![]() |
De Franstaligen willen alleen maar rekken met de regering van aflopende zaken
Onderhandelen heeft totaal geen zin meer.
De Franstaligen willen alleen maar verder met Leterme III. Zij hopen dat het NV-A door metaalmoeiheid zal barsten. Een paard dat alleen zijn eigen pad wil lopen valt niet te mennen. |
Citaat:
wat is er nu anders dan de afgelopen 51 andere cruciale weken? |
Laat ze doen, ze brengen een absolute meerderheid voor de v-partijen in zicht met als bonus dat de traditios nog eens uitgedund gaan worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een jaar geleden was het DRINGEND om een regering te maken, met alle excuses van dien...NU, een jaar later, gebruikt Bart al hun argumenten net tégen hun... plots is niets meer dringend, dan gewoon elke cent te kunnen behouden die ze ons afstropen...
Wij hebben onze conclusies hier al massaal getrokken... wanneer volgen de andere politici? |
Citaat:
En voor zover ik weet bent u geen politieker ? |
Regering in lopende zaken kost ons minder dan een volwaardige regering,
hoe komst het anders dat de begroting het zo goed doet, omdat ze geen geld hebben om aan onnozele projectjes te geven. Dus aan een kant is de regering in lopende zaken goed, alhoewel Leterme daar misbruikt van maakt door te zeggen de ze het goed doen, maar ze hebben geen geld om uit te geven. (buiten de 12-en) Langs de andere kant kan dit poppenkast niet blijven duren en moeten de walen hun verantwoordelijkheid durven nemen, en zich niet verstoppen onder de slippen van de suikernonkel Vlaanderen. |
Gewoon de geldkraan blokkeren ... de franstaligen zullen wel willen praten ...
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen zou kunnen bevel geven aan de FEDERALE (maar Vlaamse) ambtenaren van douanen accijnzen en belastingen, om alle centen naar de VLAAMSE regering te sturen ipv naar Brussel... DAN pas heb je de kraan in handen, en dan pas kan je die dichtdraaien. |
Vergeet niet dat die ondemocratische regering Leterme II maar één op drie Vlaamse zetels vertegenwoordigt! Als ze NOG meer macht krijgt, is het hek voor mij wel helemaal van de dam.
|
Citaat:
Terug aan jou Rik ;) Ik spreek voor meer dan 1 ;) |
Citaat:
|
Hoewel ik zeker niet trots ben op de huidige Nederlandse regering, is België met deze regeringsformatie toch echt de 'gekke henkie' van Europa geworden. Enkel de keuze buigen of barsten lijkt onderhand unaniem... Maar ik had het hier ook al met wat Belgisch/Vlaamse vrienden over, ik mis ook echt iemand, desnoods een duo (Franstalig en Nederlandstalig), met de visie en uitstraling van een leider, die boven de partijen kan staan; let wel met visie bedoel ik iemand, die de hele politiek een richting wijst.
Of en nu alle gekheid op stolkje moeten Frankrijk en Nederland een akkoord maken en het opsturen naar de wetstraat:-P;-). |
Citaat:
ziedaar het probleem |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be