Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Wie bevolken onze gevangenissen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155344)

Cynara Cardunculus 18 mei 2011 09:12

Wie bevolken onze gevangenissen?

http://www.vandaag.be/binnenland/680...rugsturen.html

40% niet-belgen gemiddeld! (bij de niet-belgen, zijn dus geen snel-gebelgden bijgeteld, die zitten bij de "wel-belgen")

BRUSSEL : 52% - 22% illegalen
ANTWERPEN : 38% - 20% illegalen

Citaat:

Niet alleen is 40 procent van de gevangenen geen Belg, liefst een vierde van deze buitenlanders is bovendien niet ingeschreven in het bevolkingsregister. Ze zijn ofwel illegaal in België, ofwel hebben ze maar een beperkte verblijfsvergunning.

Heel wat van deze gedetineerden kunnen door een eenvoudige beslissing van de staatssecretaris van Migratie uit het land worden gezet. En de N-VA-parlementsleden Theo Francken (foto) en Karl Vanlouwe vinden dat de staatssecretaris hiervan veel meer gebruik moet maken.

Zij deden een onderzoek naar dit probleem en kwamen tot verrassende besluiten. “In Brussel loopt het pas echt uit de hand. Daar is 58% van de gedetineerden geen Belg en 22% niet ingeschreven in het bevolkingsregister. De gevangenis van Sint-Gillis is de absolute top, met bijna twee derde vreemdelingen en een kwart niet ingeschrevenen. Onvoorstelbaar”, zegt de Brusselse senator Karl Vanlouwe.

Antwerpen op kop
Vlaanderen zit ongeveer op het nationale gemiddelde met 38% niet-Belgen en 12% niet-ingeschreven. “In Vlaanderen spant de gevangenis van Antwerpen de kroon met 53% niet-Belgen en 20% niet ingeschrevenen. Maar het record van de niet-ingschrevenen breekt Turnhout met 20,7% van de gevangenisbevolking”, aldus Vanlouwe.

LEES VERDER
Blijkbaar waren deze gegevens weer eens groot staatsgeheim. Als ze dan toch al heel de tijd zitten te mekkeren dat ze te weinig plaats hebben, en de veroordeelden onder de drie jaar maar gewoon naar huis sturen, is er dan geen enkele oen die eraan dacht die illegalen en vreemdelingen naar huis te sturen en zo de straffen van anderen gewoon te laten uitzitten.

Noteer: naar huis sturen (vervroegde vrijlating) maar verbod op terugkomst of volledig uitzitten.

Welke commentaar hebben de dogooders nu op die flagrante cijfers? (nogmaals: de snel-gebelgden, de "ik-ben-hier-geboren" migranten, de importhuwelijkspartners gebelgden, etc. zijn hier dus NIET bij inbegrepen!!!!!)

Marie van de koster 18 mei 2011 09:55

En dan maar klagen dat er plaats te weinig is in onze gevangenissen zodat we ze zelfs in Nederland moeten uitbesteden!
Als het niet zo'n droevige situatie was, zou ik er haast mee moeten lachen !

Cynara Cardunculus 18 mei 2011 12:59

Interessante commentaar in de krant: http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...nlanders.dhtml

Citaat:

zeere weevre, Bilzen

En als men de genaturaliseerde Belgen(?) meetelt dan komt men in gans Belgie aan
+:- 82% ! . Maar dat wordt verzwegen.
Ik zou er niet van verschieten.

Macchiavelli 18 mei 2011 13:24

Het is hier in België al net zo erg gesteld als in de ons omringende landen. Ik vond wat vergelijkend cijfermateriaal terug uit een artikel uit 2008:

In Frankrijk maken moslims het grootste gedeelte uit van de gevangenispopulatie. Volgens islamitische leiders, sociologen en wetenschappers is circa 60 tot 70% van alle Franse gedetineerden, moslim, terwijl maar 12% van de Franse bevolking islamitisch is. De Amerikaanse krant The Washington Post bericht daar deze week over. Het hoge percentage moslims in de gevangenissen zou een direct gevolg zijn van het falende integratiebeleid in Frankrijk.

Ter vergelijking wat andere cijfers uit Europa. In Groot-Brittannië is 11% van het totale aantal gevangenen moslim. Het aantal islamitische inwoners van dat land is 3%. In Nederland is 5,5% van de bevolking moslim; in de gevangenissen vormen ze zo'n 20% van het totaal aantal volwassen gevangenen. In België tenslotte is 2% van de bevolking moslim. Het percentage moslims achter de tralies bedraagt daar 16.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/22470...ngenissen.html

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...042802857.html

Een ander artikel uit Nederland zegt het volgende:

Eind vorig jaar zaten er 14.450 criminelen vast. Daarvan is meer dan de helft in het buitenland geboren.

Het aandeel allochtone gevangenen, 55 procent, is al jaren stabiel.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...tempo-leeg.htm

SDX 18 mei 2011 13:31

Dit werd ook vermeld in de nieuwsuitzending net, van 13.00 uur. Oh wonder dat dit zomaar gezegd en geschreven m�*g worden, de lamp gaat branden.

Hoeveel 2 paspoortigen er onder die 60 % Belgen zit, zal waarschijnlijk nooit achterhaald worden?

Cynara Cardunculus 18 mei 2011 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5463843)
Dit werd ook vermeld in de nieuwsuitzending net, van 13.00 uur. Oh wonder dat dit zomaar gezegd en geschreven m�*g worden, de lamp gaat branden.

Hoeveel 2 paspoortigen er onder die 60 % Belgen zit, zal waarschijnlijk nooit achterhaald worden?

Ik zou daar zeker nog 50% uithalen om bij de niet-belgen te voegen.

