Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Dit zal een echte doorbraak teweeg brengen: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155398)

De schoofzak 19 mei 2011 05:36

Dit zal een echte doorbraak teweeg brengen:

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=RJ3ABV2H

Een aantal mensen, christenen blijkbaar en onder de leiding van Léonard den homofoob, zijn ten einde raad wegens de dreigende splitsing van het onding B.
Daarom gaan ze eens goed tesamen zitten om er voor te bidden.

Miljaar, waar een formateur allemaal rekening mee moet houden.
Potdorie, democratie is toch een wankel evenwicht.

Maar ernstig punt van discussie: wie brengt mensen op het verkeerde been, om op zulke onnozele wijze godsdienst en politiek te mengen ?

Citaat:

Als de politiek zelf er niet toe in staat is, kan het geen kwaad om de hogere machten in te schakelen. Dat vinden de christelijke gemeenschappen ‘Charismatische Vernieuwing' en ‘le Verbe de Vie'. Ze roepen op om op 28 mei samen te bidden in de basiliek van Koekelberg met christenen van verschillende talen en belijdenissen ‘om de barmhartigheid van de Heer te vragen over de situatie van ons land en zijn inwoners'.
Tijdens de grote gebedsavond in de basiliek moet er gebeden worden voor de ‘heling van de kwetsuren ten gevolge van de splitsing die de Belgische gemeenschappen hebben ondervonden.' Volgens de Charismatische Vernieuwing zal aartsbisschop Léonard tijdens de gebedsdienst aanwezig zijn.

gertc 19 mei 2011 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5465190)
Een aantal mensen, christenen blijkbaar en onder de leiding van Léonard den homofoob, zijn ten einde raad wegens de dreigende splitsing van het onding B.

Ik zie dat als een erkenning dat enkel een mirakel hun land nog kan redden :-)

job 19 mei 2011 07:34

Je zou voor minder je laten ontdopen.

tschoon verdiep 19 mei 2011 07:37

ik gan bidden voor het omgekeerde

gertc 19 mei 2011 07:43

Citaat:

Maar ernstig punt van discussie: wie brengt mensen op het verkeerde been, om op zulke onnozele wijze godsdienst en politiek te mengen ?

Waar is de tijd dat De Smedt van op de preekstoel opriep om toch vooral niet op de Volksunie te stemmen omdat dat zwaar zondig was? Toen zaten de kerken nog vol!
Kerk en Kapitaal stonden aan de geboortewieg van dit onland, en ze zullen dit onland blijven verdedigen tot het einde.

EddyBal 19 mei 2011 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 5465246)
Ik zie dat als een erkenning dat enkel een mirakel hun land nog kan redden :-)

Waar zie jij staan dat het voor het redden van het land is dat ze bidden? Ze bidden voor een"barmhartige oplossing", wel, dat is nu net de splitsing.

Zeno! 19 mei 2011 11:33

Het belgicisme richt zich naar de énige die nog aan hun kant staat: een -onbestaande- God.

Jongens toch, en ik dacht dat ze niet zieliger konden worden...

Svennies 19 mei 2011 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5465575)
Waar zie jij staan dat het voor het redden van het land is dat ze bidden? Ze bidden voor een"barmhartige oplossing", wel, dat is nu net de splitsing.

Voor een belgicist én een francofone en brusselse politieker is dit nochtans de doos van pandora mijn beste....

Ze kunnen alléén nog hopen ,u wéét wel dat soort hoop dat terminale mensen tegen beter weten in nog koesteren...

EddyBal 19 mei 2011 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5465582)
Voor een belgicist én een francofone en brusselse politieker is dit nochtans de doos van pandora mijn beste....

Ze kunnen alléén nog hopen ,u wéét wel dat soort hoop dat terminale mensen tegen beter weten in nog koesteren...

Hoezo onbestaand? Hoe verklaar je het fenomeen BDW dan?8-)

Svennies 19 mei 2011 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5465584)
Hoezo onbestaand? Hoe verklaar je het fenomeen BDW dan?8-)

Heu waar ergens staat er onbestaand....

Bart heeft de doos van pandora geopend mijn beste,en die gaat steeds verder open...

En het momentum kan niet meer worden teruggedraaid,hoe graag zij dat ook willen...

Citaat:

Pandora kon haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en opende het vat. Toen kwamen daar alle rampen, ziekten en zorgen uit tevoorschijn en verspreidden zich over de aarde: aan het kommerloze bestaan van de mensen was een einde gekomen. Pandora wilde nog gauw het deksel dichtklappen, maar alleen de hoop zat nog in het vat toen het weer gesloten werd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pandora_(mythologie)

Salvadorii 19 mei 2011 11:46

Als ik Di Rupo was, zou ik me niet te ver van een bliksemafleider begeven ;-)

Svennies 19 mei 2011 11:58

Die houdt zich met twee handen vast aan die zwarte piet,u wéét wel ,dat privéspeeltje dat eerst zonodig bij De Wever diende te belanden...

Amon_Re 19 mei 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5465603)
Als ik Di Rupo was, zou ik me niet te ver van een bliksemafleider begeven ;-)

Doet me beetje aan dit denken:
(Not Safe For Sensitive Eyes!)
Idian man fried on train

Xenophon 19 mei 2011 13:13

Ja, God blijkt Belgicist te zijn.

Nu verschieten jullie natuurlijk.

Nu hebben de Vlaminen spijt.

Salvadorii 19 mei 2011 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5465709)
Ja, God blijkt Belgicist te zijn.

Nu verschieten jullie natuurlijk.

Nu hebben de Vlaminen spijt.

looooooooooooooooooool - moeten we de naam van de nationale (voetbal-)ploeg niet veranderen ;-)

system 19 mei 2011 13:22

Citaat:

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=RJ3ABV2H

Miljaar, waar een formateur allemaal rekening mee moet houden.
Potdorie, democratie is toch een wankel evenwicht.

'Homofoob' is zoiets als 'jodofoob' (antisemitisme). Meestal komt het uit dezelfde hoek. Drie keer raden uit welke hoek.

bgf324 19 mei 2011 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5465727)
'Homofoob' is zoiets als 'jodofoob' (antisemitisme). Meestal komt het uit dezelfde hoek. Drie keer raden uit welke hoek.

Het valt toch op dat het anti-zionisme/anti-semitisme meer en meer aan aanhang in het linkse kamp.

omaplop 19 mei 2011 13:56

Scheiding kerk en staat????
Blijkbaar wil Leonard de kerk in België helemaal kapot!!

Salvadorii 19 mei 2011 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5465795)
Scheiding kerk en staat????
Blijkbaar wil Leonard de kerk in België helemaal kapot!!

Nee, die is gewoon - net zoals Di Rupo - zo overtuigd van het eigen gelijk en zo wereldvreemd dat die totaal niet snapt dat hij zijn eigen organisatie in de vernieling rijdt...

SDG 19 mei 2011 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5465727)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...emitisch.dhtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be