![]() |
De Wever getuigt: België mag blijven bestaan
|
Behoorlijk uit de context gerukt.
|
De Wever heeft gelijk omdat de opmerking het woord 'zou' bevat.
België mag blijven bestaan, als het Vlaanderen niet zou hinderen. Maar nog niemand ter wereld heeft gevonden op welke manier België kan blijven bestaan zonder Vlaanderen te hinderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In een dergelijk België zou het voor de Vlamingen nog draaglijk zijn. De Franstaligen doen er alles aan dat dit nooit mogelijk kan worden. Dan splitsen zij nog liever la Belgique in twee : Vlaanderen en Wallo-Brux (la petite Belgique). Ik heb over deze optie bij de N-VA nog niets gehoord. Er is nochtans niets fout aan het zich meester maken van dit land om er dan 'ons vuile goesting' mee te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat vandaag geen optie is kan morgen evident blijken. |
Citaat:
|
Van mij mag B. ook blijven bestaan. Tot dat het afgeschaft wordt toch.
Ik zie B. ook graag. In de geschiedenisboekjes staan, nadat het afgeschaft werd. (Ik zie zelfs Milquet graag. Achter den tram lopen.) Maar iedereen zal toch moeten toegeven: die woorden van het Weverke, dat B. zelfs mag blijven bestaan - zeker voor de komende legislatuur - en daarna verder in de voorwaardelijke wijs - heeft hij uitgesproken voor (voor, VOOR) de verkiezingen. (zelfs al ten tijde van de kartel-periode). Geen kiezersbedrog; geen dubbele agenda; wel genuanceerd (wij verstaan dat dat iedereen dat niet direct door heeft) en eerlijk volgehouden. |
Citaat:
Conclusie: De Wever weet weer eens niet wat hij wil of wat hij moet vertellen om wat aandacht te krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Topics als deze doen echt deugd. Een uitspraak die in de mond van BDW wordt gelegd, die dan uit de context halen en daarbovenop nog eens een draai geven aan de interpretatie.
Als dat de enige munitie is, dan staan we er goed voor. |
Citaat:
In elk geval, een Belgique in het huidige format is "over and out". |
Citaat:
indien belgie over and out zou zijn,verliest het nva hun bestaansrecht |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be