Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Milquet: "Akkoord of verkiezingen in oktober 2012" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154820)

Jakko 5 mei 2011 15:58

Milquet: "Akkoord of verkiezingen in oktober 2012"

Waar de Franstalige partijen zich niet op voorzien hadden, was het onvermogen van de Vlaamse partijen om zich los te maken van de N-VA. Zonder akkoord verkiezingen in oktober 2012.

Milquet : akkoord of verkiezingen in 2012

Txiki 5 mei 2011 15:59

Er zijn sowieso verkiezingen in oktober 2012. 8-)

:cheer: hoera! alweer een doorbraak! :cheer:

Xenophon 5 mei 2011 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5443106)

:cheer: Di Rupo is beschikbaar! :cheer:

Jakko 5 mei 2011 16:03

Citaat:

Doorbraak is een maandblad.

fonne 7 mei 2011 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5443105)
Waar de Franstalige partijen zich niet op voorzien hadden, was het onvermogen van de Vlaamse partijen om zich los te maken van de N-VA. Zonder akkoord verkiezingen in oktober 2012.

Milquet : akkoord of verkiezingen in 2012

Standards & Poor is ondertussen ook mee in het bad getrokken: die hebben beloofd dat er geen wijziging komt in de rating van Belgisch staatspapier voor het einde van 2012. Dan kunnen ze bij de gemeenteraadsverkiezing weer eens naar de N-VA uithalen die zogezegd de rating van België naar omlaag brengt. Wat voor spelletje wordt er hier eigenlijk gespeeld? Kan men zo een rating-bureau echt omkopen om mee aan politiek te doen?

Jakko 7 mei 2011 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5446740)
Standards & Poor is ondertussen ook mee in het bad getrokken: die hebben beloofd dat er geen wijziging komt in de rating van Belgisch staatspapier voor het einde van 2012. Dan kunnen ze bij de gemeenteraadsverkiezing weer eens naar de N-VA uithalen die zogezegd de rating van België naar omlaag brengt. Wat voor spelletje wordt er hier eigenlijk gespeeld? Kan men zo een rating-bureau echt omkopen om mee aan politiek te doen?

Wat ik eigenaardig vind is dat Yves Leterme er al een meer dan een maand gerust in was, en hij nu weer weet te scoren via Twitter. Uitermate goed bezig, die gast.

http://www.cdenv.be/quotes/2011/03/1...2011-de-morgen

De voorbije maanden zijn we er achter de schermen in geslaagd de financiële markten te overtuigen dat België in niets te vergelijken is met de probleemlanden. De opstoot van wantrouwen die we in november en december hebben gezien, is vandaag ontmijnd. Dat komt omdat we de topbeleggers uit Londen en New York met naakte cijfers en economische prestaties hebben overtuigd van de kredietwaardigheid van dit land.

Salvadorii 8 mei 2011 00:01

Ik denk dat men beter de zaak omdraait: de dreigende schuldencrisis was vooral een politiek spel van anti-N-VA krachten (frs, chihuahua Yves, sp.a etc, regime pers) om BDW tot een compromis te dwingen. Ze hebben de dreiging zwaar overdreven, en nu zelfs hun plan mislukt is, kunnen ze nog altijd beweren dat ze de situatie recht getrokken hebben ondanks de 'roekeloze' N-VA. Gelukkig dat Yves 0,0% credibiliteit heeft bij de Vlaamse kiezer.

Jakko 8 mei 2011 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5446746)
Ik denk dat men beter de zaak omdraait: de dreigende schulde crisis was vooral een politiek spel van anti-N-VA krachten (frs, chihuahua Yves, sp.a etc, regime pers) om BDW tot een compromis te dwingen. Ze hebben de dreiging zwaar overdreven, en nu zelfs hun plan mislukt is, kunnen ze nog altijd beweren dat ze de situatie recht getrokken hebben ondanks de 'roekeloze' N-VA. Gelukkig dat Yves 0,0% credibiliteit heeft bij de Vlaamse kiezer.

