euh ... U mean this?

Snerror 4 mei 2011 13:00

Thuis moet je inderdaad privacy hebben. Maar op het station, het marktplein en tal van andere openbare plaatsen heb je sowieso geen privacy...

eno2 4 mei 2011 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5440920)
Thuis moet je inderdaad privacy hebben. Maar op het station, het marktplein en tal van andere openbare plaatsen heb je sowieso geen privacy...

Euh?

iedereen laat me met rust:-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be