Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het soort politieke correctheid waar je het schijt van krijgt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155320)

bgf324 17 mei 2011 16:39

Het soort politieke correctheid waar je het schijt van krijgt

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebri...lergroet.dhtml

CGKR op z'n best.

eno2 17 mei 2011 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5462397)

Het ene grapje is het andere waard

Demper 17 mei 2011 16:49

:cheer: Paul Severs :cheer:

redwasp 17 mei 2011 16:51

vrede,

ik vind de banalisering van het nazisme niet zo heel leuk. maar ik moet toegeven dat zelfs mijn lieveling daar af en toe ferm aan meewerkt.

tegelijk vind ik het nogal straf dat een grapje tijdens een optreden van een vlaamse zanger een strafbaar feit zou zijn.

ik vind het pijnlijk dat het meest platte rechtse discours van de wever zonder probleem in de media komt, zonder dat iemand hem zelfs van een serieus antwoord dient, terwijl dit soort onhandigheidjes strafbaar zouden zijn.

het is wel belangrijk om de nuance te leggen. toen hij een reactie moest geven, antwoordde de woordvoerder van het CGKR blijkbaar:

Citaat:

Indien Paul Severs de feiten erkent, de fout inziet, zijn excuses aanbiedt en zijn verantwoordelijkheid dus neemt, kunnen we het zo laten. Indien niet kunnen we tot vervolging overgaan. Al is deze uitspraak louter informatief, en moet ik eerst alle aspecten van de zaak grondig bekijken.
het is inderdaad de taak van het centrum om dit te onderzoeken, het wordt hier echter voorgesteld alsof ze al aan het veroordelen zijn.

vrede,

redwasp

Scheet in een fles 17 mei 2011 17:03

Totale onzin van het CGKR, en inderdaad politieke correctheid om het schijt van te krijgen. En dan nog eens die afgedwongen verontschuldigingen, alsof iemand daar maar ook van wakker ligt.

bgf324 17 mei 2011 17:09

Het brengen van de hitlergroet is toch niet verboden?

SDG 17 mei 2011 17:14

Citaat:

Severs bracht een internationale versie van zijn andere hit, 'Ik ben verliefd op jou'. Voor de Duitse versie van het refrein stak hij zijn hand in de lucht, bracht de hitlergroet en riep daarbij 'Heil Hitler'.
Mensen die zo stom zijn van het Duits of Duitsland anno 2011 nog steeds te associëren met Hitler verdienen wat mij betreft niet beter. Eigen schuld, dikke bult.

redwasp 17 mei 2011 17:17

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5462428)

gelukkig niet, of mijn lieveling zat al lang achter tralies.

het is niet verboden, maar bestaat er eigenlijk een medische behandeling voor?

vrede,

redwasp

copstean 17 mei 2011 17:18

Iedereen moet de vrijheid hebben om te zeggen wat hij denkt als ook de veroordeelde man

islamVrouwen mogen toch ook zo'n kopvod dragen waarom mag nazisme dan niet meer . Die man doet toch geen vlieg kwaad

BigF 17 mei 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copstean (Bericht 5462463)
islamVrouwen mogen toch ook zo'n kopvod dragen waarom mag nazisme dan niet meer .

Dat begrijp ik nu ook niet se.

Nen hoofddoek en nazi-ideeen; dat is toch gewoon hetzelfde!!

Shit seg.

copstean 17 mei 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5462474)
Dat begrijp ik nu ook niet se.

Nen hoofddoek en nazi-ideeen; dat is toch gewoon hetzelfde!!

Shit seg.

Tuurlijk Islamiet of Nazi je bent zoiezo slaaf van een dictatuur
Alleen neemt de Islam er een schotelvod voor de vrouw bij...

Inno 17 mei 2011 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5462428)

Ik dacht van wel :?

copstean 17 mei 2011 17:33

ALLAH is veel slechter asl dolfje
Alle vreemdelingen die zich niet aanpassen buiten

bgf324 17 mei 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5462445)
Mensen die zo stom zijn van het Duits of Duitsland anno 2011 nog steeds te associëren met Hitler verdienen wat mij betreft niet beter. Eigen schuld, dikke bult.

Het was dan ook een grapje/sarcasme.

bgf324 17 mei 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door copstean (Bericht 5462510)
ALLAH is veel slechter asl dolfje
Alle vreemdelingen die zich niet aanpassen buiten

Ik pleit voor het buitengooien van TROLL'en :cheer:

bgf324 17 mei 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5462496)
Ik dacht van wel :?

Ik zou het niet weten. In Duitsland wel, dat is duidelijk. Maar in Belgische wetgeving is er niets over te vinden.

Ratatosk 17 mei 2011 17:54

Dat blanke mustapha maar klacht indiend. Dan kan iedereen zien wat voor een hypocriet het is en de wetgeving misbruikt.

Xenophon 17 mei 2011 17:55

Een jaartje gevangenisstraf zal meneer Severs zijn lust voor grapjes wel afleren.

Indien de man hardnekkig grapjes blijft uithalen, dan zullen straffere maatregelen moeten volgen.

Ratatosk 17 mei 2011 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5462520)
Ik zou het niet weten. In Duitsland wel, dat is duidelijk. Maar in Belgische wetgeving is er niets over te vinden.

Anti-discriminatiewet.

Echter moet men wel aantonen dat het in een discriminerende context is. Dus een Hitlergroet op een barbeque waarbij iedereen ermee lacht is dus niet strafbaar.

BigF 17 mei 2011 18:00

't Maakt mij niet uit waar ze Paul Severs voor aanklagen.
Feit is dat na al die jaren van ellende niet beter verdient dan in den bak te zitten.
En als dat dan moet gebeuren voor een zogezegde hitlergroet is dat maar zo.
Het doel heiligt hier de middelen.
In den bak mag Paul van mij zingen wat-ie wil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be