Trouwens, dankzij het goed geheugen van ons levend archief (Artisjok) kreeg ik de link van het artikel dat Circe twee jaar geleden al plaatste. Blijkbaar wisten ze het toen al, maar is er toen ook geen enkele actie rond gebeurd:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=122468

SDX 18 mei 2011 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5463867)
Ik zou daar zeker nog 50% uithalen om bij de niet-belgen te voegen.

Trouwens, dankzij het goed geheugen van ons levend archief (Artisjok) kreeg ik de link van het artikel dat Circe twee jaar geleden al plaatste. Blijkbaar wisten ze het toen al, maar is er toen ook geen enkele actie rond gebeurd:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=122468

Je gaat je afvragen waarom 't dan nog zo vaak gevraagd wordt door dat 'goed geheugen van ons levend archief'?

Wat valt dat nou tegen voor 't wereldbeeld van dat goed geheugen dat de realiteit steeds zichtbaarder wordt!

roger verhiest 18 mei 2011 14:40

Ik denbk dat de problemen onstaan zowel voor men naar de gevangenis moet als erna.

DE mensen met een andere nationaliteit gewoon straffeloos uitwijzen lijkt me de minst aantrekkelijke "oplossing".

Cynara Cardunculus 18 mei 2011 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5463985)
Ik denbk dat de problemen onstaan zowel voor men naar de gevangenis moet als erna.

DE mensen met een andere nationaliteit gewoon straffeloos uitwijzen lijkt me de minst aantrekkelijke "oplossing".

niet-belgen en illegalen uitwijzen zorgt er alvast voor dat de gevangenissen voor de helft leeglopen.

Niet straffeloos: ze krijgen strafvermindering. Komen ze ooit terug in het land, dan moeten ze het VOLLEDIG uitzitten (zonder wet Lejeune).
Ik denk dat er toch wel 50% absoluut mee verdwijnt.

suqar_7loe 18 mei 2011 14:50

Illegalen die hier de crimineel komen uithangen mogen van mijn part onmiddellijk teruggestuurd worden. Deze criminelen bezorgen 'ons' een slechte naam en kunnen we dus missen als koude pap.

eno2 18 mei 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5464002)
niet-belgen en illegalen uitwijzen zorgt er alvast voor dat de gevangenissen voor de helft leeglopen.

Niet straffeloos: ze krijgen strafvermindering. Komen ze ooit terug in het land, dan moeten ze het VOLLEDIG uitzitten (zonder wet Lejeune).
Ik denk dat er toch wel 50% absoluut mee verdwijnt.

hoe kan je van strafvermindering spreken als je ze laat weggaan??¿¿¿??¿¿

Cynara Cardunculus 18 mei 2011 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5464119)
hoe kan je van strafvermindering spreken als je ze laat weggaan??¿¿¿??¿¿

hewel, een jaar voorarrest, drie jaar straf. Na het voorarrest krijgen ze twee jaar strafvermindering als ze hun kop niet meer laten zien.

oftewel: op heterdaad betrapt, drie jaar straf, drie jaar strafvermindering als ze hun kop niet meer laten zien en maken dat ze naar heimweeland verhuizen.

eno2 18 mei 2011 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5464009)
Illegalen die hier de crimineel komen uithangen mogen van mijn part onmiddellijk teruggestuurd worden. Deze criminelen bezorgen 'ons' een slechte naam en kunnen we dus missen als koude pap.

straffen is rechtvaardiger
ze laten weggaan druist in tegen rechtvaardigheids en veiligheidsgevoel

jullie zijn echt in staat om de grootste misdagigers te laten lopen omdat het vreemdelingen zijn

dat deden ze in Engeland ook al eens één keer

suqar_7loe 18 mei 2011 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5464127)

jullie zijn echt in staat om de grootste misdagigers te laten lopen omdat het vreemdelingen zijn

Ik ben zelf een vreemdeling dus wat is uw punt?

Cynara Cardunculus 18 mei 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5464127)

Nooit gehoord van "verbanning"?

eno2 18 mei 2011 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5464138)
Nooit gehoord van "verbanning"?

Zware misdadigers laten lopen is een zwaar schandaal

Cynara Cardunculus 18 mei 2011 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5464471)
Zware misdadigers laten lopen is een zwaar schandaal

Dat ze ze dan in het heimweeland in het gevang steken hé?
en trouwens, sinds wanneer is de gevangenis alleen maar een straf? dat diende toch voor heel andere dingen zoals heropvoeding en zo?

Wel dat kunnen ze allemaal ginds krijgen.

artisjok 18 mei 2011 20:57

Dat is toch logisch dat veel illegalen in de criminaliteit belanden.
Ze kunnen geen legaal wit werk krijgen.
Ze kunnen alleen een onderbetaalde job in het zwart krijgen of bedelen.
Ze hebben de keuze tussen uitgebuit worden en zelf gaan stelen e.d.

Bestaan die cijfers ook voor de gevangenen in voorarrest en veroordeelden.

Marie van de koster 18 mei 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5464860)
Dat is toch logisch dat veel illegalen in de criminaliteit belanden.
Ze kunnen geen legaal wit werk krijgen.
Ze kunnen alleen een onderbetaalde job in het zwart krijgen of bedelen.
Ze hebben de keuze tussen uitgebuit worden en zelf gaan stelen e.d.

Bestaan die cijfers ook voor de gevangenen in voorarrest en veroordeelden.

"Les excuses sont faites pour s'en servir", zeiden ze in mijn tijd :roll: :roll: :roll:

artisjok 18 mei 2011 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5464867)
"Les excuses sont faites pour s'en servir", zeiden ze in mijn tijd :roll: :roll: :roll:

Omdat je er niets tegenin kan brengen?
Dat is geen excuus. Dat is een logische uitleg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be