Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   hulp van VB(weeral vlaams blok...) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15520)

Samme 6 juni 2004 17:00

in een politiek debat ongeveer half jaar geleden verklaarde koen buyltick van het VB me: dat de vreemdelingen niet hier moesten geholpen worden, maar in hun eigen land;met hulp van buitenaf.

Nu vraag ik me af wanneer het blok zich al ooit heeft ingezet om bijvoorbeeld oxfam of dergelijke organisaties te steunen. Waarbij ik geen vinger wil wijzen naar het vlaams blok, maar ben gewoon nieuwsschierig.

Groeten Sam

muys 6 juni 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samme
in een politiek debat ongeveer half jaar geleden verklaarde koen buyltick van het VB me: dat de vreemdelingen niet hier moesten geholpen worden, maar in hun eigen land;met hulp van buitenaf.

Nu vraag ik me af wanneer het blok zich al ooit heeft ingezet om bijvoorbeeld oxfam of dergelijke organisaties te steunen.

Groeten Sam

dit zijn 2 apparte discussies, het blok vindt dat het inderdaad beter zou zijn dat mensen in hun eigen land geholpen worden ipv dat ze naar hier komen, maar wij zijn niet akkoord met organistaties als 11 11 11 en oxfam wereldwinkel. de reden hiervoor is erg simpel, dit zijn allen groeperingen van links tot extreem links allooi en hun visie op de samenleving strookt totaal niet met de onze, daarom dat wij ze ook niet zouden steunen. ook zijn zij anti economie groeperingen die mijns inziens bitter weinig zullen doen om de economie van derde wereldlanden te steunen.

verder is het verwijt dat het blok niet aan liefdadigheid zou doen ongegrond, gerolf annemans wou immers de opbrengs van zijn laatste boek (de zaak dutroux :teveel om te geloven) schenken aan child focus : het is echter niet onze fout dat zij die financiele steun weigeren

lustige lezer 6 juni 2004 17:19

Blijkbaar vinden mensen zich te goed he...

Ik geef het VB grootgelijk. Vreemdelingen moeten hier niet geholpen worden maar in eigen land of daar in de buurt. het is immers niet mooi om door al onze ,voor hem/haar, nieuwigheden hun hoofd op hol te brengen.

Chucky 6 juni 2004 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:

Nu vraag ik me af wanneer het blok zich al ooit heeft ingezet om bijvoorbeeld oxfam of dergelijke organisaties te steunen.

Groeten Sam

dit zijn 2 apparte discussies, het blok vindt dat het inderdaad beter zou zijn dat mensen in hun eigen land geholpen worden ipv dat ze naar hier komen, maar wij zijn niet akkoord met organistaties als 11 11 11 en oxfam wereldwinkel. de reden hiervoor is erg simpel, dit zijn allen groeperingen van links tot extreem links allooi en hun visie op de samenleving strookt totaal niet met de onze, daarom dat wij ze ook niet zouden steunen. ook zijn zij anti economie groeperingen die mijns inziens bitter weinig zullen doen om de economie van derde wereldlanden te steunen.

verder is het verwijt dat het blok niet aan liefdadigheid zou doen ongegrond, gerolf annemans wou immers de opbrengs van zijn laatste boek (de zaak dutroux :teveel om te geloven) schenken aan child focus : het is echter niet onze fout dat zij die financiele steun weigeren

Dat zou pas "lijkenpikkerij geweest zijn. 8O

muys 6 juni 2004 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:

gelieve u te verduidelijken hoe financiele steun aan een organisatie die zich inzet om verdwenen kinderen op te sporen lijkenpikkerij kan zijn 8O

The Agitator 6 juni 2004 18:17

Citaat:

Citaat:

gelieve u te verduidelijken hoe financiele steun aan een organisatie die zich inzet om verdwenen kinderen op te sporen lijkenpikkerij kan zijn 8O

Dat hij dat meteen ook verduidelijkt hoe hij zo kunnen worden is. Lijkt me een interessante case study. Wordt dezer dagen de schedelinhoud (als die er dan al is) als onderpand gevraagd voor een LSP-lidkaart? 8O

Chucky 6 juni 2004 18:24

Citaat:

Citaat:

8) Zijn bedoeling was duidelijk, zijn "gift" te linken aan de vermmorde kinderen 8)

muys 6 juni 2004 18:46

Citaat:

Citaat:

8) Zijn bedoeling was duidelijk, zijn "gift" te linken aan de vermmorde kinderen 8)

gij zijt ziekelijk

Chucky 6 juni 2004 18:48

Citaat:

Citaat:

gij zijt ziekelijk

8) Jij keek ff in de spiegel ?? 8)

jules 6 juni 2004 20:30

Citaat:

Citaat:

Groeten Sam

Muys,

kan je die laatste zin verduidelijken ?
Zorgen dat de boeren uit derde-wereldlanden een eerlijke prijs krijgen voor hun producten zorgt er toch voor dat zij koopkracht krijgen, en daarmee juist de plaatselijke economie mee draaiende kunnen houden !

instromaniac 6 juni 2004 21:52

Eindelijk eens een topic omtrent het VB met gezonde kritiek i.p.v. het blok-bashing door sommige anderen hier 8)

Wat het VB stelt ben ik volledig mee eens, alhoewel dit voor mij niet hoeft te betekenen dat migranten niet meer mogen worden toegelaten tot ons land. Het is een goede zaak om de wortels van het probleem aan te pakken, maar iedereen weet ook wel dat dat een beleid van enorm lange duur is; dus moeten we er ook rekening mee houden dat tijdens die periode allochtonen nog steeds geholpen moeten worden wanneer nodig.