Blijkbaar worden zulke beslissingen pas op het laatste moment doorgegeven.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1O39RUOC

Salvadorii 8 mei 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5446748)
Blijkbaar worden zulke beslissingen pas op het laatste moment doorgegeven.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1O39RUOC

Ik beweer niet dat S&P daar iets van wist hé, of meeded. Alleen Yves, de FRs en de rest hebben heel die situatie misbruikt door ze te overdrijven en bovendien hun eigen fouten te verdoezelen door de zwarte piet bij N-VA te leggen, alsof het door ons is dat BE een schuldgraad van 100% heeft. Hypocriete mensen zijn het, stuk voor stuk, in de regering.

Nu het is wel opvallend dat die gast het niet zo belangrijk vind dat er een regering komt, wel dat er structurele hervormingen moeten doorgevoerd worden. Tjiens, een N-VA standpunt....

Jakko 8 mei 2011 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5446751)
Ik beweer niet dat S&P daar iets van wist hé, of meeded. Alleen Yves, de FRs en de rest hebben heel die situatie misbruikt door ze te overdrijven en bovendien hun eigen fouten te verdoezelen door de zwarte piet bij N-VA te leggen, alsof het door ons is dat BE een schuldgraad van 100% heeft. Hypocriete mensen zijn het, stuk voor stuk, in de regering.

Nu het is wel opvallend dat die gast het niet zo belangrijk vind dat er een regering komt, wel dat er structurele hervormingen moeten doorgevoerd worden. Tjiens, een N-VA standpunt....

Het ziet er ook zo naar uit, als je het artikel leest. Zelfs Carl Devos kon dat ratingbureau niet goed plaatsen.

Bij de financiële crisis kwamen S&P, Moody's en Fitch zeer zwaar in opspraak. Ze gaven een triple A-rating aan de rommelkredieten die het hele bankensysteem vergiftigden. Ze labelden ze dus als superveilig. Daar worden nu miljardenprocessen over gevoerd (en daar nog dikbetaald voor worden???).

Hoe meer men geeft, hoe beter de trippel smaakt8O

ViveLaBelgique 8 mei 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5446754)
Het ziet er ook zo naar uit, als je het artikel leest. Zelfs Carl Devos kon dat ratingbureau niet goed plaatsen.

Bij de financiële crisis kwamen S&P, Moody's en Fitch zeer zwaar in opspraak. Ze gaven een triple A-rating aan de rommelkredieten die het hele bankensysteem vergiftigden. Ze labelden ze dus als superveilig. Daar worden nu miljardenprocessen over gevoerd (en daar nog dikbetaald voor worden???).

Hoe meer men geeft, hoe beter de trippel smaakt8O

Ik vind dat Carl Devos veel minder onzinnige zaken verteld over de financiële markten dan de doorsnee politicus of journalist. Hij laat zich duidelijk informeren door financiële experten.

Kort gezegd is de consensus nu dat het al in de markt leeft. Of S&P de rating nu effectief gaat verlagen of niet gaat weinig impact hebben op de rente van het Belgisch staatspapier. Dit is niet letterlijk de uitspraak van Carl Devos.

Schieten op S&P en de anderen ratingbureau's is niet meer of minder dan de boodschapper neerknallen. Daarmee verdwijnt de boodschap niet. Je kan S&P en consoorten afknallen maar je kan de financiële markten niet dwingen lagere rente te betalen op overheidsschulden.

Henri1 8 mei 2011 12:06

Citaat:

:cheer: :cheer: D O O R B R A A K :cheer: :cheer:

fonne 8 mei 2011 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5447042)
Ik vind dat Carl Devos veel minder onzinnige zaken verteld over de financiële markten dan de doorsnee politicus of journalist. Hij laat zich duidelijk informeren door financiële experten.

Kort gezegd is de consensus nu dat het al in de markt leeft. Of S&P de rating nu effectief gaat verlagen of niet gaat weinig impact hebben op de rente van het Belgisch staatspapier. Dit is niet letterlijk de uitspraak van Carl Devos.

Schieten op S&P en de anderen ratingbureau's is niet meer of minder dan de boodschapper neerknallen. Daarmee verdwijnt de boodschap niet. Je kan S&P en consoorten afknallen maar je kan de financiële markten niet dwingen lagere rente te betalen op overheidsschulden.

