Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Di Rupo , alle Belgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155394)

MORPHEUS 18 mei 2011 21:59

Di Rupo , alle Belgen

Di Rupo wil er zijn voor alle Belgen.
Voor de 9 partijen.

Waar is LDD en VBL?

Salvadorii 18 mei 2011 22:09

VB en LDD alsook de N-VA zijn geen Belgen, dat zijn vuil Vlaamse zwartzakken hé ;-)

Garry 18 mei 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5465027)
VB en LDD alsook de N-VA zijn geen Belgen, dat zijn vuil Vlaamse zwartzakken hé ;-)

Oef..., heb ik even geluk. Geen Belg dus.

Wat is dat eigenlijk, een Belg? Is dat nog iets anders dan een Vlaming of een Waal?

Bokkenreyder 18 mei 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5465077)

Wat is dat eigenlijk, een Belg? Is dat nog iets anders dan een Vlaming of een Waal?

Een Belg is een dromer, een inwoner van een virtueel land.

Garry 18 mei 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5465100)
Een Belg is een dromer, een inwoner van een virtueel land.

Is dus iemand die zijn herkomst verloochend en zich zelf wat wijs maakt. Blaaskes!!!

Travis66 18 mei 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 5465010)
Voor de 9 partijen.

Waar is LDD en VBL?

Je hebt daar een goed punt. EDR wil met meer partijen over de staatshervorming dan over de formatie. Zelfs als je aaneemt dat het cordon saitaire terecht is, dan nog zou het vlaams belang moeten betrokken worden in de staatshervormigsdebatten.
Immers EDR scheidt zelf die twee zaken. Hun staatshervormingsmening is niet de oorzaak van het cordon.

Salvadorii 18 mei 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 5465123)
Je hebt daar een goed punt. EDR wil met meer partijen over de staatshervorming dan over de formatie. Zelfs als je aaneemt dat het cordon saitaire terecht is, dan nog zou het vlaams belang moeten betrokken worden in de staatshervormigsdebatten.
Immers EDR scheidt zelf die twee zaken.

Ge vergeet dat ze het franstalig Belgie al een schande vinden dat VBers (af en toe) op TV mogen komen - nee want de mensen mogen niet zelf beslissen - de media en politiek moet dat in hun plaats doen. Buiten de arrogantie die het blootlegt, toont het ook aan hoe hypocriet ze zijn met het VB als anti-democratisch af te schilderen.

stropke 19 mei 2011 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5465077)

Een Belg is een ex-Limburger:
Ben Eerst Limburger Geweest....:lol:

ViveLaBelgique 19 mei 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 5465010)
Voor de 9 partijen.

Waar is LDD en VBL?

Het Vlaams Belang mag niet meespelen van de N-VA. Daarmee wil ik niet zeggen dat Elio Di Rupo daarom treurt. Ik heb ook de indruk dat de Vlaams Belang kopstukken er zich ook goed bij voelen.

Dat Elio Di Rupo het Vlaams Belang als een niet-democratische partij beschouwd is slechts bij gratie van de N-VA.

Met alle respect maar als LDD en de ex-PP met hun éne zetel willen meespelen hadden ze maar een fractie moeten vormen met een andere partij.

giserke 19 mei 2011 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5465027)

Wij zijn slechte Belgen.

Salvadorii 19 mei 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5465365)
Het Vlaams Belang mag niet meespelen van de N-VA. Daarmee wil ik niet zeggen dat Elio Di Rupo daarom treurt. Ik heb ook de indruk dat de Vlaams Belang kopstukken er zich ook goed bij voelen.

Dat Elio Di Rupo het Vlaams Belang als een niet-democratische partij beschouwd is slechts bij gratie van de N-VA.

Met alle respect maar als LDD en de ex-PP met hun éne zetel willen meespelen hadden ze maar een fractie moeten vormen met een andere partij.

Met zulke nonsens maak je jezelf belachelijk. Doe zo voort :-)

omaplop 19 mei 2011 14:02

Ach, hij kleurt graag!!

Jakko 19 mei 2011 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5465365)

Het is bij gratie van de kiezer dat de N-VA meespeelt. De Waalse partijen zijn de N-VA liever kwijt dan rijk. Trouwens, het is nu aan Di Rupo, en die moet inderdaad niet weten van de N-VA noch het VB. Als De Wever daar nog een schepje bovenop wil doen, heeft hij er bij alle partijen definitief gelegen: het blijft dus maar uw natte droom. Het is al moeilijk genoeg om Open VLD op het juiste spoor te houden.

Raymond.De.Koninck 19 mei 2011 15:19

Di Rupo koopt alleen tijd op, het gaat in zijn perspectief om, hoe NVA opzij duwen, en hij zal alles doen in zijn macht om zijn missie te doen volslagen.

Wat er ook op korte termijn gebeurt, het lange termijn blijft hetzelfde.

Jakko 19 mei 2011 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck (Bericht 5465961)
Di Rupo koopt alleen tijd op, het gaat in zijn perspectief om, hoe NVA opzij duwen, en hij zal alles doen in zijn macht om zijn missie te doen volslagen.

Wat er ook op korte termijn gebeurt, het lange termijn blijft hetzelfde.

Inderdaad, maar hij gaat zich deze keer kwetsbaar opstellen of hij moet weer eens van gedacht veranderen.

alfa16vjtd 19 mei 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5465326)
Een Belg is een ex-Limburger:
Ben Eerst Limburger Geweest....:lol:

Bestolen en leeg geroofd ja :p

Nebur 19 mei 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5465394)
Wij zijn slechte Belgen.

Dat zou ik zo niet durven zeggen.
1) Ik ben geen Belg, ik ben een Vlaming.
2) Wij hebben het beste voor met de inwoners van dit land, in tegenstelling tot de Belgicisten, die het behoud en bijgevolg het failliet van dit land nastreven.

Salvadorii 19 mei 2011 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5466007)
2) Wij hebben het beste voor met de inwoners van dit land, in tegenstelling tot de Belgicisten, die het behoud en bijgevolg het failliet van dit land nastreven.

2

ViveLaBelgique 19 mei 2011 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5466007)

Beschouw me niet als een Belgicisten louter omdat ik hierop reageer. Je mag echter niet in de naam spreken van de Vlamingen want ik deel je mening niet.

Wat streef jij na ? Het failliet van Wallonië ? En wat met Brussel ?

giserke 19 mei 2011 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5466051)
Beschouw me niet als een Belgicisten louter omdat ik hierop reageer. Je mag echter niet in de naam spreken van de Vlamingen want ik deel je mening niet.

Wat streef jij na ? Het failliet van Wallonië ? En wat met Brussel ?

Met jou logo kan dit tellen als uitspraak :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be