Het verwondert me dan ook zoals Samme zei, dat het VB geen steun levert aan 11.11.11 en Oxfam.
Deze organizaties bestempelen als extreem-links vind ik maar al te gemakkelijk. Het is niet omdat vooral links georiënteerde mensen zich geëngageerd dat deze organizaties een politieke binding hebben. Het is ook niet omdat iets links is dat je dat als rechts georiënteerd persoon moet verwerpen.
Persoonlijk vind ik dat die organizaties goede zaken doen. Helaas bereiken ze op grote schaal weinig, maar ik zou dit niet als fout van die organizaties beschouwen. Het is zeer moeilijk om iets te bereiken als de Westerse wereld helemaal geen positief beleid voert op dat gebied en slechts sporadisch steun verleent.

I.v.m. Child Focus:
Ik heb andere zaken gehoord van een kennis die een jaar voor Child Focus heeft gewerkt. Hij moest voor die organizatie naar Skandinavië met enkele andere mederwerkers. Ze vlogen in business class, ze aten in dure restaurants en verbleven in 5-sterren hotels terwijl ze daar bitter weinig deden. Misschien is dat maar een geïsoleerd geval, maar ik sta nu toch skeptischer t.o.v. die organizatie dan vroeger.

PAJOT 6 juni 2004 22:06

http://users.tijd.com/democratie/titel03c/ds030517.htm

11-11-11? Afschaffen! Oxfam? Afschaffen! Linkse subversieve organisaties moeten afgeschaft worden!

khaled 6 juni 2004 22:16

Persoonlijk heb ik ook kennis gemaakt met zo'n organisatie. De naam ontsnapt me, maar het was iets met kinderen.

In het Noorden van Vietnam, waar de minorities nog in houten hutten wonen, kwam ik ze tegen. Ik heb van mijn leven nog zo geen prachtige witte jeep gezien. Minstens 100.000 Euro. Alles erop en eraan. Proper gewassen. Schoon madammeke dat uitstapte, fris zomerkleedje, dikke kaft onder haar arm. Waarschijnlijk dikke pree. En die ging eens uitleggen aan de H'Mong vrouwen hoe ze kinderen moesten krijgen/opvoeden. Iedereen die daar ooit geweest is zal de contradictie begrijpen.

Wat een totaal verkeerde aanpak en wat een totaal verkeerd signaal dat hier naar de plaatselijke bevolking gegeven werd. Als al die hulporganisaties zo tewerk gaan, dan geef ik het Vlaams Blok groot gelijk dat ze dergelijke zaken niet steunen.

Voor het geld dat die jeep gekost heeft, hadden ze minstens 10 SCHOLEN kunnen bouwen, voorzien van alle nodige lesmateriaal + leraars. Of een paar werkplaatsen waar de mensen een stiel konden leren. Of een deftige kliniek. Een opleidingcentrum voor artsen/verplegers/... Maar nee, de kont van de medewerkster had hogere prioriteit.

Ik zeg niet dat die organisaties niets goed doen of zo, maar ze doen ook niets voor niets. Als je daar zelf staat, en je ziet de omgeving en dan dat madammeke uit dien jeep kruipen met die air van - ik ga het hier eens uitleggen zie - dan denk je wel twee keer na voordat je zo'n organisatie steunt.

Enfin, dit hoor eigenlijk bij koetjes en kalfjes. Terug naar de topic.

Jonas Elossov 6 juni 2004 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Persoonlijk heb ik ook kennis gemaakt met zo'n organisatie. De naam ontsnapt me, maar het was iets met kinderen.

In het Noorden van Vietnam, waar de minorities nog in houten hutten wonen, kwam ik ze tegen. Ik heb van mijn leven nog zo geen prachtige witte jeep gezien. Minstens 100.000 Euro. Alles erop en eraan. Proper gewassen. Schoon madammeke dat uitstapte, fris zomerkleedje, dikke kaft onder haar arm. Waarschijnlijk dikke pree. En die ging eens uitleggen aan de H'Mong vrouwen hoe ze kinderen moesten krijgen/opvoeden. Iedereen die daar ooit geweest is zal de contradictie begrijpen.

Wat een totaal verkeerde aanpak en wat een totaal verkeerd signaal dat hier naar de plaatselijke bevolking gegeven werd. Als al die hulporganisaties zo tewerk gaan, dan geef ik het Vlaams Blok groot gelijk dat ze dergelijke zaken niet steunen.

