Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Delmotte wil geen verarming van wallonie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154724)

jodewa 3 mei 2011 20:01

Delmotte wil geen verarming van wallonie

Deze morgen meldde radio 1 dat Delmotte hoegenaamd geen verarming wil van het franstalig landsgedeelte.
Met andere woorden we mogen doen wat we willen zolang we hun blijven toestoppen.
Ik heb een ander idee:
Integrale inning van belastingen per deelstaat Vlaanderen - Brussel/franstalige gemeenschap - Wallonie.
Zo ook de begroting opmaken en vandaar uit europa en de federale regering sponsoren. Met dien verstande dat er in verhouding per inwoner evenveel "gegeven" wordt door elke deelstaat.
Eigenlijk te simpel om los te lopen, maar dat daar nog geen enkele "intellectuele" politieker aan gedacht heeft zie?
De toekomst laat zich wel raden zeker?
Vlaanderen rijk en de rest arm....

bgf324 3 mei 2011 20:08

Bon, dan stel ik voor de Vlaamse daklozen de villa van Delmotte gaan plunderen. Kwestie van de verarming tegen te gaan.

Boduo 3 mei 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5440072)
Deze morgen meldde radio 1 dat Delmotte hoegenaamd geen verarming wil van het franstalig landsgedeelte.
Met andere woorden we mogen doen wat we willen zolang we hun blijven toestoppen.
Ik heb een ander idee:
Integrale inning van belastingen per deelstaat Vlaanderen - Brussel/franstalige gemeenschap - Wallonie.
Zo ook de begroting opmaken en vandaar uit europa en de federale regering sponsoren. Met dien verstande dat er in verhouding per inwoner evenveel "gegeven" wordt door elke deelstaat.
Eigenlijk te simpel om los te lopen, maar dat daar nog geen enkele "intellectuele" politieker aan gedacht heeft zie?

Peeters wil geen verarming van Vlaanderen !

Onze Vlaamse regering heeft weer een begroting zoals het hoort: in evenwicht, zelfs met een "overschot". Van dat overschot gaat 65.000.000 € naar onderzoek en ontwikkeling: proficiat ! Zo moet het zijn !!!

:| :evil: :|

De schoofzak 3 mei 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5440072)
Ik heb een ander idee:

En geen enkele journalist die hem de vraag stelt of hij dan akkoord is dat Vlaanderen als enige verarmt.

Svennies 3 mei 2011 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5440166)
En geen enkele journalist die hem de vraag stelt of hij dan akkoord is dat Vlaanderen als enige verarmt.

Over zekerheden dienen immers géén vragen te worden gesteld mijn beste...

Voor de franstaligen is dat de normaalste zaak van de wereld....

Gwyndion 3 mei 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5440097)
Peeters wil geen verarming van Vlaanderen !

Onze Vlaamse regering heeft weer een begroting zoals het hoort: in evenwicht, zelfs met een "overschot". Van dat overschot gaat 65.000.000 € naar onderzoek en ontwikkeling: proficiat ! Zo moet het zijn !!!

:| :evil: :|

Absoluut niet, het bedrag dat naar R&D gaat in Vlaanderen is lachwekkend laag voor een streek die denkt zich te richten op een hoogtechnologische economie. Elke euro extra is positief natuurlijk maar op zich is het te weinig en niet structureel genoeg.

brother paul 3 mei 2011 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5440087)
Bon, dan stel ik voor de Vlaamse daklozen de villa van Delmotte gaan plunderen. Kwestie van de verarming tegen te gaan.

we kunnen ook alle arme vlamingen naar wallonie sturen, dan heb je automatisch een solidariteit met de vlamingen via deze clawback.

de truuk zou kunnen zijn, je maakt een 'leefbelasting van 400euro per maand' om gewoon in vlaanderen te verblijven.
Die belasting wordt verminderd doordat de werkende vlaming een 'refund' krijgt bovenop zijn loon van 400euro per maand.

Netto is de werkende vlaming even rijk, en de niet werkende vlaming 400euro armer. Wat hem voldoende zal motiveren om te verhuizen naar wallonie.

Txiki 4 mei 2011 08:01

:cheer: hoera! een doorbraak! :cheer:

De schoofzak 4 mei 2011 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5440200)
Absoluut niet, het bedrag dat naar R&D gaat in Vlaanderen is lachwekkend laag voor een streek die denkt zich te richten op een hoogtechnologische economie. Elke euro extra is positief natuurlijk maar op zich is het te weinig en niet structureel genoeg.

En jij vindt dat deze gedachte past in deze draad (zelfs zonder eventjes te melden dat je off topic gaat) ?

De schoofzak 4 mei 2011 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5440202)
we kunnen ook alle arme vlamingen naar wallonie sturen, dan heb je automatisch een solidariteit met de vlamingen via deze clawback.

de truuk zou kunnen zijn, je maakt een 'leefbelasting van 400euro per maand' om gewoon in vlaanderen te verblijven.
Die belasting wordt verminderd doordat de werkende vlaming een 'refund' krijgt bovenop zijn loon van 400euro per maand.

