Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Siegfried Bracke: 'Dit land is een fictie' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155447)

daiwa 20 mei 2011 00:57

Siegfried Bracke: 'Dit land is een fictie'

Ik vraag mij af waarom men nog verder wil onderhandelen over iets dat toch maar een fictie meer is.

Bron: Het Nieuwsblad.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110519_216

Ook onderstaande zullen de Franstaligen met plezier lezen. :-)

'Sint-Genesius Rode zal nooit deel uitmaken van Brussel'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110519_215

solidarnosc 20 mei 2011 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5466943)
Ik vraag mij af waarom men nog verder wil onderhandelen over iets dat toch maar een fictie meer is.

Laat staan een regering te vormen van een fictief land. Maar goed. Vreemd om steevast te verwijten dat de Franstaligen de N-VA uit de onderhandelingen zou willen gooien als Niveanen doen alsof België reeds niet meer bestaat. Geen wonder dat onderhandelingen niet vlotten. Nogmaals. Als het op responsanbilisering aankomt dan is N-VA wellicht de meest onverwantwoordelijke nationalistische partij die er maar bestaat. De SNP bijvoorbeeld biedt de mensen een concreet referendum aan. Idem in Catalonië. Het enigste wat N-VA doet is steevast herhalen dat ze absoluuuuut niet separatistisch zijn en anderzijds intern en in het buitenland steevast zeggen dat België niet meer bestaat. Dat België in Europa zal oplossen om vervolgens eurosceptische praat te gaan verkopen. Het zijn tsjevennationalisten.

bgf324 20 mei 2011 02:39

Citaat:

Er staat niets nieuws in. We zeggen dat al zolang we bestaan.

fredo2008 20 mei 2011 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5466950)
Er staat niets nieuws in. We zeggen dat al zolang we bestaan.

Er staat wel nieuws in: Bracke verwacht "een nieuwe begin voor Belgie", wat dat ook mag zijn. En zowel Bracke als Ben Weyts verklaren water in de wijn te gaan doen. Betekent waarschijnlijk zoveel als dat de compromistekst van BDW van oktober toch niet meer als ondergrens zal dienen. We gaan dus naar meer toegevingen...

looneytoon1975 20 mei 2011 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 5466995)
Er staat wel nieuws in: Bracke verwacht "een nieuwe begin voor Belgie", wat dat ook mag zijn. En zowel Bracke als Ben Weyts verklaren water in de wijn te gaan doen. Betekent waarschijnlijk zoveel als dat de compromistekst van BDW van oktober toch niet meer als ondergrens zal dienen. We gaan dus naar meer toegevingen...

ZEG WA GE WILT, Maar Bracke is de domste nog niet. 't Zou me zelfs niet verwonderen als hij momenteel de stuwend kracht achter de N-VA is, en grotendeels de strategieën bepaalt!

Xenophon 20 mei 2011 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 5466995)

Je hoopt dat alleszins, zoveel is duidelijk.

EddyBal 20 mei 2011 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5467032)
ZEG WA GE WILT, Maar Bracke is de domste nog niet. 't Zou me zelfs niet verwonderen als hij momenteel de stuwend kracht achter de N-VA is, en grotendeels de strategieën bepaalt!

We deden het prima strategisch, ook voor dat Siegfried ons kwam vervoegen. Niet te hoog mee oplopen dus ;) En nee, Siegfried is idd géén idioot 8-)

Xenophon 20 mei 2011 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5467436)
We deden het prima strategisch, ook voor dat Siegfried ons kwam vervoegen. Niet te hoog mee oplopen dus ;) En nee, Siegfried is idd géén idioot 8-)

Neen, dat zal niet. Als je jezelf als Belgische logeman, uit het niets, een senatorzetel verzekert in de grootste nationalistische partij, dan geloof ik dat graag.

Henri1 20 mei 2011 11:47

Citaat:

Bron: Het Nieuwsblad.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110519_216

Zo te zien maar een kwestie van tijd eer Broeder Bracke gaat overstappen naar het VB ?

Salvadorii 20 mei 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5467498)
Zo te zien maar een kwestie van tijd eer Broeder Bracke gaat overstappen naar het VB ?

Zou je wel will, kunt ge hem in een cordon steken. Maar nee hoor, N-VA in zijn geheel vindt Belgie een onding, een donkere fabeltje, ja een fictie.

vlijmscherp 20 mei 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5466947)
Laat staan een regering te vormen van een fictief land. Maar goed. Vreemd om steevast te verwijten dat de Franstaligen de N-VA uit de onderhandelingen zou willen gooien als Niveanen doen alsof België reeds niet meer bestaat. Geen wonder dat onderhandelingen niet vlotten. Nogmaals. Als het op responsanbilisering aankomt dan is N-VA wellicht de meest onverwantwoordelijke nationalistische partij die er maar bestaat. De SNP bijvoorbeeld biedt de mensen een concreet referendum aan. Idem in Catalonië. Het enigste wat N-VA doet is steevast herhalen dat ze absoluuuuut niet separatistisch zijn en anderzijds intern en in het buitenland steevast zeggen dat België niet meer bestaat. Dat België in Europa zal oplossen om vervolgens eurosceptische praat te gaan verkopen. Het zijn tsjevennationalisten.

dat is waar, maar de N-VA is maar een symptoom hé. een symptoom van het foert-gevoel van veel Vlamingen tov de (Belgische) staat.

met de besparingen die op komst zijn, zal dat enkel maar vergroten. En aangezien Vlaanderen rijker is dan Wallonië en Di Rupo er wel zal voor zorgen dat Wallonië geen cent minder krijgt en Brussel 500 miljoen meer, zal de gemiddelde Vlaming het zeer goed voelen. we zullen zien hoe die reageert.....

