Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Het is en blijft een mietje, hé ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154736)

nihao 4 mei 2011 08:52

Het is en blijft een mietje, hé !

Ik denk dat het ondertussen bij iedereen wel zal gaan dagen waar het schoentje écht wringt : De Rupo kan het niet.

Vindt ook Karel Vick op p. 9 van de gazet van Antwerpen van vandaag.

omaplop 4 mei 2011 08:54

Of hij het kan, weet ik niet, maar in ieder geval : hij durft niet!!

SDG 4 mei 2011 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5440660)

Zolang de perceptie is 'hij moet niet' maakt het allemaal niet veel uit, hoor.

Amon_Re 4 mei 2011 09:13

Di Rupo doet het tot nu toe uitstekend, de Walen hebben nog geen eurocent minder én Vlaanderen heeft nog geen enkele bevoegdheid meer.

Vanuit Di Rupo's standpunt is het dus onzinnig om premier of formateur te worden, vanuit Di Rupo's standpunt is het doel 'Vlaanderen' breken. Hiervoor moet ofwel BDW een Letermeke doen of moeten de andere partijen BDW in een cordon plaatsen, enkel dan zal Di Rupo bewegen.

De schoofzak 4 mei 2011 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5440675)
Di Rupo doet het tot nu toe uitstekend, de Walen hebben nog geen eurocent minder én Vlaanderen heeft nog geen enkele bevoegdheid meer.

Vanuit Di Rupo's standpunt is het dus onzinnig om premier of formateur te worden, vanuit Di Rupo's standpunt is het doel 'Vlaanderen' breken. Hiervoor moet ofwel BDW een Letermeke doen of moeten de andere partijen BDW in een cordon plaatsen, enkel dan zal Di Rupo bewegen.

Eigenlijk heb je ongelijk.

Vergelijk: als je graag soep eet, en je moeder is soep aan het koken, en die bijna-soep staat al een eindje op het vuur, dan moet je niet klagen 'dat er geen soep is vandaag, net als er geen soep was gisteren'.

De oude krokodillen gooiden de soep weg, nog voor de groentes nog maar gewassen werden ...
dan staan we er nu toch al een eindje beter voor.

Klaag je toch, omdat de soep nog niet voor je in je bord uitgeschept is ?

Denk dan:
De man die beslist en zich ook wel eens vergist, krijgt meer in de kist dan de perfectionist die de aansluiting mist...
('k weet niet meer van wie ik dit gepikt heb)

Txiki 4 mei 2011 09:52

:cheer: hoera! dan toch een doorbraak :cheer:

stropke 4 mei 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5440660)

Durft Bart het dan wel?

Amon_Re 4 mei 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5440698)
Eigenlijk heb je ongelijk.

Vergelijk: als je graag soep eet, en je moeder is soep aan het koken, en die bijna-soep staat al een eindje op het vuur, dan moet je niet klagen 'dat er geen soep is vandaag, net als er geen soep was gisteren'.

De oude krokodillen gooiden de soep weg, nog voor de groentes nog maar gewassen werden ...
dan staan we er nu toch al een eindje beter voor.

Klaag je toch, omdat de soep nog niet voor je in je bord uitgeschept is ?

Denk dan:
De man die beslist en zich ook wel eens vergist, krijgt meer in de kist dan de perfectionist die de aansluiting mist...
('k weet niet meer van wie ik dit gepikt heb)

Ik volg niet, sorry. Kan je dit anders verwoorden?

Xenophon 4 mei 2011 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5440706)
Durft Bart het dan wel?

Daar gaat het niet om, het gaat over Di Rupo en zijn "gelovigen."

En met zijn "gelovigen" gedoel ik de mensen die denken/dachten dat DI Rupo de premier ging worden van de regering die 30 miljard structureel o.a. in de sociale zekerheid gaat besparen.

Een sociaal bloedbad aanrichten onder zijn stemmers dus...

In geen duizend jaar.

fox 4 mei 2011 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5440706)
Durft Bart het dan wel?

Misschien eens tijd dat je een krant begint te lezen of het nieuws bekijkt.

