Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werken tot uw 70? Zie jij het zitten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155060)

Wisord 11 mei 2011 17:07

Werken tot uw 70? Zie jij het zitten?

Citaat:

Om het evenwicht tussen het aantal actieven en gepensioneerden te herstellen, pleiten Ivan Van de Cloot en Jean Hindriks van de denktank Itinera Institute voor een geleidelijke uitfasering van de loopbaan vanaf 60 tot 70 jaar. Ze introduceren daarbij het principe van het deeltijds pensioen, in plaats van de deeltijdse arbeid.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...264794ed97%2C0

Onze productiviteit is nog nooit zo groot geweest en hij zal vast en zeker nog groter worden we werken langer en verdienen minder... , het zal nog toenemen tot de boel in hun gezicht ontploft. Alles moet inleveren voor hun winsten, de natuur, mensen, dieren worden als citroenen uitgeperst en hun waarde wordt afgemeten aan hun economische bruikbaarheid om vervolgens al dan niet op de schroothoop te belanden. Wat overblijft is een zure, verrechtste en onmenselijke maatschappij.., is dat de koers die we willen varen?? Zal dit het worden, werken tot uw 70? Tot uw 70 bakstenen sleuren, aan de band werken, brieven rondzeulen achter de pc hangen en telefoontjes beantwoorden ect.... gaan we echt werken tot we er letterlijk bij neervallen?

Xenophon 11 mei 2011 17:12

Werk tot uw 70 jaar slaven, alleen zo kan Belgie blijven bestaan...

En binnen een paar jaar is de boodschap, werk tot uw 80 jaar slaven, alleen zo kan Belgie blijven bestaan...

1207 11 mei 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5452319)
gaan we echt werken tot we er letterlijk bij neervallen?

Ga werken bij een grote jongen (multinational bvb) en je kunt op je 50e met pensioen.
vadertje staat en de mensen bij kleine ondernemingen zullen al je loonbijpassingen en aanpassingen wel belastingsgewijs financieren

overheid is doorgaans ook eentje waar ge zo vanaf uw 55e kunt vertrekken in pensioen.

eerst die mensen + werkloze jongeren activeren en als dat gebeurt is kunt ge klappen over pensioenleeftijdverhoging.
alleen hebt ge dan wel een klein miljoen mensen die ge uit hun brugpensioen en ander soortig gesubsidieerde hangmat moet halen en dat hebben de vakbonden niet graag.

Zucht 11 mei 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5452319)
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...264794ed97%2C0

Onze productiviteit is nog nooit zo groot geweest en hij zal vast en zeker nog groter worden we werken langer en verdienen minder... , het zal nog toenemen tot de boel in hun gezicht ontploft. Alles moet inleveren voor hun winsten, de natuur, mensen, dieren worden als citroenen uitgeperst en hun waarde wordt afgemeten aan hun economische bruikbaarheid om vervolgens al dan niet op de schroothoop te belanden. Wat overblijft is een zure, verrechtste en onmenselijke maatschappij.., is dat de koers die we willen varen?? Zal dit het worden, werken tot uw 70? Tot uw 70 bakstenen sleuren, aan de band werken, brieven rondzeulen achter de pc hangen en telefoontjes beantwoorden ect.... gaan we echt werken tot we er letterlijk bij neervallen?

Vanaf een leeftijd van 50 (soms zelfs nog vroeger) is men je liever kwijt dan rijk in vele grote bedrijven, dus bijna niemand zal kunnen werken tot 70. Het is gewoon een manier om het pensioen te verlagen. Wie bv 40 jaar werkt zal nog maar 40/50 ipv 40/45 van het vol pensioen kunnen krijgen.
Als de pensioenleeftijd verhoogt zal men de ontslagregels voor oudere werknemers ook heel wat moeten verstrengen, maar dat zal niet gebeuren.

Another Jack 11 mei 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5452329)

En binnen een paar jaar is de boodschap, werk tot uw 80 jaar slaven, alleen zo kan Belgie blijven bestaan...

Gewoon werken zou ook al goed zijn, Xeno...

Snerror 11 mei 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5452329)

:D

Werken voor het vaderland.

