Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Betrouwbaarheid Mercedes. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155345)

Frost 18 mei 2011 09:19

Betrouwbaarheid Mercedes.

De wagen van de zaak van m'n vrouw is aan vervanging toe (Lexus IS 220D). Altijd zeer tevreden over geweest. Aangezien Lexus nog geen nieuwe IS op de markt heeft gebracht gaan we eens overschakelen naar een Duitser. Geen Audi wegens te saai en weinig vernieuwend uiterlijk. Geen BMW, ondanks de sublieme motoren blijf ik het een ordinair merk vinden en veel BMW bestuurders hebben precies een minderwaardigheidscomplex en de frustratie druipt er vaak af:lol:. M'n oog is gevallen op een de Mercedes C klasse. Altijd al een mooie wagen gevonden en de tussentijdse facelift heeft de C klasse nog mooier gemaakt en zeker de Avantgarde uitvoering is prachtig. Testritje gemaakt met een C220 CDI zwaar onder de indruk van het rijcomfort en de koppelrijke dieselmotor. Mijn vraag, hoe zit het met de betrouwbaarheid? In het verleden toch al veel zaken gehoord en gelezen daarover? Volgens ADAC zijn ze terug weer über betrouwbaar ;)? Wat zijn jullie ervaringen met het merk?

job 18 mei 2011 10:49

Mijn laatste auto was een C220.
De op één na beste die ik al gehad heb.
Heb ook al met BMW gereden, maar dat trekt op niks. Dat zijn echt Bullen Met Wielen.
Ik ben nu terug gegaan naar wat ik steeds de beste gevonden heb : Volkswagen.
En ik me onmiddellijk een klasse-Passat aangeschaft : de CC.
Een prachtige wagen. Hij lijkt zelfs niet op de 'gewone' Passat.
Blijkt dat vooral vele Mercedes C-rijders overstappen naar de VW-Passat CC.
En terecht :

Frost 18 mei 2011 10:55

Ben niet echt VW-minded, maar de Passat CC is wel een prachtige wagen ;).

guido 007 18 mei 2011 11:04

Schoonbroer heeft veel problemen gehad met de electronica bij Mercedes.
Tegen 150 rijden en plots in veilige modus vallen = 80 km/uur, echt fijn als je op dat moment links aan het rijden bent.

Herr Flick 18 mei 2011 11:16

En waarom geen Zweed made in gent ?

V60 , S60 , XC60

Derk de Tweede 18 mei 2011 11:33

Koop toch een Opel Corsa! :twisted:

Sfax 18 mei 2011 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5463545)
Heb ook al met BMW gereden, maar dat trekt op niks. Dat zijn echt Bullen Met Wielen.

In what sense?
Ik rij BMW at present, en moet zeggen: best car I've ever had en nog nooit miserie of wat dan ook mee gehad.

Tavek 18 mei 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5463559)
Ben niet echt VW-minded, maar de Passat CC is wel een prachtige wagen ;).

Is ook een zeer degelijke wagen die alles doet wat hij moet doen. Het enigste wat hij niet heeft is sex appeal, en dat is net wat veel mensen zoeken in een auto. Een auto moet mannelijkheid uitstralen, en een VW passet is een auto voor de degelijke betrouwbare huisvader.

Maar hij rijdt wel zalig en is zeer betrouwbaar. Ik zou hem kopen mocht ik een auto nodig hebben. Niet dat ik een huisvader ben, maar ik heb graag degelijke betrouwbare techniek.

Anyway, uiteindelijk moet ge kopen wat uw goesting is. De meeste wagens op de markt van die prijsklasse zijn betrouwbaar, zuinig en veilig.

Raf 18 mei 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5463667)
In what sense?
Ik rij BMW at present, en moet zeggen: best car I've ever had en nog nooit miserie of wat dan ook mee gehad.

You don't zeg! That is really zeer interessant. I'm truly under de indruk.

Sfax 18 mei 2011 11:53

^Beter je best doen Raf, je schiet kemels :D

Raf 18 mei 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5463691)
^Beter je best doen Raf, je schiet kemels :D

In what sense?

Dronkoers 18 mei 2011 12:05

Audi saai? Die RS5 lijkt me toch alles behalve saai ze ;-)

Mitgard 18 mei 2011 12:05

CL 65 AMG.

Frost 18 mei 2011 15:14

Prachtige wagen.

Dronkoers 18 mei 2011 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5464083)
Prachtige wagen.

:-P

Frost 18 mei 2011 15:26

Nja BMW sublieme motoren, rijdt lekker mooi interieur maar gewoonweg saaie wagens zonder uitstraling. Enkel de 6-serie (E63) geeft me wel een wow gevoel. Maar hun wagens vooral de 3 en de 5 hebben geen premium status meer. Iedereen rijdt met eentje. Mercedes richt zich dan ook op een heel ander publiek dan BMW.

Sfax 18 mei 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5464106)
Nja BMW sublieme motoren, rijdt lekker mooi interieur maar gewoonweg saaie wagens zonder uitstraling. Enkel de 6-serie (E63) geeft me wel een wow gevoel. Maar hun wagens vooral de 3 en de 5 hebben geen premium status meer. Iedereen rijdt met eentje. Mercedes richt zich dan ook op een heel ander publiek dan BMW.

Bwoah ja, hoe die dingen er aan de buitenkant uitzien maakt me minder uit. Zolang ze maar goed en comfortabel rijden :D.

Zo slecht vind ik die 3 en 5 er trouwens ook niet uitzien. Zeker de 3 coupé of de nieuwe 5 vind ik wel ok. De 6 blijft wel een paradepaardje uiteraard en voor een Z8 kom ik ook wel mijn zetel uit :D

Frost 18 mei 2011 15:59

Mja 't is te zien hoe de 3 wordt gekocht. Met sportpakket is het goed. De 3 coupé is de moeite. De nieuwe 5 ziet er wel stukken beter uit dan de Bangle 5. Alle mensen kan ik een Lexus IS aanraden. De afwerkingsgraad is wat lager dan de Duitse 3, maar waanzinnig goede dieselmotor en een uiterst betrouwbare wagen. Genot om mee te rijden.

giserke 18 mei 2011 16:05

mercedes = slechte prijs/ kwaliteitverhouding

Frost 18 mei 2011 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5464214)
mercedes = slechte prijs/ kwaliteitverhouding

Een mens moet alles eens proberen he. De kwaliteit is er de laatste jaren sterk op vooruit gegaan ..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be