Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Het was Milquet! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=154849)

Travis66 6 mei 2011 06:19

Het was Milquet!

Artikel: http://www.vandaag.be/binnenland/670...de-biecht.html

Nu niet dat ik een probleem heb met het doorbreken van de zwijgplicht. Wat ik wel belangrijk vond is het feit dat Joelle staat te liegen op TV en dat ge het op haar gezicht kunt zien. En nog geen klein beetje.

manta 6 mei 2011 06:24

:-D

Oei , en dat nadat Vlaamse partijen de beerkar over zich heen kregen ...
Nu ja , ze zal het wel ontkennen zeker , wat zal ze zeggen? Non?

Txiki 6 mei 2011 06:39

:cheer: hoera! weer een doorbraak :cheer:

guido 007 6 mei 2011 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5443877)
:cheer: hoera! weer een doorbraak :cheer:

nogal wat doorbraken geweest deze week.:lol:

manta 6 mei 2011 06:54

Een waalse bom onder het koningshuis , albéér zal nogal vloeken ...

Cynara Cardunculus 6 mei 2011 07:11

Hoeveel decennia mag Leterme nog die regering van lopende zaken verder besturen?

den ambetantsten 6 mei 2011 07:30

Een beetje off-topic, maar omdat ik er niet meteen iets van terugvind in de pers, toch even een staaltje van mevrouw Milquet's rabiate Vlamingenhaat... Gisteren was er in de Kamer op 't einde van de plenaire zitting een rouwhulde. Twee overleden parlementariërs werden door hun collega's "gehuldigd". Traditie wil dat de regering zich dan "aansluit" bij deze hulde. De op dat moment aanwezige minister, een zekere Milquet, vond het daarbij nodig om de Vlamingen te schofferen door te zwijgen als vermoord toen hulde werd gebracht aan André De Beul, oud-Kamerlid voor de VU. Voorzitter Flahaut wist op een bepaald moment ook niet waar hij het had toen hij merkte dat mevrouw Milquet zweeg als vermoord na zijn hulde. Na enig aandringen en een verbaasde blik van André, stamelde mevrouw Milquet iets in het Frans dat moest doorgaan als zich scharen achter de huldebetuiging. Toen daarna hulde werd gebracht aan oud-PSC'er Liénard was mevrouw plots besprenkelt met voldoende spraakwater.
Of hoe échte Belgen er schaamteloos in slagen om zelfs in de dood onderscheid te maken tussen mensen. Zielige vertoning!

gertc 6 mei 2011 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5443893)
Hoeveel decennia mag Leterme nog die regering van lopende zaken verder besturen?

... Totdat de verkiezingsuitslag in lijn ligt van de hoop van Elio en Albert?
... Of totdat N-VA en VB 50% van de zetels hebben?

Fieseler 6 mei 2011 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5443902)
Een beetje off-topic, maar omdat ik er niet meteen iets van terugvind in de pers, toch even een staaltje van mevrouw Milquet's rabiate Vlamingenhaat... Gisteren was er in de Kamer op 't einde van de plenaire zitting een rouwhulde. Twee overleden parlementariërs werden door hun collega's "gehuldigd". Traditie wil dat de regering zich dan "aansluit" bij deze hulde. De op dat moment aanwezige minister, een zekere Milquet, vond het daarbij nodig om de Vlamingen te schofferen door te zwijgen als vermoord toen hulde werd gebracht aan André De Beul, oud-Kamerlid voor de VU. Voorzitter Flahaut wist op een bepaald moment ook niet waar hij het had toen hij merkte dat mevrouw Milquet zweeg als vermoord na zijn hulde. Na enig aandringen en een verbaasde blik van André, stamelde mevrouw Milquet iets in het Frans dat moest doorgaan als zich scharen achter de huldebetuiging. Toen daarna hulde werd gebracht aan oud-PSC'er Liénard was mevrouw plots besprenkelt met voldoende spraakwater.
Of hoe échte Belgen er schaamteloos in slagen om zelfs in de dood onderscheid te maken tussen mensen. Zielige vertoning!