Bart: Als Elio niet wil dan ben ik wel kandidaat
Elio: .........................
Franstaligen: Bart mag niet, het is een valstrik.

Bart durft maar mag niet, Elio mag maar durft niet en daar valt geen speld tussen te krijgen. Het "ik wacht op de koning" verhaaltje dat Elio ons tracht op te spelden is van een bedroevend laag niveau. Straks gaat hij ons nog willen doen geloven dat de Koning daar iets in te zeggen heeft ook.

Bokkenreyder 4 mei 2011 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5440675)

Je bedoelt het "Vlaams-nationalisme" breken... en hij en zijn partij zijn niet alleen. Ze (Franstaligen en Vlaamse hielenlikkers) weten allemaal heel goed dat ze nu het Vlaams-nationalisme moeten klein krijgen of dat ze er nooit meer vanaf geraken. Daarom een geluk dat De Wever de kar trekt.

De schoofzak 4 mei 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5440708)
Ik volg niet, sorry. Kan je dit anders verwoorden?

Het is een reactie op je woorden dat Vlaanderen nog geen enkele bevoegdheid bij heeft ...

Amon_Re 4 mei 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5440741)
Je bedoelt het "Vlaams-nationalisme" breken... en hij en zijn partij zijn niet alleen. Ze (Franstaligen en Vlaamse hielenlikkers) weten allemaal heel goed dat ze nu het Vlaams-nationalisme moeten klein krijgen of dat ze er nooit meer vanaf geraken. Daarom een geluk dat De Wever de kar trekt.

Wat we zien is volgens mij geen Vlaams-Nationalisme, toch niet in zuivere termen, ikzelf ben geen Vlaams Nationalist en toch stemde ik NVA. Ik ben ook geen uitzondering.

Mijn motivatie om NVA te stemmen heeft op zich niets met nationalisme te maken, maar wel met mijn verlangen om verandering te zien. Vlaanderen is zich aan het keren tegen de traditionelen en de alternatieven moeten gebroken worden samen met die hoop op verandering.

Marxmannetje 4 mei 2011 13:47

Di Rupo durft niet omdat hij bang is armoede in Wallonië te hebben. Wat betreft De Wever heb ik geen mening, want ik weet ook niet wat zijn standpunten zijn( in een notendop)

bgf324 4 mei 2011 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5440994)
Di Rupo durft niet omdat hij bang is armoede in Wallonië te hebben. Wat betreft De Wever heb ik geen mening, want ik weet ook niet wat zijn standpunten zijn( in een notendop)

Er is al armoede in Wallonië. Moet je eens goed door de Borinage-streek rijden/wandelen.

vlijmscherp 4 mei 2011 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5441034)
Er is al armoede in Wallonië. Moet je eens goed door de Borinage-streek rijden/wandelen.

er is ook rijkdom hoor, daarvoor moet je gewoon eens door Waals-Brabant, Namen of Luxemburg rijden.

Snerror 4 mei 2011 14:27

Wallonië zou perfect een beleid kunnen voeren zonder tekorten. Zelfs een sociaal beleid.

gertc 4 mei 2011 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5441036)
er is ook rijkdom hoor, daarvoor moet je gewoon eens door Waals-Brabant, Namen of Luxemburg rijden.

Waals-Brabant is de provincie met het hoogste gemiddelde inkomen per hoofd van heel het land. Ook Namen en Luxemburg doen het niet slecht (zij komen bijvoorbeeld voor Limburg en West-Vlaanderen). Luik is wat minder. Maar eigenlijk is er maar één provincie waar het gemiddelde inkomen echt laag ligt: Henegouwen. Met als hoofdstad ... Mons ... Tiens, wie komen we daar tegen?

bgf324 4 mei 2011 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5441036)

Rixensart, Genval, Waterloo ... Ik weet wal je bedoel hoor.
En die Franstaligen kruipen nu massaal over de taalgrens. Bang dat ze bij een splitsing te veel gaan moeten opdraaien voor hun arme landgenoten?

bgf324 4 mei 2011 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5441047)
Wallonië zou perfect een beleid kunnen voeren zonder tekorten. Zelfs een sociaal beleid.

Maar de Vlamingen hebben meer geld. Dat is het nu net.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be