![]() |
Rik van Cauwelaert: de onderhandelingstafel verlaten
Rik van Cauwelaert, één van de beste politieke opiniemakers van dit land, stelde een volgende strategie voor, voor de Vlaamse partijen. Gewoon niet meer onderhandelen, niet meer aan tafel zitten. Enkel dan kan er iets geforceerd worden.
Ik ben daar mee akkoord, maar op voorwaarde dat de ontslagnemende regering de werking ook onmogelijk wordt gemaakt. België moet echt in een wurggreep gehouden worden. Eens kijken hoe de Franstaligen zullen reageren. Reageren ze dan nog niet, dan éénzijdige stemming in het Vlaams Parlement en mobilisatie van een Vlaams vrijwilligerskorps richting Brussel centrum. |
Citaat:
Rik heeft enkel gezegd dat de Vlamingen moesten dreigen om niet meer naar de tafel te komen. Dat is nog iets anders, hé. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De traditionele Vlaamse partijen staan nog altijd klaar om gretig postjes binnen te rijven...
|
Citaat:
Onze kinderen verdienen toch een toekomst (links ligt daar meestal niet van wakker, maar toch...) |
Citaat:
|
Het voorstel van Rik Van Cauwelaert is niet slecht, maar als de Franstaligen het dan nog niet begrepen hebben, dan moeten we ze het laten voelen op het terrein. Dreigen zal nog niet genoeg indruk maken, zelfs van onafhankelijkheid is Francofonie niet meer bang. Er liggen al allerlei plannen klaar op het hoofdkwartier van de PS. Dus eerst dreigen, dan doen en dan fysieke actie op terrein.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vergeet dan van tijd tot tijd niet om te kijken. |
Citaat:
waar denk jij dat de besparingen het hardst zullen aankomen? bij de rijken of bij de armen? |
Citaat:
|
Citaat:
dan mag jij me vertellen vanwaar de besparingen moeten komen, wie ze ook moet uitvoeren. en vergeet ook niet dat 1 van de redenen waarom Vlaanderen zo rechts is, is dat links in Vlaanderen te Belgicistisch overkomt bij de Vlamingen. maw, hoe langer de communautaire spanningen, hoe meer Vlamingen zullen stemmen op een partij die effectief zegt dat de armen, de slachtoffers van criminelen, de vrouwen die verkracht zijn, het allemaal zelf gezocht hebben. maar ik krijg meer en meer de indruk dat de Vlaamse linkse partijen en de Franstalige partijen, dit juist willen. met hun gedrag pushen ze de N-VA gewoon naar 50% in Vlaanderen. waarom versta ik niet, maar het is zo. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is er voor zorgen dat de armen nooit of te nooit benen krijgen... Denk daar maar eens over na...;-) |
Citaat:
|
Rik Van Cauwelaert doet altijd alsof hij zelf aan de onderhandelingstafel zit en slimmer is dan alle anderen samen.
Omdat hij doet alsof, is het nog niet waar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be