Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De Wever getuigt: België mag blijven bestaan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154772)

Oblique 4 mei 2011 17:15

De Wever getuigt: België mag blijven bestaan

http://www.youtube.com/watch?v=bgW1MDZEF14

bgf324 4 mei 2011 17:16

Behoorlijk uit de context gerukt.

bgf324 4 mei 2011 17:19

De Wever heeft gelijk omdat de opmerking het woord 'zou' bevat.
België mag blijven bestaan, als het Vlaanderen niet zou hinderen.

Maar nog niemand ter wereld heeft gevonden op welke manier België kan blijven bestaan zonder Vlaanderen te hinderen.

Oblique 4 mei 2011 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5441445)
Behoorlijk uit de context gerukt.

Het verraad doet iedere vlaming pijn.

Shadowke 4 mei 2011 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5441455)

welk verraad?

bgf324 4 mei 2011 17:32

Citaat:

Geen verraad. De Wever zegt gewoon wat de N-VA al bijna 10 jaar zegt, en ze bestaan bijna 10 jaar.

Cyrano 4 mei 2011 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5441449)
De Wever heeft gelijk omdat de opmerking het woord 'zou' bevat.
België mag blijven bestaan, als het Vlaanderen niet zou hinderen.

Maar nog niemand ter wereld heeft gevonden op welke manier België kan blijven bestaan zonder Vlaanderen te hinderen.

België mag bestaan als de meerderheid, de Vlamingen, hun democratisch gewicht kunnen ontplooien. Volgens de Franstaligen heet dat " l'état Belgo-Flamand".

In een dergelijk België zou het voor de Vlamingen nog draaglijk zijn. De Franstaligen doen er alles aan dat dit nooit mogelijk kan worden. Dan splitsen zij nog liever la Belgique in twee : Vlaanderen en Wallo-Brux (la petite Belgique).

Ik heb over deze optie bij de N-VA nog niets gehoord. Er is nochtans niets fout aan het zich meester maken van dit land om er dan 'ons vuile goesting' mee te doen.

Snerror 4 mei 2011 17:47

Citaat:

Ben jij een lief, schattig trolletje?

bgf324 4 mei 2011 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 5441491)
Ik heb over deze optie bij de N-VA nog niets gehoord. Er is nochtans niets fout aan het zich meester maken van dit land om er dan 'ons vuile goesting' mee te doen.

Omdat het simpelweg geen optie is, zoals je daarboven al zei.

Cyrano 4 mei 2011 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5441528)
Omdat het simpelweg geen optie is, zoals je daarboven al zei.

Het is niet omdat de Franstalige deze optie niet willen dat het niet de moeite is om hier naar te streven. Het onafhankelijke Vlaanderen met Brussel is ook een optie die de Franstaligen niet willen.

Wat vandaag geen optie is kan morgen evident blijken.

Xenophon 4 mei 2011 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5441505)
Ben jij een lief, schattig trolletje?

De laatste tijd duiken er weer veel op vind ik, er zal er hier ergens een nest van zijn misschien.

De schoofzak 4 mei 2011 18:44

Van mij mag B. ook blijven bestaan. Tot dat het afgeschaft wordt toch.

Ik zie B. ook graag. In de geschiedenisboekjes staan, nadat het afgeschaft werd.

(Ik zie zelfs Milquet graag. Achter den tram lopen.)

Maar iedereen zal toch moeten toegeven:
die woorden van het Weverke, dat B. zelfs mag blijven bestaan - zeker voor de komende legislatuur - en daarna verder in de voorwaardelijke wijs -
heeft hij uitgesproken voor (voor, VOOR) de verkiezingen.
(zelfs al ten tijde van de kartel-periode).

Geen kiezersbedrog; geen dubbele agenda; wel genuanceerd (wij verstaan dat dat iedereen dat niet direct door heeft) en eerlijk volgehouden.

Henri1 4 mei 2011 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5441443)

De Wever is niet rechtlijnig, maar ik het heelal is geen enkele lijn rechtlijnig.

Conclusie: De Wever weet weer eens niet wat hij wil of wat hij moet vertellen om wat aandacht te krijgen.

quercus 4 mei 2011 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5441609)
De Wever is niet rechtlijnig, maar ik het heelal is geen enkele lijn rechtlijnig.

Conclusie: De Wever weet weer eens niet wat hij wil of wat hij moet vertellen om wat aandacht te krijgen.

Ik denk dat jij gewoon niet snugger genoeg bent om De Wever te begrijpen. De zware metalen uit de regio Grand-Liège hebben de functionering van uw brein aangetast.

Amon_Re 4 mei 2011 19:44

Citaat:

Van mij mag het land België ook blijven bestaan, zolang de huidige staatsvorm maar vernietigd wordt en het eindelijk democratisch wordt.

Het Oosten 4 mei 2011 19:48

Citaat:

Ik geloof die man niet. No way. Integendeel. De NVA streeft duidelijk naar de vernietiging van België.

Amon_Re 4 mei 2011 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5441737)
Ik geloof die man niet. No way. Integendeel. De NVA streeft duidelijk naar de vernietiging van België.

Ik ook (van het huidige België toch)

Travis66 4 mei 2011 19:51

Topics als deze doen echt deugd. Een uitspraak die in de mond van BDW wordt gelegd, die dan uit de context halen en daarbovenop nog eens een draai geven aan de interpretatie.

Als dat de enige munitie is, dan staan we er goed voor.

quercus 4 mei 2011 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5441737)

Het zal ofwel een België worden zoals de Vlamingen het willen, ofwel (als WalloBrux blijft de hielen in het zand zetten) helemaal géén België.

In elk geval, een Belgique in het huidige format is "over and out".

globalmedia 4 mei 2011 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5441773)
Het zal ofwel een België worden zoals de Vlamingen het willen, ofwel (als WalloBrux blijft de hielen in het zand zetten) helemaal géén België.

In elk geval, een Belgique in het huidige format is "over and out".

Integendeel,
indien belgie over and out zou zijn,verliest het nva hun bestaansrecht

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be