Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De roi zal er niet uitgeraken, want hij zou kleur moeten bekennen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155165)

De schoofzak 14 mei 2011 09:05

De roi zal er niet uitgeraken, want hij zou kleur moeten bekennen

Het B. model is nu op een ietwat eigenaardige manier aan zijn einde gekomen.

Want de Hooggeborene zal politieke kleur moeten bekennen.

Kleur bekennen tussen de keuzes:
- Vlaams niet overzomeren, of Franstalig wel overzomeren
- Vlaams niet te veel partijen, of Franstalig de negen partijen
- meederheid Vlaams zonder spa, of Franstalig met spa.

Niemand zal ontkennen dat we in uiterst boeiende tijden leven: we spelen zelf mee in een groot artificieel politiek labo: kan men vuur met water verenigen.

Karma 14 mei 2011 09:35

Er wordt steeds meer gespeculeerd op "me(n)taalmoeheid" bij de Vlaamstaligen.

De schoofzak 14 mei 2011 09:51

Waar ik dus op hoop: dat het zal krakken in Laeken.
Als de Hooggeborene een politieke keuze moet maken ... dan krijgt Hij een sneeuwbaleffect ...

Cyrano 14 mei 2011 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5456900)
Als de Hooggeborene een politieke keuze moet maken ... dan krijgt Hij een sneeuwbaleffect ...

Hij zal geen keuze maken.

Hij zal tijd kopen. Bij de zak Legosteenstjes van Woutertje zit geen gebruiksaanwijzing in 't Frans. Hier moet iemand verduidelijken en vaststellen dat la Belgique een transformator nodig heeft.

Hoe werd het muisje zwanger van de olifant ? Met een transformator. Een olifantendracht duur 22 maanden. 13 juni 2010 + 22 maanden = +- april 2012. De natuur heeft zijn rechten.

EddyBal 14 mei 2011 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5456900)

Niet als hij die logisch kan uitleggen.

BVB: Elio wil NIET, dus stuurt hij BART in het veld als FORMATEUR. Die neemt dan een 200 tal dagen de tijd om te "onderhandelen" met enkel die partijen die HIJ ziet zitten. Dan zou het plaatje er duidelijk anders kunnen gaan uitzien. Zelfs quid PS is dan mogelijk. Bart kan bvb een zware toegift doen, door een noodregering op de been te brengen met MR + NVA+VLD+CD&V+LDD en op die manier Elio van de macht houden en hem de volgende verkiezingen helem�*�*l te verzuipen...Indien nodig kan er nog een andere partij mee in de boot, maar die zullen moeten voldoen aan de door de anderen gestelde voorwaarden.

respublica 14 mei 2011 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5456810)

Niemand zal ontkennen dat we in uiterst boeiende tijden leven: we spelen zelf mee in een groot artificieel politiek labo: kan men vuur met water verenigen.

Dit wordt interessant! Misschien zal de koning wekenlang consultaties verrichten, zodat overzomeren onmogelijk wordt en de Franstaligen hun zin krijgen? Dat de Vlamingen hun zin krijgen, kunnen we wel vergeten, denk ik.

fredo2008 14 mei 2011 11:53

Er is toch geen probleem? Na de afgelopen deadlines van NVA is er nu gewoon een nieuwe. De volgende deadline is nu 'de zomer'. En daarna overzomeren we gewoon.

UFSIA 14 mei 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 5456973)
Hij zal geen keuze maken.

Hij zal tijd kopen. Bij de zak Legosteenstjes van Woutertje zit geen gebruiksaanwijzing in 't Frans. Hier moet iemand verduidelijken en vaststellen dat la Belgique een transformator nodig heeft.

Hoe werd het muisje zwanger van de olifant ? Met een transformator. Een olifantendracht duur 22 maanden. 13 juni 2010 + 22 maanden = +- april 2012. De natuur heeft zijn rechten.

En dat is net het mooie aan zijn keuze. Tijd kopen is ook een keuze maken, immers de ps wil meer tijd om verder te palaveren en de nva wil nu knopen doorhakken.

Ik denk dat er al heel wat originaliteit zal moeten gevonden worden om geen keuze te maken. Ik zie op dit moment niet goed hoe ze dat nog verkocht zouden krijgen.

mvg. Sint Ignacius

Bokkenreyder 14 mei 2011 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 5457334)
En dat is net het mooie aan zijn keuze. Tijd kopen is ook een keuze maken, immers de ps wil meer tijd om verder te palaveren en de nva wil nu knopen doorhakken.

Ik denk dat er al heel wat originaliteit zal moeten gevonden worden om geen keuze te maken. Ik zie op dit moment niet goed hoe ze dat nog verkocht zouden krijgen.

mvg. Sint Ignacius

Ik zie het ook zo.Als hij tijd koopt, heeft hij automatisch een keuze gemaakt (voor de PS). Het zal gauw duidelijk zijn. Het worden een hete zomer (nee, ik ben niet de betere versie van F. De Boosere).

