![]() |
Delmotte wil geen verarming van wallonie
Deze morgen meldde radio 1 dat Delmotte hoegenaamd geen verarming wil van het franstalig landsgedeelte.
Met andere woorden we mogen doen wat we willen zolang we hun blijven toestoppen. Ik heb een ander idee: Integrale inning van belastingen per deelstaat Vlaanderen - Brussel/franstalige gemeenschap - Wallonie. Zo ook de begroting opmaken en vandaar uit europa en de federale regering sponsoren. Met dien verstande dat er in verhouding per inwoner evenveel "gegeven" wordt door elke deelstaat. Eigenlijk te simpel om los te lopen, maar dat daar nog geen enkele "intellectuele" politieker aan gedacht heeft zie? De toekomst laat zich wel raden zeker? Vlaanderen rijk en de rest arm.... |
Bon, dan stel ik voor de Vlaamse daklozen de villa van Delmotte gaan plunderen. Kwestie van de verarming tegen te gaan.
|
Citaat:
Onze Vlaamse regering heeft weer een begroting zoals het hoort: in evenwicht, zelfs met een "overschot". Van dat overschot gaat 65.000.000 € naar onderzoek en ontwikkeling: proficiat ! Zo moet het zijn !!! :| :evil: :| |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de franstaligen is dat de normaalste zaak van de wereld.... |
Citaat:
|
Citaat:
de truuk zou kunnen zijn, je maakt een 'leefbelasting van 400euro per maand' om gewoon in vlaanderen te verblijven. Die belasting wordt verminderd doordat de werkende vlaming een 'refund' krijgt bovenop zijn loon van 400euro per maand. Netto is de werkende vlaming even rijk, en de niet werkende vlaming 400euro armer. Wat hem voldoende zal motiveren om te verhuizen naar wallonie. |
:cheer: hoera! een doorbraak! :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ewel, en toch ben ik akkoord. Dat bedrag is voor mij persoonlijk het waard als we daarmee Vlaanderen onafhankelijk krijgen. |
Citaat:
dat gaat natuurlijk niet voor de pensioenen, tenzij ambtenarenpensioenen. |
Citaat:
|
Citaat:
ik vind dat 1° arbeid moet onlast worden, en lasten op netwerken, energie , en consumptie van delfstoffen moet geheven worden, te betalen door de consument en niet door de export. Een arme chinees moet niet onze sociale zekerheid betalen, en chinese productie zonder lasten mag een 'corrigerende taks' krijgen versus de consument, het is finaal de belgische consument die alles moet betalen.. we moeten streven naar equitaxerende systemen, die energie evenveel belasten als de oplossing om minder energie te verbruiken. Die de garagist of hersteldienst evenveel belasten als de productie van de wagen of electronica in china. 2° ik vind dat het ambtenarenkorps hun pensioenlast een 'molensteen' is aan de nek van de regering. Dus die molensteen mag overgeheveld worden naar de gewone pensioenkas, en de ambtenaren mogen solidair zijn met de privépensioenen. En dan kunnen we samen weer groeien. Dat gaat dus niet over de kleine pensioenen, maar wel over de dubbeldikke pensioenen die het gemiddele pensioen van de ambtenaar op 2000euro doen klokken. In éénzelfde adem vind ik dat alle gelijkstellende systemen best afgeschaft worden. Als iemand 35jaar werkt en 5jaar dopt moet hij volgens mij nog 5 jaar werken vooraleer hij zijn pensioen kan krijgen. 3° ik vind dat het systeem van steungeven moet omgezet worden naar leningen, van de staat aan de burger die afgelost worden door te werken en belastingen te betalen. |
Geen probleem, zoals reeds gezeit.
Ik ga niet verhuizen naar Walenland omwille van die 400 €. Ik betaal voor de goede zaak. (een buitenverblijf in de Ardennen, dat blijft er wel inzitten, ik heb niks tegen die mensen of die streek rechtstreeks ...) |
Ik heb er eigenlijk al vaker aan gedacht om te verhuizen naar Wallonië, naar't schijnt is het leven er goedkoper
|
Citaat:
Een voorbeeldje: iedere kleine van 5 jaar spreekt daar al bijna perfect Frans. Dat ziet ge toch niet in onze boerendorpjes en dito steden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be