Netto is de werkende vlaming even rijk, en de niet werkende vlaming 400euro armer. Wat hem voldoende zal motiveren om te verhuizen naar wallonie.

Dat maakt mij, als gepensionneerde, 400 € armer, per maand.
Ewel, en toch ben ik akkoord. Dat bedrag is voor mij persoonlijk het waard als we daarmee Vlaanderen onafhankelijk krijgen.

brother paul 4 mei 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5440694)
Dat maakt mij, als gepensionneerde, 400 € armer, per maand.
Ewel, en toch ben ik akkoord. Dat bedrag is voor mij persoonlijk het waard als we daarmee Vlaanderen onafhankelijk krijgen.

alé nog een clausuleke:
dat gaat natuurlijk niet voor de pensioenen, tenzij ambtenarenpensioenen.

guido 007 4 mei 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5440723)
alé nog een clausuleke:
dat gaat natuurlijk niet voor de pensioenen, tenzij ambtenarenpensioenen.

Dan geldt het toch voor Schoofie.

brother paul 4 mei 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5440745)
Dan geldt het toch voor Schoofie.

ja sorry ik moet consequent blijven in de redenering

ik vind dat
1° arbeid moet onlast worden, en lasten op netwerken, energie , en consumptie van delfstoffen moet geheven worden, te betalen door de consument en niet door de export. Een arme chinees moet niet onze sociale zekerheid betalen, en chinese productie zonder lasten mag een 'corrigerende taks' krijgen versus de consument, het is finaal de belgische consument die alles moet betalen..
we moeten streven naar equitaxerende systemen, die energie evenveel belasten als de oplossing om minder energie te verbruiken. Die de garagist of hersteldienst evenveel belasten als de productie van de wagen of electronica in china.

2° ik vind dat het ambtenarenkorps hun pensioenlast een 'molensteen' is aan de nek van de regering. Dus die molensteen mag overgeheveld worden naar de gewone pensioenkas, en de ambtenaren mogen solidair zijn met de privépensioenen. En dan kunnen we samen weer groeien. Dat gaat dus niet over de kleine pensioenen, maar wel over de dubbeldikke pensioenen die het gemiddele pensioen van de ambtenaar op 2000euro doen klokken. In éénzelfde adem vind ik dat alle gelijkstellende systemen best afgeschaft worden. Als iemand 35jaar werkt en 5jaar dopt moet hij volgens mij nog 5 jaar werken vooraleer hij zijn pensioen kan krijgen.

3° ik vind dat het systeem van steungeven moet omgezet worden naar leningen, van de staat aan de burger die afgelost worden door te werken en belastingen te betalen.

De schoofzak 4 mei 2011 11:27

Geen probleem, zoals reeds gezeit.

Ik ga niet verhuizen naar Walenland omwille van die 400 €. Ik betaal voor de goede zaak.

(een buitenverblijf in de Ardennen, dat blijft er wel inzitten, ik heb niks tegen die mensen of die streek rechtstreeks ...)

Amon_Re 4 mei 2011 11:31

Ik heb er eigenlijk al vaker aan gedacht om te verhuizen naar Wallonië, naar't schijnt is het leven er goedkoper

De schoofzak 4 mei 2011 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5440801)
Ik heb er eigenlijk al vaker aan gedacht om te verhuizen naar Wallonië, naar't schijnt is het leven er goedkoper

En die lokale inwoners daar, man man ! Slim dat die zijn.
Een voorbeeldje: iedere kleine van 5 jaar spreekt daar al bijna perfect Frans. Dat ziet ge toch niet in onze boerendorpjes en dito steden.

Amon_Re 4 mei 2011 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5440815)
En die lokale inwoners daar, man man ! Slim dat die zijn.
Een voorbeeldje: iedere kleine van 5 jaar spreekt daar al bijna perfect Frans. Dat ziet ge toch niet in onze boerendorpjes en dito steden.

die mensen zijn lekker relax jong, ik zit wel vaker in Wallonië als ik wil ontstressen :P

Bollywood 4 mei 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5440753)
2° In éénzelfde adem vind ik dat alle gelijkstellende systemen best afgeschaft worden. Als iemand 35jaar werkt en 5jaar dopt moet hij volgens mij nog 5 jaar werken vooraleer hij zijn pensioen kan krijgen.

Of actuarieel gereduceerd over 5 jaar.

Fieseler 4 mei 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5440818)
die mensen zijn lekker relax jong, ik zit wel vaker in Wallonië als ik wil ontstressen :P

moi aussi...

daiwa 4 mei 2011 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5440166)

Het is niet de bedoeling van de media, integendeel zelfs, nog meer Vlamingen wakker te maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be