EddyBal 14 mei 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5457354)
Ik zie het ook zo.Als hij tijd koopt, heeft hij automatisch een keuze gemaakt (voor de PS). Het zal gauw duidelijk zijn. Het worden een hete zomer (nee, ik ben niet de betere versie van F. De Boosere).

Ik hoop op een crash van Dexia omdat bepaalde landen hun schuld niet kunnen/wensen te betalen... mini crisis in België, grote paniek bij de PS... maar ja, ze willen liever géén regering he...8-)

looneytoon1975 14 mei 2011 14:41

Dit land is de SCHANDE voorbij.

Wat kost het om Marokkaan of Turk te worden? na dit circus kan ik daar nog wel mee leven.

ieperling 14 mei 2011 14:52

Knappe tist dien Bal, waarschijnlijk geen cent bij Dexia zeker

De schoofzak 14 mei 2011 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 5457334)

mvg. Sint Ignacius

Het Weverke heeft dat toch weer perfect gemanouvreerd !!

Gwylan 14 mei 2011 22:52

Er zijn nog andere keuzes mogelijk dan deze voor Di Rupo of De Wever (of beide tegelijk).

Als het om het vormen van een bestuursmeerderheid gaat zijn beide overigens louter tijdverlies :

• De Rupo is “beschikbaar”, hoewel niet als formateur. Hij weet immers dat zijn formatiepogingen zullen mislukken, vermits de Vlaamse partijen zijn lauw en dun “voorstellen”-soepje niet zullen slikken. Een opdracht aanvaarden kan voor hem evenwel nuttig zijn om De Wever niet aan zet te laten komen.

• De Wever is “beschikbaar” als Di Rupo niet durft of wil, maar wellicht niet als formateur. Hoewel, het maakt niet veel uit als wat hij naar voren zou geschoven worden : hij weet dat zijn opdracht zal mislukken, vermits de Franstaligen absoluut niets van hem en zijn partij moeten weten. Van Yp en zijn maatje evenmin trouwens, maar goed, dat zijn ook Franstaligen natuurlijk.

Dan maar één of andere minister van staat nog enkele maanden laten brokkelen, wellicht. En daarna weer een. En inmiddels Leterme nog méér armslag geven, en hem tot het einde der (Belgische) tijden laten aanblijven.

Trouwens, een origineel (maar een beetje gevaarlijk) ideetje ware om Leterme zelf als formateur te laten opdraven, met de loutere bedoeling zijn huidige regeringsmeerderheid (nou ja) wat uit te breiden met wie dan ook, en daarna als een “volwaardige” regering verder te kunnen doen. Het zou betekenen dat de hand van de CD&V in die richting geforceerd wordt, maar als die afhaken brengt het zelfs de huidige eeuwigdurende Leterme-regering in een lastig parket.

Kortom, het is een beetje oppassen geblazen, maar de enige echte bedoeling van de Belgische Franstaligen, met name Leterme gewoon te laten verder doen, is perfect realiseerbaar. Democratie is wat anders natuurlijk, maar ach, dat heeft voor het regime geen enkel belang.

En verkiezingen ? Forget it. Die komen er pas als alles er op wijst dat de N-VA zware kloppen zou krijgen. Aan eenieder om in te schatten wanneer dat zo ongeveer zal zijn…

In ieder geval moet op niets van dit alles worden gewacht om uw roi kleur te zien bekennen : dat doet hij reeds van in den beginne.

EddyBal 14 mei 2011 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ieperling (Bericht 5457456)
Knappe tist dien Bal, waarschijnlijk geen cent bij Dexia zeker

Nee, ik betaal niet mee aan de superbonussen van Dehaene en consoorten. 8-)

EddyBal 14 mei 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 5457955)
Er zijn nog andere keuzes mogelijk dan deze voor Di Rupo of De Wever (of beide tegelijk).

Als het om het vormen van een bestuursmeerderheid gaat zijn beide overigens louter tijdverlies :

• De Rupo is “beschikbaar”, hoewel niet als formateur. Hij weet immers dat zijn formatiepogingen zullen mislukken, vermits de Vlaamse partijen zijn lauw en dun “voorstellen”-soepje niet zullen slikken. Een opdracht aanvaarden kan voor hem evenwel nuttig zijn om De Wever niet aan zet te laten komen.

• De Wever is “beschikbaar” als Di Rupo niet durft of wil, maar wellicht niet als formateur. Hoewel, het maakt niet veel uit als wat hij naar voren zou geschoven worden : hij weet dat zijn opdracht zal mislukken, vermits de Franstaligen absoluut niets van hem en zijn partij moeten weten. Van Yp en zijn maatje evenmin trouwens, maar goed, dat zijn ook Franstaligen natuurlijk.

