![]() |
Internetenquête over relaties tussen taalgroepen
http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20110519_163
"UNIVERSITEITEN LANCEREN INTERNETENQUÊTE OVER RELATIES TUSSEN TAALGROEPEN donderdag 19 mei 2011, 18u35 Auteur: bvb Onderzoekers van de K.U.Leuven, UCL en ULB willen via een internetenquête meer inzicht krijgen in de relatie tussen de twee grootste taalgroepen in ons land..." Het artikel bevat een link naar de enquête in kwestie. Ik vind die enquête bijzonder interessant, om verschillende redenen: - het feit dat ik moest kiezen tussen "English" of "Français" als 'voertaal' voor de enquête :-D - de vaak erg doorzichtige en/of beperkte en/of voor 'slimme interpretatie' vatbare vraagstelling - de ergerlijke fouten tegen het Nederlands :-P Ik zou zeggen: maak er gebruik van om uw mening ook elders dan op dit forum te uiten. Helemaal op het einde van de enquête krijgt u daartoe de kans (open vraag :cheer:). Edit: voor diegenen die geen zin hebben om de web-stek van 'de kwaliteitskrant' met een bezoek te vereren, volgt nu de rechtstreekse link naar de enquête: http://limesurvey.uclouvain.be/index...=61691&lang=en |
Citaat:
|
Ingevuld.
|
ook ingevuld.
Maar het hoofdresultaat kennen we reeds. Een enorme kloof tussen Noord en Zuid. |
Citaat:
Hoe kan je nu op deze manier een ENQUÊTE maken :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zucht
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
Daarom : altijd een korreltje zout erbij nemen. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
..maar het systeem weet dat niet hè |
Heb dit geantwoord:
Soms zijn de vragen nogal tendentieus en onduidelijk. Het statuut van Brussel, is dat uitbreiden of afschaffen. Geld teruggeven dat men vroeger heeft gekregen, Vlaanderen heeft nooit geld ontvangen van Wallonië, al lijkt deze vraag dat wel te beweren |
In welk jaar zijn de relaties tussen Frans- en Nederlandstaligen verslechterd?
1830 |
1579 (in moderne vorm dan wel, Zuidelijke Nederlanden 'waarmee ik Vlaanderen bedoel' zouden tot vandaag verdeeld worden).
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be