Een schande dat wij hier in Vlaanderen geen pluralistische en/of militante pers hebben...een schande voor de democratie maar een geluk voor de Belgicistische antidemocratie...

job 6 mei 2011 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5443871)
Artikel: http://www.vandaag.be/binnenland/670...de-biecht.html

Nu niet dat ik een probleem heb met het doorbreken van de zwijgplicht. Wat ik wel belangrijk vond is het feit dat Joelle staat te liegen op TV en dat ge het op haar gezicht kunt zien. En nog geen klein beetje.

Ik heb gisteren ook de reactie van de drie bewuste mensen gezien.
De lichaamstaal van Joelle sprak boekdelen.
Ze reageerde als een kleine die betrapt wordt op leugens.
Dat heeft ze niet kunnen verbergen.

Voor mij was het toen onmiddellijk duidelijk : Joelle did it !

fonne 6 mei 2011 07:59

Citaat:

Tot de EU en de UNO het scheidingsverdrag hebben opgesteld.

fonne 6 mei 2011 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5443910)
Een schande dat wij hier in Vlaanderen geen pluralistische en/of militante pers hebben...een schande voor de democratie maar een geluk voor de Belgicistische antidemocratie...

Het was weer een spijtige "vergissing". Net zoals "sans doute" plots iets anders betekent, en de middelvinger een andere functie krijgt als normaal.
Alleen: professionele politici maken dit soort vergissingen niet. En zelfs als Joëlle merkte dat ze een verkeerd papier had gekregen had ze zich ter plaatse kunnen verontschuldigen! Franstalige politici slagen er steeds minder in om hun anti-Vlaams racisme te verbergen achter schone schijn.

fonne 6 mei 2011 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5443902)

Milquet begaat pijnlijke misser met rouwhulde.

Een "vergissing". De zoveelste "vergissing" en altijd zijn de slachtoffers van de "vergissing" dezelfden. Zou "vergissing" in het Frans misschien een andere betekenis hebben dan "vergissing"?

jogo 6 mei 2011 08:09

Citaat:

vraag doorverwezen naar BDW

Txiki 6 mei 2011 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5443879)
nogal wat doorbraken geweest deze week.:lol:

enorm, he :-D we gaan er snel op vooruit.

Cynara Cardunculus 6 mei 2011 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5443924)
vraag doorverwezen naar BDW

hoezo BDW? Het is toch Di Rupo die moet afstappen van zijn geschooi?

Politiek 6 mei 2011 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5443911)

Leek mij ook heel duidelijk, ik had me op voorhand al afgevraagd hoe ze zou reageren wanneer ze met de vraag geconfronteerd werd in het geval het effectief zij was die loslippig was geweest. Welnu, ze reageerde exact zoals ik had gedacht. Ze wist met haar houding geen blijf.

De schoofzak 6 mei 2011 09:41

Citaat:

Daar is maar één democratisch antwoord mogelijk op die vraag, en dat is:

"zolang de kiezer dit toelaat".

De kiezer heeft op 13 juni een volmacht gegeven aan de verkozenen.
Het is aan die verkozenen, en aan hen alleen (en dus niet aan een overkozene, zelfs niet uit Laeken) om te bepalen of "ze zelf nog kunnen functioneren".
De dag dat ze vinden van niet, stemmen ze hun eigen opheffing.

Dan komt er een nieuw parlement. Dat ofwel het vertrouwen geeft aan een nieuwe regering .... of wacht tot het zelf vindt dat het niet meer kan functioneren.

Sleutel van de zaak: de kiezer geeft best een duidelijk signaal.

Mijn politieke conclusie: wie oproept als Vlaming om niet voor het meest duidelijke en praktisch haalbare duidelijke signaal te kiezen, is een ... (slechte ?) (onhandige ?) (anti ?) (domme ?) Vlaming.

Xenophon 6 mei 2011 09:43

Citaat:

Waarschijnlijk gaan ze een aantal verkiezingen overbruggen totdat een nieuwe generatie Vlamingen die nergens van weet de CD&V herverkiest.

plakker 6 mei 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5443911)

Ik ben het net aan 't zoeken, was dat in het VRT nieuws?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be