Dan maar één of andere minister van staat nog enkele maanden laten brokkelen, wellicht. En daarna weer een. En inmiddels Leterme nog méér armslag geven, en hem tot het einde der (Belgische) tijden laten aanblijven.

Trouwens, een origineel (maar een beetje gevaarlijk) ideetje ware om Leterme zelf als formateur te laten opdraven, met de loutere bedoeling zijn huidige regeringsmeerderheid (nou ja) wat uit te breiden met wie dan ook, en daarna als een “volwaardige” regering verder te kunnen doen. Het zou betekenen dat de hand van de CD&V in die richting geforceerd wordt, maar als die afhaken brengt het zelfs de huidige eeuwigdurende Leterme-regering in een lastig parket.

Kortom, het is een beetje oppassen geblazen, maar de enige echte bedoeling van de Belgische Franstaligen, met name Leterme gewoon te laten verder doen, is perfect realiseerbaar. Democratie is wat anders natuurlijk, maar ach, dat heeft voor het regime geen enkel belang.

En verkiezingen ? Forget it. Die komen er pas als alles er op wijst dat de N-VA zware kloppen zou krijgen. Aan eenieder om in te schatten wanneer dat zo ongeveer zal zijn…

In ieder geval moet op niets van dit alles worden gewacht om uw roi kleur te zien bekennen : dat doet hij reeds van in den beginne.

Verkiezingen samen met de gemeenteverkiezingen. En diegenen die de klappen zuillen krijgen heten NIET NVA ;)

Jantje 15 mei 2011 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5456810)

Nee, Albert hoeft zelfs geen beslissing te nemen.
Hij kan eenvoudig eisen dat ze allemaal samen in een hok kruipen en er niet meer uit mogen voor ze hem een deftig werkend voorstel aanbieden.

Maar de huidige crisis bewijst wel 1 ding.
Namelijk dat België politiek totaal fout in elkaar zit en geen democratie nog partycratie is, maar een dictatuur vanuit Laken.

EddyBal 15 mei 2011 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5458059)
Nee, Albert hoeft zelfs geen beslissing te nemen.
Hij kan eenvoudig eisen dat ze allemaal samen in een hok kruipen en er niet meer uit mogen voor ze hem een deftig werkend voorstel aanbieden.

Maar de huidige crisis bewijst wel 1 ding.
Namelijk dat België politiek totaal fout in elkaar zit en geen democratie nog partycratie is, maar een dictatuur vanuit Laken.

Dat diegenen die dit land zo verkeerd ineen hebben gestoken, diegenen die zoveel Vlaamse toegevingen hebben gedaan, het nu maar eens rechtzetten. Ze moeten komen met oplossingen die door het halfrond aanvaard worden, door de verkozen massa dus... zolang er geen oplossing is, niet naar huis. Verhostadt, Vandelanotte, Maertens, etc.. laat ze maar opdraven en sluit ze op met een dieet van eenvoudige goedkope boerekost.

Jantje 15 mei 2011 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5458069)
Dat diegenen die dit land zo verkeerd ineen hebben gestoken, diegenen die zoveel Vlaamse toegevingen hebben gedaan, het nu maar eens rechtzetten. Ze moeten komen met oplossingen die door het halfrond aanvaard worden, door de verkozen massa dus... zolang er geen oplossing is, niet naar huis. Verhostadt, Vandelanotte, Maertens, etc.. laat ze maar opdraven en sluit ze op met een dieet van eenvoudige goedkope boerekost.

Je vergeet er een deel.
En spijtig genoeg kan men de veroorzakers van de problemen niet opsluiten tot ze hun mesthoop hebben opgekuist, want vele onder hen zijn reeds dood en begraven.
De rest zal snel een oplossing brengen, jullie Franstaligen krijg alles wat je vraagt, als ik die post krijg.
En dat is nu het probleem van Di Rupo, De Wever voelt zich niet aangesproken om minister te worden, maar wil de voorzitter van de grootste partij in Vlaanderen zijn en blijven.
Di Rupo kan dus enkel De Wever verleiden tot een akkoord met vergaande toegevingen voor Vlaanderen en dat is nu net wat hij niet wil.

Max van Dietschland 15 mei 2011 07:53

Ik zie de koning binnenkort de Kroonraad bijéénroepen. Die moet dan een nieuwe regering vormen.

Veel zal ook afhangen van Kris Peeters, zet hij de zaken op scherp, dan dreigt een splitsing binnen CD&V, hij weet dat anders ook zijn politieke carriere in 2014 zal afgelopen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be