Voor het geld dat die jeep gekost heeft, hadden ze minstens 10 SCHOLEN kunnen bouwen, voorzien van alle nodige lesmateriaal + leraars. Of een paar werkplaatsen waar de mensen een stiel konden leren. Of een deftige kliniek. Een opleidingcentrum voor artsen/verplegers/... Maar nee, de kont van de medewerkster had hogere prioriteit.

Ik zeg niet dat die organisaties niets goed doen of zo, maar ze doen ook niets voor niets. Als je daar zelf staat, en je ziet de omgeving en dan dat madammeke uit dien jeep kruipen met die air van - ik ga het hier eens uitleggen zie - dan denk je wel twee keer na voordat je zo'n organisatie steunt.

Enfin, dit hoor eigenlijk bij koetjes en kalfjes. Terug naar de topic.

Meneer kent blijkbaar het verschil niet tussen NGO's als 11-11-11 en oxfam, en de VN(& Unicef)...
Ik dacht dat iedereen wist dat de VN vetbetaalde jobs waren... Maar, bij oxfam wordt het meeste gedaan door vrijwilligers... Trouwens, hoe zouden de fasco's de ontwikkeling van derde-wereldlanden willen stimuleren als ze zich er geen bal van aantrekken... Het idee van armoede in derde-wereldlanden erbovenop te hale ruikt sterk naar recuperatie van linkse ideeën niet?

Ik geef die NGO's trouwens volmondig gelijk dat ze het kapitalisme niet helpen ontwikkelen in die regio's... Hun voedsel is nu eenmaal belangrijker dan onze katoenen hemden, ook al hebben zij een dunnere portemonnee!

instromaniac 6 juni 2004 23:21

Het is ook al te logisch dat Oxfam in bepaalde zin anti-kapitalistisch is (lees dit niet verkeerd, ik bedoel niet dat ze extreem-links zijn). Een doel van Oxfam is het steunen van de arme boeren in landen waar multinationals misbruik maken van hun machtspositie.

fernand 7 juni 2004 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het is ook al te logisch dat Oxfam in bepaalde zin anti-kapitalistisch is (lees dit niet verkeerd, ik bedoel niet dat ze extreem-links zijn). Een doel van Oxfam is het steunen van de arme boeren in landen waar multinationals misbruik maken van hun machtspositie.

Oxfam is een multinational, die dividenten utbetaald aan zijn beheerders.
Van de geinde gelden door 11.11.11, komen er maar 31% aan bij degenen die het nodig hebben.
Er bliven reeds 70% hier hangen aan 3 secretariaten, met nen dikke pre. En ook dat men linkse schrijvelaar hun werken hier gaat uitgeven met diet geld. Men ondersteunt er ook de linkse denktrant mee in de in landen welke men zogenaamd moet helpen met deze gelden.
Herinner U de shahel. Daar moesten ze eerst Vrachtwagens kopen, om het hier gekochte graan, te kunnen vervoeren. Ze moesten de drivers huren. En na het gedane werk, zij de gekochte vrachtwagens allemaal verdwenen. En wat heeft de hongerlijdende bevolking gezien. Nougabollen. De krijgsheren stalen dan nog het ter plekke gekomen voedsel!

LaundroMat 7 juni 2004 11:23

Citaat:

Citaat:

Groeten Sam

Kort samengevat: deze links tot extreem-linkse organisaties proberen iets te doen aan de uitbuiting van de Derde Wereld. Jullie visie op de samenleving strookt niet met de ideeën van deze mensen. Wat NGO's proberen te doen, doen ze vanuit een solidaire reflex: zich inspannen om de zwakkeren in de samenleving uit hun miserie trekken. Dit betekent dus simpelweg dat jullie deze solidariteit als "extreem-links" beschouwen, en dus hoegenaamd niet van plan zijn om het even welke organisatie te steunen die zich inzet voor het de armen.

Tegendradigaard 7 juni 2004 11:33

Gewoon maar een vraag : zou 11.11.11 een gift aanvaarden van het Vlaams Blok ? En Oxfam ?
Of zouden ze doen zoals child focus nl. de gift weigeren ?

LaundroMat 7 juni 2004 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Gewoon maar een vraag : zou 11.11.11 een gift aanvaarden van het Vlaams Blok ? En Oxfam ?
Of zouden ze doen zoals child focus nl. de gift weigeren ?

Volgens mij niet. Een integere NGO zou geen giften aanvaarden van een partij wiens principes haaks staan op die van de NGO zelf.

Dat zou hetzelfde zijn als een bontfabrikant die Greenpeace steunt.

De discussie gaat dus niet over het feit of een NGO een groepering is van "extreem-links allooi", maar over een fundamentele kwestie: willen we solidair zijn met de zwakkeren in deze wereld? Het VB wil dat duidelijk niet.

instromaniac 7 juni 2004 13:01

Bronnen fernand?

Ik heb zelf voor Oxfam gewerkt, en niemand verdient er wat aan, allemaal vrijwillig. Natuurlijk zijn er die vast werken voor Oxfam en een loon krijgen, maar dat is in iedere VZW of NGO.

En zoals ik reeds zei: het is zeer moeilijk voor deze organizaties om iets te bereiken als ze de steun niet hebben van de overheden in de Westerse wereld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be