![]() |
Er is geen nood aan een "mythologische" staatshervorming (mineur probleem)
"Er is geen nood aan een staatshervorming" (Paul De Grauwe).
Politici bewijzen al een viertal jaar dat ze weinig relevant zijn en dat ze zich met dingen bezighouden die er weinig toe doen. Er worden mythes opgebouwd. Wat er echt toe doet zijn (1) de pensioenen en (2) de wereldwijde op schulden gebouwde economie. Lees meer hier. |
Citaat:
(in 't Frans bestaat 't ook: http://zartregu.blogspot.com/2002/09...religions.html Het juiste woord is boerenbedrog ('volksverlakkerij') |
Tuurlijk moet er geen staatshervorming zijn.
De tegengestelde belangen, de tegengestelde visies, het lonken naar grondgebied, de klaarheid van de boekhouding ... dat ging allemaal perfect; de resultaten zijn er ook naar: torenhoge schuldenberg, schamele pensioenen, hoogste belastingen, meest sociale wachtlijsten voor gehandicapten, iedereen een hospitalisatieverzekering betalen ... Al die zaken maken een klaarheldere reorganisatie van ons overheidsbedrijf niet nodig .. in geen jaren. Mijn Vlaams gat ja !! |
Citaat:
Voor mij krijgt die man een rating B+, de rating die binnenkort België zal krijgen van Standards en Poor als we de Franstaligen hun zin geven. |
Citaat:
En uiteraard zegt hij dat niet... |
Citaat:
Citaat:
Hij heeft echter gelijk dat er het veel beter is om maatregelen te nemen als de conjunctuur meezit en dat het veel erger is als maatregelen moeten genomen tijdens een recessie. Een recessie komt inderdaad ook terug in België, zonder er een termijn op op te plakken. Als je gelooft dat S&P ons een B+ rating gaat geven als hier in België een "Franstalig" beleid laten voeren dan snap je niets van de cijfers van ons land, de markt waarin ons land zich opereert en van de werking van S&P. Ga je jezelf er eigenlijk in verheugen mocht S&P de rating zwaar naar beneden laten voor België ( en automatisch ook voor het Vlaams Gewest) ? |
Citaat:
|
Citaat:
Zie mijn eerdere posts ivm wat de internationale instanties vragen van ons om onze financien op orde te krijgen. Dat zijn net de dingen die n-va en bij uitbreiding andere vlaamse partijen vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Argumentatie ? |
De Grauwe is effectief een verstandige mens, dus we kunnen eigenlijk gewoon niet anders dan besluiten dat die mens daar zat te liegen dat het niet meer schoon was. Serieus teleurgesteld in die mens want ik vind het een goeie prof waar ik veel van heb opgestoken.
|
Citaat:
Als Paul De Grauwe liegt dan moet hij er wel een reden voor hebben. |
Citaat:
Als je dat wil voorkomen moet je onpopulaire dingen doen, ... eigenlijk hebben we een interim dictator nodig die gedurende 20 jaar zijn goesting kan doen om de puinhoop op te kuisen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De mythe van de belgique eenheid.
De mythe van de sociale zekerheid. |
Een staatshervorming is nodig omdat er geen eendracht is in België. Als Vlamingen en Walen straks allemaal voor dezelfde soort partijen zouden gaan stemmen, kan men op een efficiënte wijze aan de 'echte problemen' werken. Vermits Vlaanderen centrum-rechts blijft stemmen en Wallonië links, hebben we een staatshervorming nodig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be