Je kan natuurlijk wel het geld halen waar het zit. Als de spaarboekjes in België volstaan met geld aan <2% rente, waarom zou de Belgische staat dan 5% rente moeten betalen om geld te lenen in het buitenland (en dan nog bij banken die eigenaar zijn van de banken in België)? Tijd dus om de schuld te internaliseren en zo de internationale speculanten en uitzuigers een neus te zetten.

EddyBal 8 mei 2011 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5447187)
Je kan natuurlijk wel het geld halen waar het zit. Als de spaarboekjes in België volstaan met geld aan <2% rente, waarom zou de Belgische staat dan 5% rente moeten betalen om geld te lenen in het buitenland (en dan nog bij banken die eigenaar zijn van de banken in België)? Tijd dus om de schuld te internaliseren en zo de internationale speculanten en uitzuigers een neus te zetten.

Ik heb bons gezien in de gouden jaren, die de staat 17% kostten... Maar toen dacht men nog dat het niet op kon he...

fonne 8 mei 2011 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5447463)
Ik heb bons gezien in de gouden jaren, die de staat 17% kostten... Maar toen dacht men nog dat het niet op kon he...

Ja, die gouden jaren van Martens en Eyskens. Toen de rijken nog rijker mochten worden van de ACV:-)

UFSIA 8 mei 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5447187)

2 bedenkingen :

Er is een goede reden voor het feit dat rente verhoogt.

1. HEEEEEEL veel kleine leningen van binnenlanders ( brengt veel extra administratie mee maar dat terzijde ) ... dat vormt een groot risico voor die personen, immers als de overheid opeens moeilijkheden zou krijgen in de terugbetalingen dan zou ze wel eens kunnen beslissen de problemen af te wentelen op diegenen die haar het geld geleend hebben ( en gewoon niet terug te betalen bijvoorbeeld ). Als buitenlanders je geld uitlenen heb je een poot achter de deur : internationaal recht. Toen de Russen in 1917 hun schulden aan het buitenland niet terugbetaalden kwamen er gevolgen van voor Rusland. Een inwoner van je eigen land is kwetsbaarder tegenover de overheid.

2. Als mijn overheid een wanbeleid voert en de partij waar ik op stem in de oppositie dumpt en ik al eenmaal gestraft wordt voor dat wanbeleid ( met hogere belastingen ) ... en het gevolg daarvan is dat die overheid 5 % rente moet betalen ( om je voorbeeld te volgen ) ... WAAROM zou ik dan geld uitlenen tegen 2 % en dus 3 % cadeau doen ? Geld weggeven bovenop het wanbeleid dat ik al kreeg ? Neen bedankt.

Ik zou nog liever pakweg mijn geld in het buitenland beleggen tegen 3 % dan het uitlenen aan mijn eigen overheid tegen 4 %.

mvg. Sint Ignacius

plakker 8 mei 2011 23:06

Ik vraag me soms af, als er nieuwe verkiezingen komen, of de situatie Vlamingen vs Walen ooit terug normaal kan worden.
Zoniet is dat toch gewoon het opdelen van het land uitstellen?

Karma 8 mei 2011 23:21

't Is een beetje doorzichtig van Milquet ... verkiezingen in 2012 ,,, samen met de gemeenteverkiezingen ... ze hoopt natuurlijk dat Bart De Wever zich zal engageren tot burgemeester van Antwerpen ... dan is ze er (federaal) vanaf.

plakker 8 mei 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5447861)
't Is een beetje doorzichtig van Milquet ... verkiezingen in 2012 ,,, samen met de gemeenteverkiezingen ... ze hoopt natuurlijk dat Bart De Wever zich zal engageren tot burgemeester van Antwerpen ... dan is ze er (federaal) vanaf.

Ik zou er niet van verschieten dat dit inderdaad haar plan is.
Ik ken haar als persoon niet, maar in de politiek is ze gewoon een trut.
Neenee, geen bitch, want zelfingenomen feministische seuten vinden dat een compliment.
Gewoon een ordinaire trut

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be