![]() |
Woestijnvis Is Een Christelijke Mantelorganisatie
Wie er eenmaal begint op te letten kan er niet naast kijken: de diverse programma's van Woestijnvis zijn doorweven van subtiele pogingen om het christendam (of religie in het algemeen) voor te stellen als iets normaals, dat ingebakken zit in de mensheid. Er is zo goed als geen enkel programma van hen dat een uitzending laat voorbijgaan zonder subtiel propaganda te maken.
Een voorbeeld, en als je eenmaal aandacht er voor hebt vind je er zelf ook wel: Man bijt Hond: 4 mei 2011 (ter info voor hen die nog niet overtuigd zijn dat Woestijnvis een christelijke mollenorganisatie is) Man bidt voor iedere wedstrijd van AA Gent tot de H. Rita Lang Item over Radio Maria: De meimaand is voor de katholieke kerk de Mariamaand. Parochies besteden deze maand extra aandacht aan de devotie van Maria. Iemand die elke dag bezig is met Maria is oud-turner Ben Hunting. Sinds Maria aan hem verscheen in 1990, kan hij haar geen dag uit zijn hoofd zetten. WEES WAAKZAAM, ACHTER DE HOND ZIT DE VIS (symbool van de christenen) |
Oké, duidelijk een construct.
|
Ik voel mij niet aangetrokken door een kerk als ik iets van woestijnvis gezien heb.
|
Citaat:
Neen maar waarschijnlijk ook niet tot het onmiddellijk bestijgen van een jonge blonde deerne. Aha. |
Frieda op 5 mei= vraag over kennis godsdienst !!!
|
Citaat:
Oh oh, al die sportvragen bij de Slimste Mens! Dat moet een complot zijn! Woestijnvis is een mantelorganisatie van Dakar-rally! Woestijnvis! :p |
Wie kijkt er nu vrijwillig naar iets van woestijnvis?!
|
Citaat:
Sport is trouwens ook een religie, en wat voor een: offers, goden, afvalligen, rituelen, missen, .... :cry::cry::cry: |
Citaat:
|
Ook in het nieuwe seizoen zijn de kruisbeelden niet weg te denken, ook niet uit de begingeneriek van 'man bijt hond'.:2gunfire::hm:
|
Citaat:
Man bijt Hond presenteert allerlei zaken die voor Vlamingen heel herkenbaar zijn, maar dan aan de hand van extreme voorbeelden. Het is een soort van parodie op onszelf, maar dan met echte mensen. Althans zo beschouw ik het. |
De parodie op onszelf (de Vlaming) is inderdaad de constante van Woenstijnvis. In de loop van vorig jaar is daar een opiniestuk over verschenen in De Standaard. Het was van een assistent aan de UA als ik mij nog goed herinner.
Man bijt hond, In de gloria, Van vlees en bloed, ... |
Citaat:
Citaat:
|
Is 'Man bijt hond' de "Echo" van de jaren 60 70? Ook hier was het programma een spiegel. Wel, in die spiegel herken ik me niet. De begingeneriek toont sinds jaren een kerk, kapel of kruisbeeld. Wie herkent zich daar nog in?
Voor mijn part gelooft de Bende van Wouter in het Vliegend Spaghetti Monster en wordt op de redactievergaderingen een vergiet op het hoofd gezet. Alleen wordt hier met al die kruisbeelden het beeld mee ingeprent dat Vlamingen een Bokrijkvolkje zijn. |
Woestijnvis gaat voor de massa. De massa vindt dat religie bij het leven hoort. Zo simpel is dat.
Ze denken gewoon dat wij dat willen zien, en zolang de kijkcijfers dat niet ontkrachten hebben ze nog gelijk ook. They are in it for the MONEY. |
Citaat:
|
Citaat:
Niettemin ... uiteraard zoekt men naar ulke extremere gevallen net omwille van de persiflage |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be