![]() |
Vermoedelijk zal Elio de Ripo de rol van formatuer op zich nemen...
Als men Wathelet hoort verklaren dat het aantal partijen waarmee er uiteindelijk een regering moet gevormd worden, geen breekpunt vormt en...
'Met 5, met 7 of met 9,... De formateur zal uiteindelijk moeten kiezen. Wie het daar niet mee eens is, moet dan maar niet mee aan tafel gaan zitten.'>> dan is het mijn inziens duidelijk dat Elio de rol van formateur op zich zal nemen en zal beslissen met 9 aan tafel te gaan zitten... wetende/hopende dat BDW hiermee niet akkoord zal gaan en dus... zal beslissen niet mee aan tafel te gaan zitten... Zal het zo simpel zijn? Bron |
Di Rupo zal nooit formateur mogen worden indien hij met negen aan tafel wil gaan zitten. Doet hij dat toch, dan zullen ook cd&v en open vld hiermee niet akkoord gaan
|
Citaat:
|
Veel blabala, niks boeboem
|
Citaat:
Dat bied kans om in te breken in de Vlaamse regering. Mocht ik Open Vld zijn, direct het dossier BHV voorleggen aan " formateur " Di Rupo. Want daar is de regering over gevallen in 2010. En ze zaten 3 dagen van een akkoord. Wie gelooft dat nog? |
Da's toch simpel, Di Rupo probeert NVA alsnog te wippen. Hij wordt formateur en nodigt de negen partijen uit. "wie er niet mee akkoord is, moet maar wegblijven".
Dat die nog altijd niet door heeft dat zodra hij tegen de acht anderen zegt "oh ja, de nva komt niet" (bijna) alle vlaamse partijen terug vertrekken. |
PS denkt aan een vertrouwensstemming in het parlement om Leterme II een doorstart te geven. Ik wens ze veel succes
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Elio weet dat hij de N-VA nodig heeft om de Vlaamse partijen aan tafel te krijgen en een akkoord zonder de N-VA is voor alle Vlaamse partijen zelfmoord. Dus zelfs als Elio of Bart formateur worden, betekend dit nog steeds niet dat er een nieuwe regering gevormd word. Elio en Bart halen het meeste voordeel uit een padstelling, niet uit een nieuwe regering want geen van beide wil premier van dit apenland worden. |
Citaat:
De regering Spaak (13 maart 1946 - 31 maart 1946) hield het 19 dagen uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie net de schrijffout in de titel. Werd formateur of formatueur bedoelt? :) Het begint sterk te lijken op het laatste. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vanavond de beslissing?
Di Rupo terug bij de koning. S.PA (Caroline Gennez) in terzake. |
Citaat:
|
Volgens mij heeft Elio DR van de O-Vld & CD&V de garantie gekregen dat ze - uiteraard na de zomer, om het zolang mogelijk te trekken en om de N-VA maximaal te kunnen beschadigen - zonder de N-VA een regering zullen vormen...
Uiteraard zullen er enkele (schijn?)oplossingen voor een 'grondige' staatshervorming in het 'vooruitzicht' gesteld.. En krijgt Vlaanderen, zoals het verdient, een links - dus progressief - beleid, geleid door een partij die de laatste decennia bewezen heeft voorspoed en welzijn te kunnen brengen... Onze 'Vlaamse' media zullen Elio ten gronde steunen, net zoals onze Koning... |
Citaat:
CD&V zal geen poot durven roeren zonder de N-VA er in te betrekken en zonder goedkeuring van de N-VA. CD&V heeft zijn les geleerd uit haar streken van 2007 en van de valstrik waar Verhofstadt hen had in doen lopen. SP.a zal braaf achter EDR aanlopen en hem volgen als een schoothondje tot de gemeenteraadsverkiezingen en de Regionale verkiezingen hen volledig naar de strafbank sturen. En de Vlaamse media, wel die heeft het door en is achter Vlaanderen gaan staan, want Belgistan loopt op zijn einde en het zou hen enkel klanten kosten als ze voor een verloren zaak blijven pleiten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be