Xenophon 11 mei 2011 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5452334)
Gewoon werken zou ook al goed zijn, Xeno...

Zei de bediende...

Another Jack 11 mei 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5452347)
Zei de bediende...

Of de arbeider, de ambtenaar, de zelfstandige, het kaderlid...

Allemaal beter dan op uw luie krent te zitten het einde van de wereld te prediken...

Wisord 11 mei 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5452331)
Ga werken bij een grote jongen (multinational bvb) en je kunt op je 50e met pensioen.
vadertje staat en de mensen bij kleine ondernemingen zullen al je loonbijpassingen en aanpassingen wel belastingsgewijs financieren

overheid is doorgaans ook eentje waar ge zo vanaf uw 55e kunt vertrekken in pensioen.

eerst die mensen + werkloze jongeren activeren en als dat gebeurt is kunt ge klappen over pensioenleeftijdverhoging.
alleen hebt ge dan wel een klein miljoen mensen die ge uit hun brugpensioen en ander soortig gesubsidieerde hangmat moet halen en dat hebben de vakbonden niet graag.

Ik zal niet werken tot mijn 70 beste, bij het gedacht alleen al lijkt het mij beter om een geweer te kopen en jezelf door je hoofd te schieten. ;)

Another Jack 11 mei 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5452353)
Ik zal niet werken tot mijn 70 beste, bij het gedacht alleen al lijkt het mij beter om een geweer te kopen en jezelf door je hoofd te schieten. ;)

Dat is ook een besparing die kan tellen.
Alle beetjes zijn welkom.

Xenophon 11 mei 2011 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5452352)
Of de arbeider, de ambtenaar, de zelfstandige, het kaderlid...

Allemaal beter dan op uw luie krent te zitten het einde van de wereld te prediken...

Is dat uw persoonlijke opinie?

Waarom zeg je niet duidelijk wat je wil zeggen?

Bobke 11 mei 2011 17:27

Gewoon 40 jaar effectief werken en dan pensioen lijkt mij logisch.
30 jaar school lopen, vervolgens een jaar werken en dan afwisselend loopbaanonderbreking, ouderschapsverlof, ziekteverlof en dan in pensioen lijkt mij inderdaad echt niet haalbaar.

Another Jack 11 mei 2011 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5452360)
Is dat uw persoonlijke opinie?

Waarom zeg je niet duidelijk wat je wil zeggen?

Dat onze sociale zekerheid kraakt door klaplopers zoals jij.

Xenophon 11 mei 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5452375)
Dat onze sociale zekerheid kraakt door klaplopers zoals jij.

Ja, nu voel ik me schuldig... :roll:

Kan je nog wat details geven? Want de laatste keer dat ik op de bank gekeken heb zag ik dat er niemand mij geld geeft, niet den dop, niet de ziekenkas, niet het OCMW, niemand.

Dus ik ben zeer nieuwsgierig op welke manier dat ik invloed heb op de sociale zekerheid?

stropke 11 mei 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5452335)
:D

Werken voor het vaderland.

Tot we er bij omvallen....mijn botte.:twisted:

Wisord 11 mei 2011 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5452362)
Gewoon 40 jaar effectief werken en dan pensioen lijkt mij logisch.
30 jaar school lopen, vervolgens een jaar werken en dan afwisselend loopbaanonderbreking, ouderschapsverlof, ziekteverlof en dan in pensioen lijkt mij inderdaad echt niet haalbaar.

Dat zou niet slecht zijn, maar wat met zwaardere en ongezonde beroepen dan lijkt 35 me wel een mooi evenwicht.

freelancer 11 mei 2011 17:45

Langer werken? Links zal daar natuurlijk tegen zijn...
Waarom zouden die anders twee linkse handen hebben...

Inno 11 mei 2011 17:46

Het is vooral de druk die er af moet. De prestatiedruk. Langer werken, geen probleem, maar die oudjes mag je niet veel opjagen.

Henri1 11 mei 2011 17:46

ALs je N-VA bezig laat zal het nog nefaster zijn dan met de Ollanders te gaan hokken.

Rudy 11 mei 2011 17:50

Citaat:

Werken tot uw 70? Zie jij het zitten?
Neen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be