Salvadorii 20 mei 2011 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5467563)
dat is waar, maar de N-VA is maar een symptoom hé. een symptoom van het foert-gevoel van veel Vlamingen tov de (Belgische) staat.

met de besparingen die op komst zijn, zal dat enkel maar vergroten. En aangezien Vlaanderen rijker is dan Wallonië en Di Rupo er wel zal voor zorgen dat Wallonië geen cent minder krijgt en Brussel 500 miljoen meer, zal de gemiddelde Vlaming het zeer goed voelen. we zullen zien hoe die reageert.....

ummmm ik gok dat ze fuck you zeggen tegen de traditionele partijen - ze doen het al 20-30 jaar, telkens een beetje meer (uitzondering - toen ze bijna 15% van de bevolking onvertegenwordigd lieten (op Geert na) met de invoering van de kiesdrempel.

vlijmscherp 20 mei 2011 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5467573)
ummmm ik gok dat ze fuck you zeggen tegen de traditionele partijen - ze doen het al 20-30 jaar, telkens een beetje meer (uitzondering - toen ze bijna 15% van de bevolking onvertegenwordigd lieten (op Geert na) met de invoering van de kiesdrempel.

ja, ok, maar wat dan?

De N-VA staat voor nog meer besparingen, nog meer liberaliseringen, nog minder voor de zwakkere, arme, zieke, gepensioneerde in onze maatschappij.

Salvadorii 20 mei 2011 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5467576)
ja, ok, maar wat dan?

De N-VA staat voor nog meer besparingen, nog meer liberaliseringen, nog minder voor de zwakkere, arme, zieke, gepensioneerde in onze maatschappij.

De boel ontploft in 2014, en ten laatste een jaar later zijn we onafhankelijk. Vanaf dan hebben we 10 a 12 miljard extra om uit te geven (misschien dat we nog een deel aan Brussel moeten geven als er een condpminium in Bru is (BRU/VL, niet WA/VL)) - dat is veel geld hoor. Niet dat alles in ene keer koek en ei zal zijn - zeker niet voor iedereen, maar toch. Vlaanderen is een van de rijkste regios in Europa met een dynamische economie en goede werknemers - als we die loskoppelen van het PS-juk, zal het nog beter gaan. The future is bright, the future is yellow :-)

k9 20 mei 2011 12:54

Citaat:

Nee het zijn realisten, je kan niet belgie splitsen eenzijdig EN er goed uitkomen. Je kan ook nit tegen de wil van een meerderheid van de bevolking dit doordrukken. Eerst dus het volk overtuigen, dan beetje bij beetje ontmantelen . Voor belgie is dat zowat de enige oplossing. (buiten natuurlijk terug unitair en alle beschermingen buiten )

eno2 20 mei 2011 12:55

Citaat:

. Het zijn tsjevennationalisten.

klopt helemaal, maar niet in de zin die jij bedoelt

k9 20 mei 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5467597)
De boel ontploft in 2014, en ten laatste een jaar later zijn we onafhankelijk. Vanaf dan hebben we 10 a 12 miljard extra om uit te geven (misschien dat we nog een deel aan Brussel moeten geven als er een condpminium in Bru is (BRU/VL, niet WA/VL)) - dat is veel geld hoor. Niet dat alles in ene keer koek en ei zal zijn - zeker niet voor iedereen, maar toch. Vlaanderen is een van de rijkste regios in Europa met een dynamische economie en goede werknemers - als we die loskoppelen van het PS-juk, zal het nog beter gaan. The future is bright, the future is yellow :-)

Leuke dromm, maar dat blijft een droom. Als het zo geforceerd is is het zonder brussel en zal vlaanderen blij mogen zijn de eerste paar jaar break even te draaien.

Salvadorii 20 mei 2011 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 5467615)
Leuke dromm, maar dat blijft een droom. Als het zo geforceerd is is het zonder brussel en zal vlaanderen blij mogen zijn de eerste paar jaar break even te draaien.

Brussel kost ons geld hé. En ze mogen fluiten naar hun 'belastingen betalen waar men werkt' - dit kan enkel als Vlaanderen ermee zou instemmen, en dan is het gewoon in de plaats van ander geld.

Een droom? Ik denk het niet - let op ik ben veel meer voor het bruistabletmodel, dat zoui beter zijn voor iedereen - maar de FRs blokkeren die weg, en we zullen een radicalere aanpak moeten gebruiken. Ik ben vrij zeker dat de Vlaming dit niet nog een keer pikt. Ik ben N-VAer vanaf het begin (nooit VUer geweest, de slapjanussen) en in het begin kreeg je ons verhaal aan (bijna) niemand verkocht. Nu heb ik vrienden die heel hun leven op een traditionele partij stemden (incl. sp.a) maar de FR arrogantie beu zijn, en voor de N-VA zijn. Zelfs van mensen waarvan ik dat nooit gedacht zou hebben. Dit gebeurt over heel het land, en het heeft nog belange niet zijn hoogtepunt bereikt. De FRs zijn echt dom bezig, moesten ze een beetje plooien zou BE nog deccenia bestaan, maar hun arrogantie en angst belet dit. Wat niet buigen kan moet breken, zo simpel is dat.

Vette Pois(s)on 20 mei 2011 13:10

Onze belastingsbrief is spijtig genoeg niet fictief.

Salvadorii 20 mei 2011 13:16

Trouwens wie maakt een schilderij van Belgie met daaronder 'ceci n'est pas une fiction'? ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be